Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ik ben bezig met de migratie van een (Joomla) website, en bij het overzetten van de database krijg ik voortdurend foutmeldingen.
De oude server is van het type MariaDB 5.5.45
De nieuwe server is van het type MySQL 5.6.26

De (enorme) feedback na een import poging begint met:
code:
1
2
3
4
5
6
Error
Static analysis:
1605 errors were found during analysis.
Unexpected character. (near "{" at position 23072)
Unexpected character. (near ":" at position 23080)
enz. enz.

Een fragment uit de SQL waar verschillende fouten in voorkomen:
code:
1
2
...) VALUES
(1, 'CCK', 'cck', 3, 'select_dynamic', '', 1, 'Type', ' ', 3, '', '', '', '', '{"query":"","table":"#__cck_core_types","name":"title","where":"published=1"...

Ik exporteer via de 'Quick export' optie in PHPmyadmin
Er is verder ook geen enkele optie in de custom export te vinden waarmee ik het idee heb om deze fouten te kunnen ondervangen.
Als ik in de (door de exporter gegenereerde) SQL ga kijken, kom ik steeds dubbele quotes tegen, dus vermoedelijk is dat het probleem(?) maar om nu maar rucksichlos alle dubbele quotes uit het bestand te verwijderen is ook weer met de botte bijl door de porseleinwinkel.

Dus mijn vraag is wat ik (beter) zou kunnen doen om de overgang van MariaDB (5.5.45) naar (MySQL 5.6.26) succesvol te laten verlopen, zonder die duizenden regels SQL regel voor regel te hoeven checken, of waar ik daar meer informatie over vind.

Wat meer informatie:

Oud:
  • Server: Localhost via UNIX socket
  • Server type: MariaDB
  • Server version: 5.5.45-MariaDB - MariaDB Server
  • Protocol version: 10
  • Server charset: UTF-8 Unicode (utf8)
  • phpMyAdmin Version information: 4.0.1
Nieuw:
  • Server: Localhost via UNIX socket
  • Server type: MySQL
  • Server version: 5.6.26-cll-lve - MySQL Community Server (GPL)
  • Protocol version: 10
  • Server charset: UTF-8 Unicode (utf8)
  • phpMyAdmin Version information: 4.5.0.2

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heeft PHPadmin geen opties bij het maken van die export, bv hoe er met quotes omgegegaan word?
MariaDB en MySQL zouden redelijk compatible moeten zijn. Je zou nog kunnen proberen om de database files van mariadb over die mysql heen te kopieren maar daar geef ik geen garanties op ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:22:
Heeft PHPadmin geen opties bij het maken van die export, bv hoe er met quotes omgegegaan word?
MariaDB en MySQL zouden redelijk compatible moeten zijn. Je zou nog kunnen proberen om de database files van mariadb over die mysql heen te kopieren maar daar geef ik geen garanties op ;)
Bad idea. Je maakt meer stuk dan je lief is als je dat doet.
Kijk eens of je met mysqldump verder komt? Die doet cross-platform character escaping, voor zover ik weet.

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Tnx! Helaas heb ik verder geen SSH toegang tot de server. Ik moet in dit geval roeien met de (HTTP en FTP) riemen die ik gekregen heb.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
Gooly schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:34:
Tnx! Helaas heb ik verder geen SSH toegang tot de server. Ik moet in dit geval roeien met de (HTTP en FTP) riemen die ik gekregen heb.
Is het shared hosting? In directadmin kun je bijvoorbeeld om een dumpje vragen.

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ja, shared hosting. Geen DirectAdmin, en erg beperkt ik heb het nooit eerder gezien.
Maar ik kan natuurlijk wel contact opnemen met de host.

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ik heb inmiddels een MySQL expert uit mijn netwerk ingeschakeld en die heeft inmiddels vastgesteld dat de versies 5.6.24 en 5.6.27 geen enkele probleem opleveren, en dat het probleem zich lijkt te concentreren op versie 5.6.26.
Naar een eventuele combinatie met bepaalde server versies etc is nog niet gekeken, maar ik houd iedereen op de hoogte via deze post, mocht een wanhopige Googler hier ooit terechtkomen :)

Pagina: 1