Stel dat ik voor 3000€ een deur+plaatsing heb gekocht, en door een slordigheidsfoutje bij de plaatsing is cosmetische schade ontstaan aan de deur, hoe zou je, als volledig herstel niet mogelijk is (en bijvoorbeeld opnieuw produceren niet gewenst is (milieuoverwegingen, noodzakelijksafwegingen, levertijden)) een redelijke prijsmindering kunnen bepalen? Aan welk concreet kortingsbedrag zou je in een dergelijk geval kunnen denken?
Dat is zonder context gewoon niet in te schatten, en veel te vaag. Hypothetische topics zijn ook niet zo zinvol hier. Als het een concreet geval is, dan svp meer details, zo niet dan zie ik hier weinig heil in
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat hangt natuurlijk geheel af van de mate van de schade. Als het vrijwel niet zichtbaar is mag je blij zijn met 100 euro korting. Als er een diepe, lelijke kras op de deur zit dan zou ik eerder richting de 30-40% van de aankoopsom gaan.begintmeta schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:34:
Stel dat ik voor 3000€ een deur+plaatsing heb gekocht, en door een slordigheidsfoutje bij de plaatsing is cosmetische schade ontstaan aan de deur, hoe zou je, als volledig herstel niet mogelijk is (en bijvoorbeeld opnieuw produceren niet gewenst is (milieuoverwegingen, noodzakelijksafwegingen, levertijden)) een redelijke prijsmindering kunnen bepalen? Aan welk concreet kortingsbedrag zou je in een dergelijk geval kunnen denken?
Gezien het feit dat er een bedrag en (tweakers vreemd) product wordt genoemd twijfel ik of het hypothetisch is.
[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 19-10-2015 15:40 ]
ja maar cosmetische schade is nogal omvattend.
Er is een verschil tussen een krasje op voethoogte. Of een diepe beschadiging op ooghoogte.
Of dat een stuk houtwerk afgebroken is.
Een foto of betere uitleg is in dat geval wel wenselijk.
Daarbij als ik 3000,- aan een deur zou uitgeven zou ik willen dat deze gewoon goed is.
Dus gewoon een nieuwe leveren. En deze beschadigde laten zitten totdat de nieuwe geleverd is.
Tenzij het echt om een miniscule cosmetische beschadiging gaat.
Er is een verschil tussen een krasje op voethoogte. Of een diepe beschadiging op ooghoogte.
Of dat een stuk houtwerk afgebroken is.
Een foto of betere uitleg is in dat geval wel wenselijk.
Daarbij als ik 3000,- aan een deur zou uitgeven zou ik willen dat deze gewoon goed is.
Dus gewoon een nieuwe leveren. En deze beschadigde laten zitten totdat de nieuwe geleverd is.
Tenzij het echt om een miniscule cosmetische beschadiging gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door DarkSide op 19-10-2015 15:46 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is inderdaad niet hypothetisch. Het gaat om een garagedeur, waar aan de bovenste zichtbare cm (op ongeveer 2m hoogte) over vrijwel de gehele lengte met onderbrekingen schade aan de coating is ontstaan. (je zit het aluminium waar het blauw is afgeschaafd).
Algemeen lijkt het me wel interessant of er algemene richtlijnen (formule/algoritme) te maken zijn (of er al zijn) voor het bepalen van de redelijke prijsmindering.
Algemeen lijkt het me wel interessant of er algemene richtlijnen (formule/algoritme) te maken zijn (of er al zijn) voor het bepalen van de redelijke prijsmindering.
[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 19-10-2015 15:49 ]
Dit soort zaken blijft lastig. Neem aan dat het geplaatst is door het bedrijf zelf waar je de deur besteld hebt.
Zij zijn meestal ook wel verzekerd. Je kan contact opnemen met hun wat hun voorstel is.
Iets wat mensen die de beschadiging gemaakt hebben ook wel gemeld hebben neem ik aan.
Er kan dan een, onafhankelijke, partij een prijsopgave doen voor herstel kosten bv.
Dit zou dan dmv verzekeringswerk opgelost kunnen worden.
Tenzij je akkoord gaat met de beschadiging en een korting op de levering.
Bij mij werd er ooit een droger geplaatst die aan de zijkant per ongeluk bekrast werd met een schoevendraaier. Ik kon kiezen voor een nieuwe droger (de beschadigde moest wel meegenomen worden). Of een korting van 75,-. Op een bedrag van 299 vond ik dat een mooi bedrag. Temeer omdat de kras voor mij niet zichtbaar is waar de droger nu staat.
Eerst even contact opnemen met de partij wat zij aanbieden lijkt me
Zij zijn meestal ook wel verzekerd. Je kan contact opnemen met hun wat hun voorstel is.
Iets wat mensen die de beschadiging gemaakt hebben ook wel gemeld hebben neem ik aan.
Er kan dan een, onafhankelijke, partij een prijsopgave doen voor herstel kosten bv.
Dit zou dan dmv verzekeringswerk opgelost kunnen worden.
Tenzij je akkoord gaat met de beschadiging en een korting op de levering.
Bij mij werd er ooit een droger geplaatst die aan de zijkant per ongeluk bekrast werd met een schoevendraaier. Ik kon kiezen voor een nieuwe droger (de beschadigde moest wel meegenomen worden). Of een korting van 75,-. Op een bedrag van 299 vond ik dat een mooi bedrag. Temeer omdat de kras voor mij niet zichtbaar is waar de droger nu staat.
Eerst even contact opnemen met de partij wat zij aanbieden lijkt me
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Kan er wellicht, als blijk van eigen inzet, een foto van worden gemaakt? Daarnaast betwijfel ik of tweakers.net wel de juiste plek voor deze vraag is i.v.m. de missende koppeling met enige techniek...
Wellicht dat een rechtbijstandsverzekering soelaas bied en even contact opnemen met de uitvoerende partij om het standpunt van hen te achterhalen lijkt me geen overbodige luxe.
Eens met ^^ Dus
Wellicht dat een rechtbijstandsverzekering soelaas bied en even contact opnemen met de uitvoerende partij om het standpunt van hen te achterhalen lijkt me geen overbodige luxe.
Eens met ^^ Dus
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Pagina: 1