Windows 10 blijft verversen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.861 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:11
Goedemiddag,

Mijn vriendin startte vanochtend de laptop op en heeft alle updates tot vandaag geïnstalleerd.
Sindsdien is er niet meer mee te werken.
Het enige wat ik kan doen is het taakbeheer komen, maar de rest van Windows "ververst" zich elke 2 a 3 seconden.

Ik heb er een filmpje van gemaakt, en ik probeer elke keer "deze computer" te openen door op de knoppen Start en E te drukken. Niks gebeurd, en hetzelfde geldt voor het openen van het startmenu.

Het gaat om een Toshiba U940, ongeveer 2 jaar oud. Accu is al overleden en doet het alleen nog met de stroomstekker erin.

Het filmpje:

Iemand enig idee wat dit is of enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Virusscannertje er over heen gehaald? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Niet mogelijk, ik kan helemaal niets.
Misschien veilige modus zo even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:27

Umbrah

The Incredible MapMan

lijkt een crash fout te zijn op iets, of een rotte app. Taskmanager staat gelukkig al open, en die heeft een "run" functionaliteit. Je kunt event viewer vanuit daar starten (eventvwr.msc), om te kijken of er bepaalde logs zijn. Vanuit task manager kun je ook opstart-apps uitzetten.

Het 'ongeveer' 2 jaar oud verhaal is overigens iets waar je qua garantie wat mee kan wat de accu betreft...

powercfg -energy
kan je een hoop vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Toevallig Bitdefender of iPhoto/iCloud geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fabrikanten geven eigenlijk nooit garantie op accus omdat die dingen van nature al slechter worden naar mate ze ouder worden. Je kan dus geen accu onder garantie claimen als deze nog maar 10 minute mee gaat bijvoorbeeld.

Wat ik zie op de video, lijkt op het crashen van de video driver danwel explorer.exe. Je ziet ook bij perfmon dat explorer.exe telkens veel CPU vraag en meerdere keren gestart wordt. Ben jij dat die Win+E indrukt, of niets doet? Probeer veilige modus, en anders via taakbeheer explorer.exe proberen te killen of iig een cmd.exe met admin rechten openen. Dan kan je nog wat proberen via taskkill /im explorer.exe en dan eventuele updates verwijderen of kijken voor een driver update.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Ik heb de laptop maar terug op fabrieksinstellingen gezet.
Gelukkig stond er alleen Office op en voor de rest nog niets aangezien hij laatst naar Windows 10 is gezet.

Het blijft een vreemd verhaal en ik blijf voorlopig nog maar op Windows 8 nu.

Het verhaal van de accu was ik al achter aan gegaan, verloren zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

had ik ook last van op een laptop. Uiteindelijk stopte het refreshen na een paar minuten wachten.
Misschien dat er wat processen werden geladen, of iets dergelijks?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

AW_Bos schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:44:
had ik ook last van op een laptop. Uiteindelijk stopte het refreshen na een paar minuten wachten.
Misschien dat er wat processen werden geladen, of iets dergelijks?
Nee, zoals je in de video kan zien, komt explorer.exe telkens even bovenaan te staan. Oftewel, die wordt telkens opnieuw gestart. Je ziet ook duidelijk de taakbalk verdwijnen, bewijs dat explorer.exe op z'n bek gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slyphel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05-2023
Dit is iets blijvends in W10, heb het nu ook op een klant zijn PC, staat teveel op om terug te zetten (is ook al langer dan 30 dagen geleden) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackyDeWit
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik heb het zelfde probleem als de schrijver, wordt er gek van continue wordt de windows opdrachten zoals bureau verversen herhaald. Maar ook als je in de veilige modus opstart met netwerk ondersteuning, blijft windows de zelfde pagina's herhaaldelijk op nieuw inladen zodat er boven in de balk het helemaal vol kom te staan. Ik heb er al diverse programma's overheen laten gaan, ook bestand herstel e.d. maar niets helpt ook in de veilige modus zelfde probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

TheVMaster

Moderator WOS
Niet nodig om een 4 jaar oud topic uit de sloot te halen lijkt me? @BlackyDeWit begin anders even een eigen topic, deze sluit ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.