iPhone 5S scherm gebarsten, display nu ook begeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
M'n vriendin kan soms "wat onhandig" zijn en heeft daarom normaal gesproken een verzekering bij haar telefoon. Ze heeft namelijk al eens:
-iPhone (1st gen) die ze van mij had geleend in het toilet laten vallen
-iPhone 4S in emmer water laten vallen bij het schoonmaken van de badkamer

Nu heeft ze 2 jaar geleden een iPhone 5S genomen en helaas is er iets fout gegaan in de aanvraag van de verzekering, deze moet je binnen 14 dagen van aanschaf van het toestel regelen anders accepteerd de verzekering het toestel niet meer. mail was in haar junkmail gekomen dus jammer maar helaas, geen verzekering.

Nu had ze om haar iPhone 5S het originele Apple lederen hoesje gedaan maar alsnog is bij een val haar display gebarsten. Toestel werkte verder nog prima dus verder nog niks aan gedaan.
Vorige week was ze met haar telefoon bezig toen opeens het beeld op zwart ging, ze dacht dat de batterij leeg was dus aan de oplader maar dat hielp niks, telefoon bleek wel nog gewoon aan te staan want als ik de homeknop lang ingedrukt houdt dan begint Siri gewoon te praten.

Kan ik er vanuit gaan dat als ik het LCD + front vervang (en de homeknop + camera etc. overzet) de telefoon het weer gewoon doet? aangezien hij wel nog lijkt te werken, alleen geen beeld geeft of zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden.

Als ik een beetje rondkijk op internet kom ik op €100 voor LCD+Digitizer front + tools (schroevendraaiers, plastic dingetjes en zuignapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En er is geen inboedelverzekering welke schade dekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Dat zou ik nog kunnen proberen. Heb een inboedelverzekering waar ik goede ervaringen mee heb. vergoeding wordt dan wel gewoon op rekening gestort, zou alsnog wel zelf willen repareren

[ Voor 3% gewijzigd door gise op 19-10-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Reparatie bij de Apple Store is niet heel veel duurder (€135, bron) en dan zit je niet met namaakonderdelen waarvan je geen enkele indicatie hebt wat de kwaliteit daarvan is. Ik zou je dus sterk afraden om zelf aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:13:
Reparatie bij de Apple Store is niet heel veel duurder (€135, bron) en dan zit je niet met namaakonderdelen waarvan je geen enkele indicatie hebt wat de kwaliteit daarvan is. Ik zou je dus sterk afraden om zelf aan de slag te gaan.
Ik kom daar heel andere prijzen tegen?
Schermreparatie, binnen garantie, iPhone 5S: € 147,10
Schermreparatie, buiten garantie, iPhone 5S: € 291,10

Telefoon is ouder dan 1 jaar, geen AppleCare dus in dit geval voor Apple buiten garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:59
PAS OP! Je moet wél voorzichtig zijn als je de telefoon opent. De home button moet je overzetten van het huidige scherm anders kan je nooit meer Touch ID gebruiken. Een nieuwe Touch ID sensor kan alleen Apple plaatsen als zij het scherm omruilen, is een heel gedoe. Als het 35 euro scheelt zou ik het via Apple regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gise schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:16:
[...]

Ik kom daar heel andere prijzen tegen?
Schermreparatie, binnen garantie, iPhone 5S: € 147,10
Schermreparatie, buiten garantie, iPhone 5S: € 291,10

Telefoon is ouder dan 1 jaar, geen AppleCare dus in dit geval voor Apple buiten garantie
Je kijkt en leest niet goed.

Die prijzen zijn inclusief €12,10 verzendkosten. Als je het in de winkel laat doen heb je die verzendkosten niet. Daarnaast vergelijken we "Reparatie van iPhone-scherm" met "Service buiten garantie". Er staat nergens in het stukje over reparatie van het iPhone-scherm dat de telefoon niet ouder dan één jaar mag zijn. Ook staat er nergens iets over schermreparatie buiten garantie, maar staat er "Service buiten garantie" (wat simpelweg het omruilen van je kapotte toestel voor een nieuwe is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik zie dit op die pagina:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/faB29Zn.png

Hierboven staat dat de garantieperiode 1 jaar bedraagt, dus een anderhalf jaar oud toestel valt daarbuiten, correct?

[ Voor 43% gewijzigd door gise op 19-10-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gise schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:33:
Ik zie dit op die pagina:
[afbeelding]

Hierboven staat dat de garantieperiode 1 jaar bedraagt, dus een anderhalf jaar oud toestel valt daarbuiten, correct?
Dat staat daar inderdaad. Volgens mij staat er nergens dat je telefoon niet ouder dan één jaar mag zijn om je scherm te laten repareren. Dit staat er:
Onopzettelijke schade wordt niet gedekt door Apple's 1-jarige Beperkte Garantie.
Met andere woorden, Apple dekt onopzettelijke schade niet, dus moet je betalen. Volgens mij lees jij dingen die er niet zijn.

Anders gewoon even contact opnemen met Apple als je twijfelt.

[ Voor 37% gewijzigd door MarcoC op 19-10-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Nu ga ik er vanuit dat het vervangen van het scherm valt onder 'Service buiten garantie' en dus uitkomt op €291,10 - €12,10 = €279,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gise schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:40:
Nu ga ik er vanuit dat het vervangen van het scherm valt onder 'Service buiten garantie' en dus uitkomt op €291,10 - €12,10 = €279,-
Dat slaat echt nergens op. Als Apple onder garantie schade of wat dan ook dekt, dan betekent dat dat je niet moet betalen.

Geen dekking onder garantie = betalen.
Wel dekking onder garantie = niet betalen.

Zoals ik al zei, bel even met Apple als je niet begrijpt wat er staat.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 19-10-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
ik zou het is proberen via je inboedelverzekering, ik heb op mijn inboedelverzekering een extra dekking schade-door-eigen-schuld . niet dat ik er continu gebruik van maak, maar voor z'n reparatie ( met behoud garantie) zou ik het toch zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:41:
[...]
Dat slaat echt nergens op. Als Apple onder garantie schade of wat dan ook dekt, dan betekent dat dat je niet moet betalen.

Geen dekking onder garantie = betalen.
Wel dekking onder garantie = niet betalen.

Zoals ik al zei, bel even met Apple als je niet begrijpt wat er staat.
Ik denk dat ik het inderdaad verkeerd geinterpreteerd heb :) dacht dat die tabellen bij elkaar hoorden, excuus.

Maar los van wat het kost en of het vergoed wordt, gaat mijn vraag niet over de kosten. Het kost inderdaad dus maar €35 euro meer om het door Apple te laten uitvoeren maar ik heb de filmpjes bekeken en het ziet er wel doable uit en altijd leuk om even te knutselen :)

Mijn vraag is dus alleen of het vervangen van frontplate + LCD (en het overzetten van homebutton, sensors, camera) het probleem oplost of dat er nog andere oorzaken kunnen zijn waar ik rekening mee moet houden? kabelbreuk of ander component mogelijk kapot op het board zelf?
Pagina: 1