Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop/iPad/tablet voor muziek in huiskamer

Pagina: 1
Acties:

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 19:06
Dag,

voor in mijn huiskamer ben ik op zoek naar een systeem (laptop, tablet, iPad) om muziek mee af te spelen waarbij de bestanden liefst op het apparaat moeten staan (mag gecomprimeerd).

Ik beschik over een versterker met een aux-ingang die nu prima geluid uit de hoofdtelefoonuitgang van mijn huidige laptop afspeelt.

Ik beschik over een uitstekende Asus-laptop, maar ik wil niet nog zo'n dure laptop aanschaffen alleen om muziek mee af te spelen.

Ik werk momenteel alleen met Windows, maar Apple of Linux mag ook.

Het systeem mag bestaan uit laptop/tablet/iPad maar een AD-converter en/of een draadloze streamer wil ik ook wel aanschaffen als dat nodig is.

Het systeem is primair voor het afspelen van muziek, maar aangezien het device in de huiskamer komt te staan zijn bescheiden functies als wat internetten, calender-voeren en licht mailen ook handig. Het device staat in principe altijd in de huiskamer.

Mijn budget is 400 tot 500 euro. Liever wat minder. Ik houd erg van muziek, maar ben geen audiofiel.

Wat adviseert U mij?

Vriendelijke groet, ScoobyDoo

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:43
Je kunt eenvoudig een iPad / Android tablet nemen en daar muziek op plempen.
Of hier de Spotify / Google Music / Apple Music op draaien.
Dan zou je je smartphone weer als afstandsbediening kunnen gebruiken.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:33
ik heb zelf een bluetooth adaptertje gekocht met audio ingang. Misschien iets voor je versterker? Zo kun je je muziek via Bluetooth afspelen. Erg handig. :)

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 19:06
Hi,

dank. Wat me opvalt is dat iPads relatief weinig schijfruimte hebben. Zou je een androidtablet kunnen noemen? Ik ken dat segment van de markt in het geheel niet.

Veel dank bij voorbaat en groet, SD