Toon posts:

iPhone 6s kopen in de usa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na uitgezocht te hebben welk typenummer iPhone 6s ik nodig heb als ik er in de USA een koop ging ik gisteren naar de Apple store. Ik vroeg om een a1688, deze was volgens de genius alleen leverbaar in een 16gb versie.
Ik wil graag een telefoon met 64gb. Dan was er geen andere optie dan de a1633, en volgens de genius was die zonder problemen te gebruiken in Nederland.
Op internet lees ik overal dat ik de a1688 nodig heb, maar nergens staat dat de a1633 niet zou werken.
Als ik de bandbreedtes van de beide modellen vergelijk zijn ze gelijk, sterker nog, de a1633 heeft er zelfs 1 extra.

Wie kan mij helpen? Kan ik de a1633 gewoon zonder beperkingen gebruiken in Nederland? Ook voor wat betreft het 4g netwerk?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 12:21
Volgens mij moet dit gewoon gaan werken. Zie ook http://www.apple.com/iphone/LTE/

Daar staat ook: Models A1633 and A1634 also support LTE networks listed for Models A1688 and A1687

edit: Geen idee of je maar kort in de USA bent of dat je hem ook echt daar nodig hebt. Anders zou ik de prijzen wel even goed vergelijken. De euro is lang niet meer zo sterk als het was waardoor het prijsverschil niet zo heel groot meer is.

[ Voor 40% gewijzigd door Bart op 19-10-2015 14:25 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 09:36
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:14:
Na uitgezocht te hebben welk typenummer iPhone 6s ik nodig heb als ik er in de USA een koop ging ik gisteren naar de Apple store. Ik vroeg om een a1688, deze was volgens de genius alleen leverbaar in een 16gb versie.
Ik wil graag een telefoon met 64gb. Dan was er geen andere optie dan de a1633, en volgens de genius was die zonder problemen te gebruiken in Nederland.
Op internet lees ik overal dat ik de a1688 nodig heb, maar nergens staat dat de a1633 niet zou werken.
Als ik de bandbreedtes van de beide modellen vergelijk zijn ze gelijk, sterker nog, de a1633 heeft er zelfs 1 extra.

Wie kan mij helpen? Kan ik de a1633 gewoon zonder beperkingen gebruiken in Nederland? Ook voor wat betreft het 4g netwerk?

Alvast bedankt!!
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je er toch nog bent. Wil je eens vragen hoe het zit met de Garantie.
Er is hier al vaker over gesproken op Tweakers maar de ervaringen zijn wisselend.

Zo kreeg ik eens op de iPhone 5 geen garantie bij de Nederlandse Apple Store (Amsterdam) omdat deze in Amerika gekocht zou zijn.

Geen idee of dit nog steeds zo is natuurlijk maar het is het navragen zeker waard.
Ook omdat het natuurlijk niet zoveel meer scheelt als vroeger (tenzij je op vakantie bent in Alaska want daar heffen ze geen SalesTax).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle antwoorden! Dan koop ik inderdaad een a1633! Ik zal even navragen over de garantie. Heb dat twee jaar geleden ook gevraagd toen ik m'n iPhone 5 kocht in Miami, zij zeiden toen dat het geen enkel probleem was en je gewoon garantie kreeg in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Volgens mij was de 5 of de 5S de laatste met gescheiden GSM en CMDA modellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 19:35
Mag ik vragen waarom je deze uit de usa wil halen? Het scheelt bijna niks vanwege de dollar koers. Vergeet namelijk niet dat de prijs op de apple website exclusief btw is. Garantie heb je ook in nederland vanaf het moment dat deze officieel verkocht wordt door apple nederland (wat op dit moment het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 14:12

VPI

Vergeet niet de statenbelasting komt er ook nog bovenop....procent of 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:33:
Bedankt voor de snelle antwoorden! Dan koop ik inderdaad een a1633! Ik zal even navragen over de garantie. Heb dat twee jaar geleden ook gevraagd toen ik m'n iPhone 5 kocht in Miami, zij zeiden toen dat het geen enkel probleem was en je gewoon garantie kreeg in Nederland.
Helaas heb ik een andere ervaring.
iPhone 5 op release gekocht bij een store in Colorado, na een paar maanden de homeknop defect. Kregen via de Nederlandse Apple store en de Nederlandse Online store geen garantie.

Leek allemaal wel mogelijk maar toen we naar de store afgereisd waren (Is toch 2 uur rijden) kregen we daar te horen dat ze hem niet gingen repareren/wisselen voor een Swap.

Ik kom nog wel eens in Amerika maar nu het nog maar zo weinig scheelt (+/- €90,00) ga ik er niet meer aan beginnen.
Je hebt ook minder garantie natuurlijk en een andere lader.
VPI schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:40:
Vergeet niet de statenbelasting komt er ook nog bovenop....procent of 6
Geheel afhankelijk van de staat waar je het artikel koopt natuurlijk.
6% is in de goedkopere staten, het gemiddelde is al snel 8,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe wat de Genius zegt. Werkt het niet, dan regelt Apple wel wat vervangends, zo werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je er AppleCare bij koopt krijg je wel gewoon in Nederland garantie.
AppleCare is ook een stuk goedkoper in de US of A dan hier.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:02:
Als je er AppleCare bij koopt krijg je wel gewoon in Nederland garantie.
AppleCare is ook een stuk goedkoper in de US of A dan hier.
Dan betaald hij €125,- voor een tweede jaar garantie (en verzekering dat wel) en is zijn voordeel in financiën verdwenen.

Apple care is daar trouwens niet een stuk goedkoper, eerder "iets" goedkoper maar dat is alles daar. Iets met de betere sociale zekerheid die we hier hebben enz.
johnkeates schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:14:
Doe wat de Genius zegt. Werkt het niet, dan regelt Apple wel wat vervangends, zo werkt dat.
Ja had dat twee jaar geleden even gezegd in de Store toen ze mij garantie weigerde. Want zo simpel was het dus zeker niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 19-10-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:04:
[...]

Ja had dat twee jaar geleden even gezegd in de Store toen ze mij garantie weigerde. Want zo simpel was het dus zeker niet.
Ben je wel bij een Apple Store geweest? Of bij een store die niet van Apple is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:04:
Dan betaald hij €125,- voor een tweede jaar garantie (en verzekering dat wel) en is zijn voordeel in financiën verdwenen.

Apple care is daar trouwens niet een stuk goedkoper, eerder "iets" goedkoper maar dat is alles daar. Iets met de betere sociale zekerheid die we hier hebben enz.
3 jaar garantie, niet twee.

Het kost hier 149 EUR, daar kost het 105 EUR. (Omgerekend)
Dat scheelt toch ff 44 euro, en voor 2 jaar extra garantie (3 jaar garantie totaal op ALLE onderdelen (incl. batterij), inclusief verzekering, inclusief 3 jaar garantie op je accesoires (normaal: 6mnd tot 1jr)... En dat ook gewoon in Nederland.

In principe ben je dan wel goedkoop uit...
Even op een rijtje, stel hij wil de 64GB:

iPhone 6S 64GB: 661 EUR (Hier: 859)
AppleCare Plus+: 105 EUR (Hier: 149)
Totaal: 766 EUR.
Totaal wat het hier normaal kost: 1008 EUR.

1008 - 766 = 242 EUR bespaard. En in vergelijking met de prijs van enkel de iPhone 6S wat je in Nederland moet dokken, ben je nog altijd 859 - 766 = 93 EUR goedkoper uit (Waarschijnlijk 80 EUR na shipping); maar hebt dan wel meteen wereldwijde dekking en verzekering, 24/7 support van Apple, en voor 3 jaar in plaats van 1 jaar; inclusief de accu.

Ik zie daar wel een behoorlijk voordeel in eigenlijk.

Ik snap het wel hoor, zonder AppleCare zou je dan 198 EUR goedkoper uit zijn.
Maarja, dan wordt het lastig met garantie. Nu met AppleCare erbij zou je alsnog bijna 100 EUR goedkoper uit komen, maar heb je wel meteen die uitgebreide garantie en een verzekering erbij... Die wereldwijd geldig is.

Maarja, it's just an option. :P
Zeg niet dat ie dat moet doen, zeg enkel dat het tot de mogelijkheden behoort en nog niet eens zo'n heel slecht plan is. ;) "Gratis" AppleCare en alsnog geld toe ook, ik zou het wel weten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@WhatsAppHack: En hoeveel heb je bespaard als je gecontroleerd wordt op schiphol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Gomez12 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 01:26:
@WhatsAppHack: En hoeveel heb je bespaard als je gecontroleerd wordt op schiphol?
Die moet je dan ook niet in doosje vervoeren... in gebruik nemen, en in je zak stoppen, met hoesje.. nog wat fototjes erop (met oudere datum)... etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Olga2000 op 20-10-2015 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 01:13:
[...]

3 jaar garantie, niet twee.

Het kost hier 149 EUR, daar kost het 105 EUR. (Omgerekend)
Dat scheelt toch ff 44 euro, en voor 2 jaar extra garantie (3 jaar garantie totaal op ALLE onderdelen (incl. batterij), inclusief verzekering, inclusief 3 jaar garantie op je accesoires (normaal: 6mnd tot 1jr)... En dat ook gewoon in Nederland.

In principe ben je dan wel goedkoop uit...
Even op een rijtje, stel hij wil de 64GB:

iPhone 6S 64GB: 661 EUR (Hier: 859)
AppleCare Plus+: 105 EUR (Hier: 149)
Totaal: 766 EUR.
Totaal wat het hier normaal kost: 1008 EUR.

1008 - 766 = 242 EUR bespaard. En in vergelijking met de prijs van enkel de iPhone 6S wat je in Nederland moet dokken, ben je nog altijd 859 - 766 = 93 EUR goedkoper uit (Waarschijnlijk 80 EUR na shipping); maar hebt dan wel meteen wereldwijde dekking en verzekering, 24/7 support van Apple, en voor 3 jaar in plaats van 1 jaar; inclusief de accu.

Ik zie daar wel een behoorlijk voordeel in eigenlijk.

Ik snap het wel hoor, zonder AppleCare zou je dan 198 EUR goedkoper uit zijn.
Maarja, dan wordt het lastig met garantie. Nu met AppleCare erbij zou je alsnog bijna 100 EUR goedkoper uit komen, maar heb je wel meteen die uitgebreide garantie en een verzekering erbij... Die wereldwijd geldig is.

Maarja, it's just an option. :P
Zeg niet dat ie dat moet doen, zeg enkel dat het tot de mogelijkheden behoort en nog niet eens zo'n heel slecht plan is. ;) "Gratis" AppleCare en alsnog geld toe ook, ik zou het wel weten.
Volgens mij vergeet jij de Sales tax te berekenen (gemiddeld 8,5%).

Ik kwam met de koers van gister op €125,- voor Amerikaanse Apple Care +

En € 730,- voor een 6s 64Gb.

En Apple CARE + is (In ieder geval in de USA) 2 jaar geen drie jaar. http://www.apple.com/support/products/iphone.html

Maar verder is je bericht waterdicht hoor 8)7
johnkeates schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:44:
[...]

Ben je wel bij een Apple Store geweest? Of bij een store die niet van Apple is.
Uiteraard. Fysieke Apple store (er was er toen nog maar een) en online contact gehad met Apple zelf.

Was toen helaas niet alleen in deze ervaring. Maar misschien is het veranderd natuurlijk. Daarom goed navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:38

iMars

Full time prutser

Olga2000 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:56:
[...]

Die moet je dan ook niet in doosje vervoeren... in gebruik nemen, en in je zak stoppen, met hoesje.. nog wat fototjes erop (met oudere datum)... etc.
Totdat ze de moeite nemen om de serienummer te controleren.... Dan zien ze dat ie niet uit Nederland komt...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
iMars schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:02:
[...]

Totdat ze de moeite nemen om de serienummer te controleren.... Dan zien ze dat ie niet uit Nederland komt...
Ja en?? Jij hebt het in Spanje gekocht, tweede hands en hoe die in Spanje kwam... tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Olga2000 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:09:
[...]

Ja en?? Jij hebt het in Spanje gekocht, tweede hands en hoe die in Spanje kwam... tja..
Ik heb het over buiten Europa... Ik ken iemand die ooit een MacBook Pro in het buitenland kocht. Zette daar zijn oude harddisk in zodat het leek alsof hij die al jaren had, incl foto's, mails, muziek etc. Maar viel mooi door de mand omdat ze heel simpel het serienummer controleerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
iMars schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:13:
[...]

Ik heb het over buiten Europa... Ik ken iemand die ooit een MacBook Pro in het buitenland kocht. Zette daar zijn oude harddisk in zodat het leek alsof hij die al jaren had, incl foto's, mails, muziek etc. Maar viel mooi door de mand omdat ze heel simpel het serienummer controleerde.
Ongetwijfeld. Als zijn MacBook in 2014 is geproduceerd en hij had foto's van 2012 erop gezet. Dan zou die meteen door de mand vallen.

Met iPhone 6S zou dat net een beetje moeilijker gaan... Ja, die is net twee maanden oud. Een stoute Spanjaard heeft hem in Amerika gekocht (zeg maar op 10 september), ik kocht die iPhone van Spanjaard in Spanje, zeg maar op 15 september. 25 september ging ik mee naar Amerika en 5 oktober kwam ik terug. Punt is, als iPhone in mijn bezit was toen ik naar Amerika ging (hier gaat puur om kunnen dat aantonen), kunnen ze volgens mij niks je maken. Idealer zou zijn als iemand in Amerika zou iPhone kopen voordat je naar Amerika vertrekt (als ze aan de hand van serienummer de verkoopdatum kunnen controleren).

Maar eerlijk gezegd, ben ik nooit naar Amerika geweest en eigenlijk maar een keertje buiten Europa. Dus zo veel ervaring met smokkelen heb ik niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Trouwens, vroeger kende ik iemand die wel dergelijks spoelen uit Hong Kong en zo haalde... Die ging niet met vliegtuig naar Nederland, maar naar Oekraine of Litouwen en daarvandaan met auto naar Nederland. Pakkans is zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 15:21

Flipm0de

geen

Ik heb het laatst meegemaakt met een laptop;

Het eerste jaar heb je garantie. Daarna niet meer. Zo werkt het consumentenrecht in de VS. Daar heb je het product gekocht dus die wetten gelden. Is het je waard om voor het verschil tussen EU en VS een extra jaar garantie te krijgen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Olga2000 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:23:
[...]

Ongetwijfeld. Als zijn MacBook in 2014 is geproduceerd en hij had foto's van 2012 erop gezet. Dan zou die meteen door de mand vallen.

Met iPhone 6S zou dat net een beetje moeilijker gaan... Ja, die is net twee maanden oud. Een stoute Spanjaard heeft hem in Amerika gekocht (zeg maar op 10 september), ik kocht die iPhone van Spanjaard in Spanje, zeg maar op 15 september. 25 september ging ik mee naar Amerika en 5 oktober kwam ik terug. Punt is, als iPhone in mijn bezit was toen ik naar Amerika ging (hier gaat puur om kunnen dat aantonen), kunnen ze volgens mij niks je maken. Idealer zou zijn als iemand in Amerika zou iPhone kopen voordat je naar Amerika vertrekt (als ze aan de hand van serienummer de verkoopdatum kunnen controleren).

Maar eerlijk gezegd, ben ik nooit naar Amerika geweest en eigenlijk maar een keertje buiten Europa. Dus zo veel ervaring met smokkelen heb ik niet... ;)
Zo als jij het schetst is het helaas niet. Je moet aantonen dat er btw betaald is over het artikel ik Europa. Dat jij hem tweede hands koopt van iemand die dat niet deed doet daar dat niets aan af. Zelfde geld voor foto's of gebruiksdata trouwens, bewijs last ligt hij de reiziger.

Nou heb ik al tientallen vluchten gehad met Amerika of Canada als oorsprong en nog nooit gecontroleerd maar dat geheel terzijde. Je kan net pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik reis veel voor werk, zo heb ik dit jaar nog een Apple Watch voor een maat voor me mee genomen. Nergens werd ik gecontroleerd. Maar de Apple Watch kostte omgerekend 369 euro in Japan en dat valt onder de 430 euro die je mag meenemen.

Je kan geluk hebben, maar ook pech hebben. Voor jezelf na gaan of het "rendabel" is, en dan niet alleen qua financien, maar ook met garantie en eventuele reparaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om te weten, maar AppleCare+ is alleen maar aan te schaffen in het land waar je woont. Dit ivm dat AppleCare+ niet alleen een verlenging van de garantie is, maar ook een verzekering. Deze mogen alleen in eigen land afgesloten worden.

Aanvulling:
Dit zou dus betekenen dat je AppleCare+ zou moeten afsluiten hier in NL. Gaat je dus €149 euro kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:01:
[...]
Uiteraard. Fysieke Apple store (er was er toen nog maar een) en online contact gehad met Apple zelf.

Was toen helaas niet alleen in deze ervaring. Maar misschien is het veranderd natuurlijk. Daarom goed navragen.
Hmm, zou inderdaad veranderd kunnen zijn dan. Mijn eigen ervaring was met een MBP in 2011 en een iPhone 5S later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46
Voor Macbooks zou er 1 jaar wereldwijd garantie moeten zijn. Ik heb mijn Air 2010 uit Hong Kong ook ooit laten repareren in Nederland (bij iCentre) na 10 maanden door een defect moederbord. Daar checkten ze mijn serialnummer en zagen dat het niet in Nederland was gekocht maar geen probleem en kosteloos gerepareerd.

Over iPhones zijn er wisselende verhalen vanwege verschillende modems bij buitenlandse exemplaren. In principe moet je er van uit gaan dat ze bij Apple NL geen garantie gaan verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Met een USA model kon het wel eens zo zijn dat je geen sevrice hier krijgt anders dan bij een Apple Store. Woon je in de buurt daarvan, kan het een leuke optie zijn. Woon je verder weg, zou ik het niet adviseren.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
Heb je hem gekocht en doet die het ook in Nederland?
Pagina: 1