Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Heren en dames,

Sinds enige tijd lijkt de microfoon van mijn Lumia 930 niet volledig te werken.
Telefoneren gaat uitstekend, tevens het opnemen van video met geluid werkt ook goed.

Bij het volgende gaat het mis.
Zodra ik in whatsapp op het microfoontje druk om mijn stem op te nemen hoor ik niks zodra er wat is opgenomen.

Tevens werken apps zoals Shazam erg moeizaam en lijkt het erop alsof het geluid HEEL zacht doorkomt.

Ook bij het aanraken van de 'Speaker' knop voor oproepen krijgt de andere kant geen gehoor van me.

Ik heb al een factory reset gedaan, dit heeft niet geholpen.

Ik ben niet de enige met dit probleem, meerdere kenissen met deze telefoon hebben allemaal hetzelfde.
Het lijkt dus niet echt te gaan om een hardware probleem...
Tevens hebben de microfoons altijd gewerkt en doen het nu in enkele gevallen nog steeds.

Googlen naar dit probleem levert veel hits op, maar weinig antwoorden...
Lijkt mij dus puur te gaan om een software bug.
(ivm valschade, barst in glas rechtsboven, wil ik de telefoon niet opsturen)
Probleem was al aan de hand voor de val.

Wie o wie weet hier meer over?
Erg frustrerend dat ik de speaker functie niet goed kan gebruiken hierdoor. :|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Heb je al geprobeerd om een opname te doen, dit doormiddel van de app: 'voicerecorder' te gebruik? Zelf heb ik ook de 930, deze 2 maanden geleden geupdate naar W10 (heeft vele voor en nadelen, meer nadelen dan voordelen)

Dit probleem had ik laats ook, maar dan met een Galaxy S4. Opnemen wou wel, maar zodra er iemand belde of er naar iemand werd gebeld, was er niets te horen. Dit was een fout in het mainboard en daarom is hij terug gestuurd. Als het alsnog niet lukt, wordt het terugsturen van het toestel. Ik snap dat je hier tegenop ziet, maar verder is er geen keuze (of je bent een handige Harry en zorgt ervoor dat je de troep uit de 4 speakers weet te pulken?)

Succes!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:21
radium6969 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:56:
Heren en dames,

Sinds enige tijd lijkt de microfoon van mijn Lumia 930 niet volledig te werken.
Telefoneren gaat uitstekend, tevens het opnemen van video met geluid werkt ook goed.

Bij het volgende gaat het mis.
Zodra ik in whatsapp op het microfoontje druk om mijn stem op te nemen hoor ik niks zodra er wat is opgenomen.

Tevens werken apps zoals Shazam erg moeizaam en lijkt het erop alsof het geluid HEEL zacht doorkomt.

Ook bij het aanraken van de 'Speaker' knop voor oproepen krijgt de andere kant geen gehoor van me.

Ik heb al een factory reset gedaan, dit heeft niet geholpen.

Ik ben niet de enige met dit probleem, meerdere kenissen met deze telefoon hebben allemaal hetzelfde.
Het lijkt dus niet echt te gaan om een hardware probleem...
Tevens hebben de microfoons altijd gewerkt en doen het nu in enkele gevallen nog steeds.

Googlen naar dit probleem levert veel hits op, maar weinig antwoorden...
Lijkt mij dus puur te gaan om een software bug.
(ivm valschade, barst in glas rechtsboven, wil ik de telefoon niet opsturen)
Probleem was al aan de hand voor de val.

Wie o wie weet hier meer over?
Erg frustrerend dat ik de speaker functie niet goed kan gebruiken hierdoor. :|
Toevallig vorige week met een collega van mij gesproken tijdens een bijeenkomst. Hij had exact hetzelfde probleem en liet het ook zien / horen door middel van whatsapp. Hij had de telefoon al opgestuurd en die was vervangen door een nieuwe. Echter met hetzelfde euvel. Ik zou dan ook eerder aan een software issue gaan denken. Zeker omdat je aangeeft dat tijdens het opnemen van een video de microfoons wel hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
Bedankt voor de reacties heren,

Ik denk dat soskes het dichtst in de buurt zit.
Misschien dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Exact hetzelfde probleem gehad.
Opgestuurd naar microsoft, en keurig na 7 werkdagen toestel terug gehad met nieuwe microfoon.
Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Ik had trouwens een goeie deuk zitten in de linkeronderhoek. (scherm was nog heel) Niet moeilijk over gedaan en zelfs een nieuwe metalen strip aan de zijkant gekregen.

[ Voor 33% gewijzigd door scartissue op 19-10-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar het is mij nog niet duidelijk of dit nu soft of hardware matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:59:
Ik heb hetzelfde probleem maar het is mij nog niet duidelijk of dit nu soft of hardware matig is.
Ok ietwat oud topic, maar ik heb hetzelfde probleem en die microfoon hield er midden in een geprek mee op. Er was geen sprake van een software update of wat dan ook, dus ik ga uit van hardware. Hij gaat nu naar de reparatie.

Overigens aardig om te testen: Filmpje opnemen lijkt het geluid te werken. Maar speel ik het op de PC af, merk ik dat het niet stereo is, terwijl eerdere opnames wel stereo waren.

Sommige apps werken wel, anderen niet. De Lumia 930 heeft meerdere microfoons en blijkbaar kunnen apps dus kiezen welke ze gebruiken.

Mijn broer heeft exact hetzelfde probleem, die stuurt zijn lumia 930 binnenkort ook op. Gezien het aantal meldingen op het internet met exact ditzelfde probleem, lijkt het verdacht veel op een structurele productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb ook problemen sinds een paar maanden. Geluidsopnames in whatsapp werkt niet meer, geluidsrecorders geven na opname geen geluid weer en bij filmpjes soms gewoon goed en soms helemaal geen geluid.
Dus denk toch echt dat er iets in het software zit wat elkaar bijt. Hebben de wijze mannen van microsoft hier al wat op gevonden? Of worden gebruikers van deze toestellen genegeerd en gaan ze gewoon verder met ontwikkelen van nieuwe toestellen? Ben trouwens zeer tevreden over de Lumia maar dit moet opgelost worden natuurlijk.HELP!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend hardware probleem bij de 930, als je nog garantie hebt opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Met de Lumia 640 ook wel zoiets gehad met whatsapp. Alle apps die iets met de mic doen en dan WhatsApp opnieuw starten lostte het op.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
Na het vervangen van één van de microfoons (de onderste) is het probleem nog steeds daar. De bovenste microfoon in de 930 lijkt de boosdoener te zijn. Maar mijn gevoel zegt me dat het meer een software issue is, gezien er in mijn omgeving een behoorlijk aantal zijn (5/5 lumia's) 100%) die dit stuk voor stuk hebben.

Constatering 2: De microfoon lijkt te werken maar ontzettend zacht, ongeveer 0-5% van het origineel geluid.
Bijna 100% zeker dat het een firmware/software bug is
.

Beste lijkt me opsturen... Zoals Gero71 al aanhaalt.

Je kunt het ook goed horen als je een filmpje maakt en deze weer aspeelt op de computer, geluid komt van 1 kant, de rechterkant.

Ik laat dit topic nog even openstaan, totdat ik de Lumia weer retour heb. Kan hem alleen op het moment niet missen.

Verdere constateringen zijn welkom in dit topic, tevens hoop ik dat het topic meer aandacht gaat krijgen van zowel mensen met een Lumia 930, als microsoft zelf.

[ Voor 44% gewijzigd door radium6969 op 29-02-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik quote ff mezelf uit het 930 topic.
Ik heb toch wel een foutrapportage gekregen bij het terugkrijgen van mijn telefoon en een microfoon en de camera zijn vervangen.

MIC SMD OMNI HP Malcolm 4x3x1
CAMERA MOD 20MP Karma F - MASTER

De symptomen die ik had waren geen geluid bij het opnemen van een video (camera werkte verder prima) en als ik via de speaker belde dan hoorde de andere kant niets.
Bij mij werkt het nog steeds allemaal (de telefoon heb ik nu een maandje of wat weer in gebruik).

De telefoon terug naar Windows 8.1 (ik draai WM10) en andere vormen van "resetten" hadden bij mij geen effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Mit-46 op 29-02-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
Dank voor je bijdrage Mit-46 :)
Pagina: 1