Verhuizen data/sql piwik + wordpress, naar nieuwe host

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
gevalletje; ik snap het niet meer

case:
verhuizing domain+hosting naar nieuwe partij.

bestaat uit;
- piwik
- wordpress

Als eerste wil ik piwik overhuizen. Uit diverse instructies oa bij piwik, begrijp ik dat volgende beste zou werken:
- maak export van DB via phpmyadmin
- importeer de DB via bigdump (gezien max grootte php upload)
- installeer een nieuwe piwik op je nieuwe host
- login met oude gegevens; alles is/wordt beschikbaar ....

parktijk;
- alle stappen uitgevoerd, login in piwik (nieuwe login!!) oude wordt niet herkend. Kijk in phpmyadmin; volledig gevulde database/structuur 8)7 DA FUCK, net 1.2miljoen records geimporteerd (duure aardig wat uurtjes) maar vervolgens 0 data in piwik interface beschikbaar.

gezien dit niet succesvol is, heb ik wordpress ook nog niet overgezet

begrijp niet zo goed waar dit verkeerd gaat. piwik lult met de jusite sql-server/tabel/user - net alsof de inhoud .hidden is

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 19-10-2015 13:40 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Klopt je databaseconnectie? Wat gebeurd er als je php errors aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 14:39
Om wordpress te verhuizen kan ik je de plugin "duplicator" aanraden. Deze maakt een volledig pakket klaar wat je nadien dropt op de nieuwe hosting en zo de volledige wordpress site terug helpt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:23
Staat je nieuwe server in de trusted_hosts in config.ini.php van Piwik?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
kan niet meer bij huidige wordpress configuratie/installatie

maar wordpress heb ik vingers nog niet aan gebrand; piwik/analytics is eerste stap (wil graag data van afgelopen jaren behouden voor marketing/promotie doeleinden)

maar 'oldskool' proberen de oorspronkelijke /piwik data overzetten naar nieuwe host; data via big-dump opnieuw importeren (duurt weer uurtje of 4-5)

trusted_hosts in config.ini ga ik nakijken, geloof niet dat ik daar iets eerder aan gewijzigd heb.

begrijp niet goed waarom piwik de data uit de sql niet herkend/gebruikt, versie is 1:1 gelijk. krijg er wat van

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 19-10-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46

skate master

Autodesk Educator Expert

Is het niet zo dat je eerst piwik installeert en daarna je data terug zet?
Deze volgorde zou ik hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dat is de gebruikelijke route (zie opening post) heb die instructie gevolgd; zie alle miljonen+ records in de DB staan; maar piwik herkend/gebruikt de data niet...

de wordpress is inmiddels operationeel. maar wil graag de jaren aan bezoekers data bewaren/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46

skate master

Autodesk Educator Expert

himlims_ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:32:
dat is de gebruikelijke route (zie opening post) heb die instructie gevolgd; zie alle miljonen+ records in de DB staan; maar piwik herkend/gebruikt de data niet...

de wordpress is inmiddels operationeel. maar wil graag de jaren aan bezoekers data bewaren/gebruiken.
Als ik jou opening post goed lees dan heb jij eerst de data geimporteerd in MySQL en vervolgens Piwik geinstalleerd.
Dit zou dan ook meteen verklaren waarom je een nieuwe login moest gebruiken in plaats van je bestaande.
himlims_ schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:37:
...
Als eerste wil ik piwik overhuizen. Uit diverse instructies oa bij piwik, begrijp ik dat volgende beste zou werken:
- maak export van DB via phpmyadmin
- importeer de DB via bigdump (gezien max grootte php upload)
- installeer een nieuwe piwik op je nieuwe host
- login met oude gegevens; alles is/wordt beschikbaar ....

.....
Ik zou dit persoonlijk andersom doen, dus eerst Piwik installeren en dan de data importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
leek mij ook logischer, maar uit instructie bleek dat de manier.
inmiddels de andere route; eerst piwik, operationeel. data via bigdump geimporteert, resulteerd in 'white screen of death' zoals dat op forum wordt omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik geef het op, jammer voor de jaren aan data

dan in de toekomst maar google gebruiken :'( jammer maar is niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:23
Ik heb net als test een Piwik installatie verhuisd naar een nieuwe server en bij mij werkt het prima. Ik heb de volgende stappen genomen (eigenlijk ook gewoon de handleiding gevolgd).

- Export van de database exclusief de piwik_archive_* tabellen
- Database geïmporteerd op de nieuw server. (Wel via SSH ipv phpmyadmin of bigdump)
- Piwik geupload op de nieuwe server (Let op dat dit exact dezelfde versie is als de piwik versie op de huidige server, anders werkt het niet)
- Piwik geinstalleerd op de nieuwe server. Let op dat je de juiste prefix gebruikt bij het invoeren van de database gegevens. Ik kreeg vervolgens een melding dat er bestaande tabellen waren gevonden. Hier heb ik gekozen voor de optie "Hergebruik bestaande tabellen".

De installatie werd toen afgerond. Ik kon daarna met dezelfde gegevens inloggen en de gegevens van de oude server waren daarna zichtbaar op de nieuwe server.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Raem schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:17:
Ik heb net als test een Piwik installatie verhuisd naar een nieuwe server en bij mij werkt het prima. Ik heb de volgende stappen genomen (eigenlijk ook gewoon de handleiding gevolgd).

- Export van de database exclusief de piwik_archive_* tabellen
- Database geïmporteerd op de nieuw server. (Wel via SSH ipv phpmyadmin of bigdump)
- Piwik geupload op de nieuwe server (Let op dat dit exact dezelfde versie is als de piwik versie op de huidige server, anders werkt het niet)
- Piwik geinstalleerd op de nieuwe server. Let op dat je de juiste prefix gebruikt bij het invoeren van de database gegevens. Ik kreeg vervolgens een melding dat er bestaande tabellen waren gevonden. Hier heb ik gekozen voor de optie "Hergebruik bestaande tabellen".

De installatie werd toen afgerond. Ik kon daarna met dezelfde gegevens inloggen en de gegevens van de oude server waren daarna zichtbaar op de nieuwe server.
dat moet het idee zijn, maar mijn nieuwe pikwik herkend de oude data niet bij installatie

Pagina: 1