Toon posts:

hoe kom ik achter mijn proc type??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik achter mijn proc type komen.
iemand die effe kan helpen. en wat heb ik nog meer nodig als ik mijn systeem wil overclocken???

bednkt alvast

Verwijderd

Je weet toch wel wat voor processor je hebt??
Intel Pentium, Pentium II, Pentium III, Celeron, Celeron II.

AMD K5, K6, Athlon, Duron etc....

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik wel.

pentium 2 233 mmx.

en dit staat er op:

B80522P233512 Sl28K
67210079-157 A4

weet iemand hoe ik deze kan overclocken en waar die code voor staat

Jons

Verwijderd

Je moet de fsb met kleine stapjes verhogen in je bios of met jumpertjes op je moederbord. Met jumpertjes moet je even in je handleiding kijken van je moederbord voor de juiste plaatsen ervan.
Nadat je de fsb verhoogd heb moet je even kijken of je systeem nog stabiel loopt, zoniet dan kan je proberen het voltage iets te verhogen. Met 0,05 of 0,1 volt, niet grotere stappen nemen!

Verwijderd

De uitleg van die code staat in je andere posting.

Zoek daarna eerst uit tot hoever je kan overkloken voordat je begint.

begin niet zomaar dingen te veranderen anders kan het je een moederbord en of processor kosten.

Begin pas met voltages te klooien als je systeem onstabiel draait op een hogere kloksnelheid.

En zorg voor goede koeling want kloksnelheid en voltage verhogen veroorzaakt meer hitte.

tot 50 graden gaat nog ,hoger betekend meer koeling verzorgen.

6-Kid.

Verwijderd

Je zij toch een P2 233?
Als het goed is is deze processor nog een zonder vaste multiplier!!! :P :P :P
(voorbeeld je FSB is 66 x 3.5=233 mhz, dus je multiplier is dan 3.5).
Kijk eerst in je bios van je mobo of je die kan verhogen naar 4 of hoger. Kun je als het goed is vinden onder "CPU Frequency Multiple"
in je bios. Dit heeft de voorkeur boven je FSB verhogen, omdat niet alle componenten dit aankunnen!!!!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
waar staat dat ??? in je gewone bios of is er een speciale bios voor je processor??

tot nu toe heb it dat nog niet gevonden in mijn gewone bios. hoe kan je je bios eigenlijk upgraden?? ik heb iets van dit, ofzo iets:

ROM PCI/ISA BIOS C2A69HG0C

hoe kom je er achter wat voor moederbord je hebt??? volgens mij ben ik het boekje een beetje kwijt.

bedankt

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

mammaplank naam staat bij het booten boven de speed van je cpu.
OC'en is niet altijd via BIOS te doen. Je moet dan eens op je mammaplank zoeken naar DIP switches

Verwijderd

Of naar jumpers. Je kan ook op je moederbord zelf kijken, daar staat meestal de naam van je mobo op + het revisienummer!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ok,

dit staat er op mijn moederbord:

GA-686KX
-----------------------

en dit is volgens mij mijn proc(bios) type:

Intel 440FX PCI BIOS for pentium 2 procesor v1.42
-----------------------

dit staat onderin mijn beeldscherm bij het opstarten:

06/30/97-i440FX-8669-2A69HG0CC-00
---------------------------------------

iemand die mij wat veder kan helpen met al die getalletjes??? wat betekenen ze allemaal?

en ik heb ook nog een blauw blokje op mijn moederbord gevonden met 4 schakelaartjes.

bedankt

Jons

Verwijderd

http://www.gigabyte.com.tw/gigabyte-web/temp/6kx144.zip

Deze snelkoppeling moet je gebruiken om een nieuwe bios te downloaden (Betabios, maar wel de laatste!!!!).
Je moederbord is van het merk Giga-byte en heeft een Intel FX chipset.(INTELS eerste P2 & pentium Pro chipset). Ik geef je weinig hoop op overclocken omdat deze chipset erg oud is en weinig FSB en andere opties heeft.
Kan beter een nieuw mobo kopen, kost bijna niets meer (processor is nog wel goed over te clocken!!!) zoals, ABIT BF6, ASUS P3B-F of een MSI BX plank.
GA-686KX heeft bovendien geen:
-AGP slot voor moderne videokaarten
-Ultra-DMA33/66/100 voor snelle harde schijven
-goede USB poorten
-Overclockbaarheid (FSB maximaal 66mhz)

Een mobo met Intel BX chipset daarentegen ondersteund een FSB van:
66/100/105/110/112/115/120/124/133/140/150mhz of meer in geval van ABIT BF6 moederbord kan je per 1 mhz instellen tot wel 200mhz in de bios!!!!
Je P2 233 werkt trouwens gewoon op zo'n nieuw moederbord hoor!!!
Is wel vet sneller! >:) >:) >:)
Pagina: 1