Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer slaat compleet vast..

Pagina: 1
Acties:

• JohnnyS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-08-2023
Hallo,

Sinds een week een nieuwe PC.

Specs:

ASROCK 970 Extreme3 r2.0
FSP Epsilon 600W
AMD FX 8350 (+stock cooler)
MSI GTX 960 4GB
Corsair Vengeance LP - 8 GB : 2 x 4 GB DDR3-1600 MHz

Software:
Windows 7 Ultimate 64 bit SP1

Sinds ik hem heb, slaat ie elke dag minstens 1 keer compleet vast, er blijft wel beeld
maar ik kan mijn muis niet bewegen en het geluid slaat compleet vast.

Het enige wat ik dan kan doen is hem uitdrukken en opnieuw opstarten.
Het maakt ook niet uit of ik nou Battlefield 4 op ultra speel of dat ik even op Google chrome
rond zit te kijken.

Wat kan hier het probleem zijn?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Johnny

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 22:36
Wat heb je zelf al gedaan? Iets meer onderzoek en informatie anders is het ook voor ons gewoon giswerk.

*sowieso

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Wat zijn de temperaturen van de verschillende onderdelen?
Wat zegt het Event log?
Heb je van de voeding ergens een review? Als Epsilon het merk is, staat dit alleen met 1 andere voeding in de PW, zonder link naar de fabrikant. Vage problemen kunnen ook komen door voltageschommelingen in de PSU en deze, en het merk, is mij geheel onbekend. Ik kon het merk ook niet vinden in 'Who's Who In Power Supplies, 2014' van Tom's Hardware.

Addicted to silent computing

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 22:49
Legitieme Windows 7?

• JohnnyS
DonJunior schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:59:
Wat heb je zelf al gedaan? Iets meer onderzoek en informatie anders is het ook voor ons gewoon giswerk.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb zelf de BIOS geupdate, windows opnieuw geinstalleerd, ik heb het met een andere HDD geprobeerd, ik heb doormiddel van Ultimate boot CD een MEMtest en een HDD test uitgevoerd, hier was niks mee aan de hand.

• JohnnyS
Crahsystor schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:10:
Wat zijn de temperaturen van de verschillende onderdelen?
Wat zegt het Event log?
Heb je van de voeding ergens een review? Als Epsilon het merk is, staat dit alleen met 1 andere voeding in de PW, zonder link naar de fabrikant. Vage problemen kunnen ook komen door voltageschommelingen in de PSU en deze, en het merk, is mij geheel onbekend. Ik kon het merk ook niet vinden in 'Who's Who In Power Supplies, 2014' van Tom's Hardware.
Bedankt voor je reactie!

De processor temp. in de BIOS tijdens het opstarten staat meteen al op 40/45℃
maar via het programma Core temp staat ie rond de 17℃.

De voeding heb ik uit een oude computer gehaald, ik ken iemand die bijna dezelfde onderdelen heeft als in mijn pc maar die heeft een andere voeding (Sharkoon WPM600 Bronze) en hij heeft nergens problemen mee, binnenkort maar eens proberen met een andere voeding.

http://www.hardwareheaven.com/2008/12/fsp-epsilon-600w-psu/

[ Voor 3% gewijzigd door JohnnyS op 19-10-2015 14:02 ]

• JohnnyS
Bedankt voor je reactie!

Het is geen legitieme Windows 7 versie maar ik heb deze versie op USB gekregen van
iemand die het zelf ook gebruikt met bijna de zelfde onderdelen en die heeft nergens last van.

• DonJunior
"met bijna de zelfde onderdelen en die heeft nergens last van."

Maar goed, er hoeft maar 1 driver anders te zijn en het kan allemaal al hangen. Het beste lijkt me inderdaad om eerst je voeding eens te verwisselen.

*sowieso

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Crahsystor schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:10:
Ik vermoed dat het juiste typenummer moet zijn: FSP Epsilon 600W, staat een typo in de TS. Het merk is dus FSP. Op AnandTech staat een review van deze voeding. De review is zeer te spreken over de voeding, maar het is wel een oud beestje uit 2008.

• JohnnyS
DonJunior schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:25:
"met bijna de zelfde onderdelen en die heeft nergens last van."

Maar goed, er hoeft maar 1 driver anders te zijn en het kan allemaal al hangen. Het beste lijkt me inderdaad om eerst je voeding eens te verwisselen.
Voeding vervangen door een Corsair CX750M, nog steeds hetzelfde probleem..

Verwijderd

Gewoon een legitieme Windows ISO naar keuze downloaden van Microsoft en die installeren, je hoeft hem niet meteen te activeren, dus je kan gewoon testen of je er dan nog steeds last van hebt.

• DonJunior
Ik zeg.. tijd voor Windows 10. Een paar honderd euro uitgeven aan hardware.. dan kunnen die paar extra tientjes voor een legitiem OS kunnen er ook wel af, niet? Scheelt je een hoop gedonder, niet alleen met virussen maar ook gewoon met updates e. d.

*sowieso

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JohnnyS schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:14:
[...]
Voeding vervangen door een Corsair CX750M, nog steeds hetzelfde probleem..
Doe eens een clean install van Windows 10. Mocht dit je problemen oplossen kun je daarna gaan kijken voor een goedkope key of de Education versie gebruiken (mits je toegang hebt tot surfspot)

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 15:30

rvanpruissen

rePear.it

Interessant dat deze discussie vanaf het begin plotseling of de legitimiteit (en versie) van zijn OS gaat. Wat heeft dit met errors, virussen, etc. te maken? Het voordeel van een clean install begrijp ik, maar wat mij betreft is Win7 nog steeds gewoon een prima OS.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rvanpruissen schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:54:
Interessant dat deze discussie vanaf het begin plotseling of de legitimiteit (en versie) van zijn OS gaat. Wat heeft dit met errors, virussen, etc. te maken? Het voordeel van een clean install begrijp ik, maar wat mij betreft is Win7 nog steeds gewoon een prima OS.
En kun je dat ook garanderen van die "kopie op USB-stick gekregen van een vriend" ?

@TS. Komt dit ook voor als je met bijv. een ubuntu live cd boot ? Zo ja, dan heb je ergens een hardware-issue. Als het daarmee wel stabiel is, zou ik ook eens een verse, betrouwbare versie van windows op gaan zoeken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 15:30

rvanpruissen

rePear.it

u_nix_we_all schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:00:
[...]
En kun je dat ook garanderen van die "kopie op USB-stick gekregen van een vriend" ?
Nee, garanderen niet :). Proberen met een live-CD lijkt me een nuttige test.

• EMHNet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:44
Ik heb hetzelfde gehad met (legitieme) windows 8 en 10 installaties. Machine stond vast, maar altijd op momenten dat hij niet in gebruik was. Bij mij was de oplossing om in de device manager voor alle devices met een 'power management' tab de 'Allow the computer to turn off this device to save power' uit te schakelen. Daarna was het weg. Ik heb niet de moeite genomen om uit te zoeken welk device specifiek de oorzaak was. Het is daarna nog 1 keer terug geweest en dat was na een update die de optie weer in had geschakeld.

• JohnnyS
Bedankt voor alle reacties!

Aan de Windows versie kan het bijna niet liggen, degene waarvan ik het heb gekregen gebruikt het zelf ook en die heeft nergens last van..

[ Voor 67% gewijzigd door JohnnyS op 21-02-2016 23:51 ]

• JohnnyS
Ben erachter gekomen dat mijn computer alleen vast slaat met het RAM geheugen in dual-channel,
met 1 reepje is er niks aan de hand..

Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
8 GB: 2x4GB DDR3 1600Mhz
CL9 ( 9-9-9-24 )
XMP 1.3 profile 1

Is er een oplossing om het nog steeds goed te laten lopen met 2 reepjes in dual-channel?

[ Voor 44% gewijzigd door JohnnyS op 18-03-2016 21:06 ]

Pagina: 1