LG FA166: eindtrap kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo allemaal,

het viel mij vanochtend op dat één van mijn twee speakers verdacht weinig geluid produceerde. Er komt wel geluid uit, maar summier. Ik dacht eerst dat de desbetreffende box het probleem was, maar toen ik de kabels omwisselde bleek dat niet zo te zijn.

Nu vrees ik voor het ergste, dus vandaar dat ik hier even wil polsen of iemand weet of er een andere oplossing is dan een nieuw systeem kopen.

Een kennis die ik gevraagd heb had het over een kapotte eindtrap? Dat vind ik ook niet echt bemoedigend klinken. In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
Is het mogelijk om een andere bron aan te sluiten en te kijken of het probleem dan hetzelfde blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Nee, dat kan ik niet doen. Zoals ik zei heb ik al wel eens de aansluitingen van de boxen omgedraaid, en telkens geeft 1 box normaal geluid en 1 slechts heel zacht.

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Stijnhoofd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:42:
Nee, dat kan ik niet doen. Zoals ik zei heb ik al wel eens de aansluitingen van de boxen omgedraaid, en telkens geeft 1 box normaal geluid en 1 slechts heel zacht.
Nou dan weet je al vast dat niet daar niet aan ligt. Nu de rest nog.
Kun je geen ander apparaat aan de jackplug prikken? desnoods je telefoon. Daarmee sluit je dat ook weer uit. Wiebelen aan de connectors en het audiokabeltje zelf om een kabelbreuk uit te sluiten. Als het dat allemaal niet is kun je hem eens openschroeven en op verder onderzoek.

Oh en geeft de phones uitgang wel gewoon stereo?

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicShockwave op 19-10-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Hmm dat is wel opvallend. De phones-uitgang heeft ook minder geluid rechts, net zoals de rechter box-uitgang.

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
Dat zegt niets. Gebruiken allebei dezelfde eind-trap. Alleen de hoofdtelefoon uitgang met een weerstand er tussen.

,
Maar waarom kun je geen andere bron aansluiten? Aansluitingen genoeg, en je hebt vast ergens een telefoon met hoofdtelefoonaansluiting liggen.

[ Voor 39% gewijzigd door blissard op 19-10-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Wat een drama. Blijkt het gewoon de minijack-kabel te zijn tussen laptop en stereo. Bedankt voor de hulp, ik ga een nieuw kabeltje kopen en geen nieuwe stereo :')

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Toch niet helemaal... De nieuwe kabel geeft exact hetzelfde probleem. En dat terwijl ik mijn TV ook op de minijack-poort aansluit en ik daar geen problemen heb.

Update 1: Ook afspelen via het iPod-dock geeft geen problemen. Het gebeurt dus alleen bij gebruik van de minijack-poort aan de voorkant met een minijack-naar-minijack kabel, want mijn TV gebruikt diezelfde aansluiting maar dan met een minijack-naar-tulp kabel.

Update 2: Het lag dus aan mijn laptop, daar stond de balans veel meer naar links dan naar rechts. Die staat nu weer goed :')

[ Voor 58% gewijzigd door Stijnhoofd op 20-10-2015 11:22 ]

Mvg Stijn

Pagina: 1