[FP] atikelen in header FP niet naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:20

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Hoi Tweakers,

heb nog wel even gekeken of ik het issue al ergens tegenkwam. Dit lukte niet. Het is echter zo prominent dat ik me niet kan voorstellen dat het nog niet is gemeld. Ik betrap mijzelf er ook op dat ik geen goede zoekterm kon verzinnen.

Zelf omschrijf ik het maar even zo: Als ik mijn FP op een desktop met 24"scherm open, wordt de headerbalk met de hoofdartikelen zo afgebeeld:

Header

In mijn settings heb ik aangevinkt staan dat de omgeving zich automatisch moet schalen. Tweakers wordt door mijn account wel benaderd door smartphones, laptops en desktops met verschillende resoluties.

Haal ik een oude koe uit de sloot? Krijg ik nu de reactie terug "een wij vonden het juist zo prachtig"? Het laatste wat ik wil is een oordeel vellen over de hogere webpage format-kunde. Het verschijnsel komt op mij wat onbedoeld over alleen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:00
Geen last van op een 24" 1920x1200 monitor, ook niet met verschillende zoomniveaus, maar ook niet op de 10" tablet op 1920x1080... zowel niet met Edge als met Firefox en met verschillende dpi instellingen. Ook op de werk pc met 1680x1050 icm met Chrome en MSIE ziet het er normaal uit. Overal staat ook automatisch schalen ingesteld... ik zou zeggen dat dit een lokaal probleempje is... browser plugin misschien? Die header ziet er sowieso vreemd uit bij jou, behalve die rare uitlijning kloppen die tiles ook niet.

Welke resolutie gebruik jij en wat zijn je overige instellingen qua zoom en dpi? Welke browser etc.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Oke, spelen met de zoom instelling verhielp het issue. Subtiel kleinere zoom ingesteld blijkbaar, leek 100%.

Bedankt, weer wat geleerd :+

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• MicGlou
teacup schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:38:
Oke, spelen met de zoom instelling verhiepl het issue. subtiel kleinere zoom ingesteld blijkbaar, leek 100%.

Bedankt, weer wat geleerd :+
Maar met zoomen krijg ik niet datzelfde voor elkaar, er komt hier dan een schuifbalk onder de 'tiles'... maar wat ik al zei zien die 'tiles' er bij jou ook anders uit; de tekst staat normaal gesproken bovenaan en onderaan kan je het aantal reacties zien.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YqJGFeoz4x5o7wSjDxSOV6Cy/full.png

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar is Custom CSS in gebruik en die heeft waarschijnlijk een paar hard-coded waardes in staat waardoor de items niet schalen bij zoom.

edit:
Ik kan hetzelfde reproduceren met mijn eigen CSS door licht uit te zoomen, bij 96% en kleiner gaat het wrappen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hero of Time op 19-10-2015 14:25 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MicGlou
Hero of Time schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:24:
Daar is Custom CSS in gebruik en die heeft waarschijnlijk een paar hard-coded waardes in staat waardoor de items niet schalen bij zoom.
Ahh, dat is net die waardevolle missende informatie ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MicGlou schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Ahh, dat is net die waardevolle missende informatie ;)
Het kwam door je opmerking dat de tiles er anders uit zien. Dat deed mij denken, hoe ziet het er bij mij uit? En ja hoor, ook anders. Ik heb eens wat mee gedaan, daarna delen weer verwijdert uit m'n CSS omdat ze van 4 naar 3 items gingen (en het zag er niet meer uit). Ik kan echter niet vinden wat nou precies de code is die dit veroorzaakt.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op 90% zoom in een private window krijg ik dat ook, zonder extra css.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vreemd, Opera 12 hier doet het prima en gaat niet wrappen. Maar Otter doet het wel. En het stomme is, zonder custom css zien die tegels er anders uit. Opera ziet eruit zoals de screenshot van MicGlou, Otter is wat je in de TS ziet. Wordt er onderscheid gemaakt in browser (mogelijkheden)?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wat je ziet is het verschil tussen 'compact' en 'normaal' ;)

En verder is het inderdaad browser-afhankelijk hoe er wordt afgerond en hoe zaken als borders worden gecompenseerd bij zooming. Jammer genoeg is het lastig om daar overal rekening mee te houden...

Intentionally left blank

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Mijn browser is op alles behalve mijn WP Smartphone Firefox op W7 en W10 systemen. De versies moet ik even schuldig blijven, maar ik heb dit verschijnsel zowel thuis als op het werk gezien. Van de situatie thuis weet ik zeker dat Firefox up to date zal zijn.

Dat de browser niet netjes op 100% heeft gestaan heeft te maken met mijn "niet expliciete zoomgedrag". Als ik soms voor iets inzoom default ik daarna niet 100% maar zoom gewoon wat uit tot het goed oogt. En daar komt die 96% in het verhaal.

Vooralsnog beschouw ik mijn zoomgedrag als de bug. Het feit dat geen volksstammen hier langskomen met de vraag "hoort dit" zegt iets. Het enige, wat MicGlou ook nog suggereerde, wat nog een plan B zou kunnen zijn is om bij de compact modus naar de het horizontale scrollmenu te schakelen, zoals ook op de Smartphone is te zien.

In gedachten zie ik de schouders van de devvers al gaan hangen, zal vast veel implicaties hebben om in alle browsertypes te bewerkstelligen. Nu ik weet wat het is zie ik het zelf niet als een prio. Moet gewoon mezelf even herbedraden om anders in- en uit te zoomen (vooral dat laatste :) ). Ik weet nu tenminste wat er gebeurt.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:30:
Wat je ziet is het verschil tussen 'compact' en 'normaal' ;)
Ah, je hebt gelijk, helemaal niet bij stil gestaan.
En verder is het inderdaad browser-afhankelijk hoe er wordt afgerond en hoe zaken als borders worden gecompenseerd bij zooming. Jammer genoeg is het lastig om daar overal rekening mee te houden...
Jep, dat blijkt. Opera 12 schaalt wel netjes, maar Otter (QtWebkit) weer niet.
teacup schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:46:
Dat de browser niet netjes op 100% heeft gestaan heeft te maken met mijn "niet expliciete zoomgedrag". Als ik soms voor iets inzoom default ik daarna niet 100% maar zoom gewoon wat uit tot het goed oogt. En daar komt die 96% in het verhaal.
Wat is er mis met ctrl+0? ;)

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Haha, niets natuurlijk, met mij is er iets mis, ik heb een weigerachtigheid om toetsenbordcommando's in mijn hersens op te slaan. Een houding die me met mijn verstrooidheid goed uitkomt. Komt beter over dan een bedremmeld "die was ik eigenlijk een beetje vergeten".

Eens kijken of ik deze ga vasthouden, ze is namelijk best handig, en naast de controltoets maar een karakter, dat trek ik nog wel. Maar dank je, en dat laatste meen ik echt.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn ook zat browsers (volgens mij Chrome net niet, daar kan je zo goed als niets aanpassen) die je toolbars laat aanpassen en daar zit eigenlijk altijd wel een reset zoom knop bij. Net iets makkelijker, want je hoeft geen combinatie te onthouden, alleen eenmalig een knop op een balk gooien en zorgen dat die goed in zicht is. 1x klikken en je zit weer op 100% zoom.

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 19-10-2015 23:13 ]

Pagina: 1