Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN10] Geen youtube/facebook op ethernet, wel op WIFI

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:33

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel bevind ik mij in China, geweldig land met enorm veel mogelijkheden. 1 van de weinige nadelen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is het internet hier.

Zwaar gecensureerd of gethrottled door de overheid en westerse sites zijn zonder VPN praktisch onbereikbaar.

Nu gebruik ik ExpressVPN voor de dagelijkse kost vrij internet icm een 100mbit China Telecom abonnementje. Dit werkt redelijk. Ik haal alleen de volle snelheid binnen China, alles erbuiten wordt nog steeds geknepen.

Nu doet zich een vreemd probleem voor op mijn netwerk thuis. Ik heb gewoon een TP-Link modem/router hier en deze doet prima zijn werk op een vreemd iets na. Vanachter de VPN op de WIFI heb ik op al mijn apparaten gewoon toegang tot sites als Facebook, Youtube en Google. Connect ik mijn laptop echter via de Ethernet kabel met de router zijn Facebook en Youtube niet meer te bereiken. Google werkt nog wel en andere westerse sites ook. Wat inhoudt dat de VPN tunnel gewoon zijn werk doet.

Hoe kan het zijn dat ik via de WIFI op dezelfde router wel bij Facebook en Youtube kan komen maar per kabel niet. Ik ben echt verbijsterd en heb geen flauw idee waar ik moet starten met zoeken.

De ethernet drivers zijn up to date (Realtek/Dell) en ik heb de kabels zelf gelegd met nieuwe stekkers.

Als ik Youtube of Facebook probeer te openen over de ethernet dan krijg ik

This webpage is not available
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Verder geen informatie.

Trek ik echter het kabeltje eruit en connect ik met de Wifi dan is dit geen probleem.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken?

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik je stiekem onder water IPv6? Dat heb ik een keer gehad. Google / Facebook werken dan niet en andere websites wel. Of net andersom, omdat Google en Facebook IPv6 aan hebben staan. Schakel IPv6 eens uit bij je TCP/IP settings. Kijken wat ie' doet..

[ Voor 15% gewijzigd door Bl@ckbird op 19-10-2015 10:13 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Nothing changed

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Wat zegt een tracert naar zowel Google als Facebook op bedraad en op WiFi?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
tracert? Ik ben mij niet bekend met deze term.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
tracert is een command line programma: ''trace route'' hierin kun je zien welke stappen je pakketjes maken om bij de bestemming te komen. Als je bijvoorbeeld tracert google.com doet zie je de verschillende stappen die je doet om daar uit te komen (router -> isp -> ?? -> Google).
Als je even googled hoe je tracert precies gebruikt en dan de resultaten post kunnen we je misschien beter helpen.

Wat je ook nog kan checken is of je VPN wel via ethernet (kabel) aan staat, of dat je hem als je wisselt even opnieuw moet aanzetten, dit probleem ben ik bij mijn werk al vaker tegengekomen. VPNs die niet werken als je switcht van internet adapter.

🇺🇦

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
De VPN werkt wel aangezien ik zonder Google niet kan bereiken maar met wel. Het gekke is dat als de VPN aanstaat google wel te bereiken is maar Facebook en Youtube niet..

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Geef dan even van de volgende cases een tracert:

Google met Wi-Fi
Facebook met Wi-Fi

Google met draad
Facebook met draad

Dan kunnen we even vergelijken en zien wat er precies anders is tussen Wi-Fi en draad.

🇺🇦

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ok ik duik er morgen even in. Het is hier nu bedtijd haha. Bedankt voor de hulp zover. Ik zal morgen even de gevraagde info posten.

Pagina: 1