[Beveiliging] ip-camera voordeur op tablet aan de muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07
Ik wil graag dat de ip-camera bij de voordeur (nu aangesloten op mijn Homewizard) op het moment dat er beweging is bij de voordeur, het scherm van de tablet die in de kamer aan de muur hangt, aanzet en livebeelden laat zien.

Het scherm van de tablet staat dus standaard uit.

Is dit mogelijk? Het mag wat mij betreft op Windows of Android, met of zonder Homewizard, het maakt mij niet uit als het maar werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Nou heb zelf wel eens gekeken naar de android mogelijkheden om scherm te activeren. Maar blijkbaar is dat sinds android 4.x niet meer mogelijk (word gezegd). Dus heb ik zelf gedacht om met tasker een zwarte scene full screen te draaien en deze kan wel op commando gesloten worden. Deze laat ik dan weer dmv motion detector app triggeren. Deze gebruikt dus alleen de ingebouwde camera van de tablet en dat was voor mijn doel voldoende. Wil dat scherm aangaat wanneer ik in de buurt ben ;)
Maar hoe je dit gaat doen met externe camera... de 1e vraag is: hoe vang je de 'melding' af dat er beweging is.
Want vanuit daar moet je eerst verder gaan denken hoe je een bepaalde trigger bij een andere app binnenkrijgt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomN87
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:31
Kijk eens naar de app ip camera app (pro versie). Anders een synology NAS. Deze gebruik ik zelf in.s.m. Surveillance station. Krijg een email als er beweging heeft plaatsgevonden in een gemarkeerde zone, tevens zit er een snapshot van de beweging in de bijlage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07
Dank voor het meedenken...
Die mail werkt prima, dat is geen probleem. Zowel van mijn Synology als direct vanuit de bewakingsfunctie van camera.

Maar wat ik graag wil is dat als er iemand voor de deur staat met name onze dochters direct kunnen zien wie er voor de deur staat. Mede met dat doel heb ik een tablet aan de muur gehangen maar het lukt me niet deze automatisch en direct aan te zetten als ik beweging bij de voordeur signaleer en/of als er aangebeld wordt.

Ik heb een bewegingsmelder bij de deur. Een gewone buitencamera van Foscam en een C1 van Foscam. En de bel is aangesloten op Homewizard. Dat werkt allemaal prima maar de vraag die ik dus heb is of het mogelijk is om een trigger te hebben die het scherm van de tablet aanzet met een beeld van 1 van de camera's. Tasker lijkt het meest veelbelovend maar ook dat doet niet wat ik wil, zelfs niet met root toegang..

[ Voor 3% gewijzigd door arene op 26-10-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed66
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09-2023
De Automagic app in combinatie met de AMAD plugin op het FHEM domotica platform kan dit; het tweakergehalte van FHEM is echter behoorlijk hoog. Automagic gaat veel verder dan Tasker, wie weet kun je met de opbouw van de AMAD plugin wat ideetjes opdoen.