Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bitstreamen werkt niet meer, alleen PCM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een SSD te hebben geinstalleerd heb ik een clean install van Windows 7 uitgevoerd en netjes alle drivers geïnstalleerd. Eerst had ik geen geluid, toen nog maar eens Windows opnieuw geïnstalleerd waarna ik wel geluid had. Al een hele verbetering, maar helaas pikt mijn Pioneer receiver de HD decoderingsformaten niet meer op als ik een mkv of avi met DD, DTS oid afspeel. Receiver geeft PCM aan en ik hoor de surround speakers ook niet meer. Heb alles aangesloten op de receiver via HDMI 3.0. Voorheen kon ik in VLC gewoon S/PDIF selecteren bij het uitgaande spoor waardoor de versterker van stereo naar het desbetreffende formaat overschakelde.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle (standaard)instellingen in Windows geluid en Realtak HD audioconfiguratie gecontroleerd..
- Realtek drivers opnieuw geinstalleerd en ook zonder geprobeerd.
- Meerdere players geprobeerd en alle instellingen doorlopen.
- Meerdere codecs geprobeerd (AC3 Filter, FFDShow en Shark 007)
- HDMI kabels verwisseld
- In de BIOS gesnuffeld, maar daar zag ik geen relevante instellingen
- Instellingen van de receiver gecontroleerd
- Probleem met receiver is uitgesloten want ik heb met TV wel Dolby Digital
- Er zijn geen audioapparaten aangesloten aan de voorzijde.

Ik heb een HTPC met een Gigabyte GA-H55M-UD2H moederbord met onboard geluid aangesloten op een Pioneer VSX-920-K welke een 11.1 set aanstuurt (of 7.1 daar ik niet zoveel aansluitingen heb).

Normaal zal ik niet zo snel een nieuw topic aan maken, maar ik heb echt geen flauw idee meer waar ik het zoeken moet. Zelfs Gigabyte support antwoord niet meer omdat ze het volgensmij ook niet weten.

Iemand enig idee?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Vaak zitten dit soort instellingen in de driver. Heb je toevallig nog een oudere driver package die je kunt testen, van toen die het nog deed?

Ik heb er ook een hele tijd naar gezocht, maar producenten zijn in zijn latere driver versies alleen maar specifieke codecs gaan ondersteunen. Het vervelende is namelijk dat je voor diverse codecs licentie bedragen moet betalen en ik heb gemerkt dat bijvoorbeeld Asus niet meer bereid is om dit te doen. De hardware kan het aan, maar de feature moet unlocked zijn in de driver. Met AC3 filter off ffdshow heb ik het nog nooit aan de praat gekregen :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik nog een oude driver package ergens heb opgeslagen.

Gigabyte support geeft nu aan dat mijn moederbord waarschijnlijk defect is, maar dan zou ik toch helemaal geen geluid moeten hebben?

Ze willen gewoon dat ik een nieuw moederbord koop. Het lijkt mij eerder een softwareprobleem.