Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• milkow
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-10 20:13
Beste Tweakers,

Ik ben mijn HTC Desire 310 helemaal zat, dus het is weer eens tijd voor een nieuwe.

Ik zoek een?
Smartphone met een groot scherm en goede hardware, aangezien ik er veel 3D-spellen op wil draaien.

Wat is je budget?
Ik wil er maximaal €500,- euro aan uitgeven, minder is (tenzij het de prestaties echt heel ver naar beneden haalt) altijd goed :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
als hoofdzaak 3D-applicaties en -games te draaien, verder moeten alle standaard dingen zoals whatsapp ook kunnen draaien, maar dat is vanzelfsprekend bij een smartphone. Een mooie camera is altijd meegenomen, maar is niet verplicht.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al een heel lijstje met apparaten die er goed uit zien, maar ik weet niet welke dan de beste is, of welk apparaat ik ook best in het lijstje kan zetten.

Lijstje:
HTC One M9
Samsung Galaxy S6
iPhone 5S (Ik geef eerlijk toe dat ik een Apple fanboy ben, daarom heb ik deze erbij gezet. Ik weet niet of deze voldoet aan mijn eisen. Sowieso het scherm is kleiner, maar als dat het enige minpuntje is kan ik er mee leven.
Samsung Galaxy Note 4
LG G4

Etc etc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke smartphone zal het best zijn werk doen? Of zal ik doorsparen en gewoon een iPhone 6 (Plus?) kopen? Of moet ik nog sparen en een heel andere smartphone te kopen?

Groet,
Milko

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21
Moto x style of LG g4? Heb je die bekeken?

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 18-10-2015 19:43 ]

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-11 11:31
Ik zweer uiteraard bij de galaxy S6. kijk e reviews er maar op na, is vandaag de dag nog steeds een beest van een apparaat :)

ook de extra ruimte voor onedrive is leuk. fotos zijn inderdaad ge-wel-dig. beeld is gewoonweg heerlijk om te zien. zo scherp. zo helder. zo kleurrijk. S6, zeker doen
*ending commercial mode*

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Nachoman schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:51:
Ik zweer uiteraard bij de galaxy S6.
Waarom is dat 'uiteraard'? :P

The devil is in the details.

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-11 11:31
Oh ja sorry, omdat ik zelf een S6 Edge heb :D. Heerlijk apparaat. gekocht toen hij 850 euro was, maar geen moment spijt gehad. _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Nachoman op 18-10-2015 19:59 ]

• milkow
418O2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:43:
Moto x style of LG g4? Heb je die bekeken?
Ik had ze nog niet bekeken, nu wel :)
Mijn ervaringen met Motorola zijn niet erg fijn, daarom heb ik liever geen Motorola. Dit is al weer even geleden, misschien is het verhaal al veranderd, maar toch heb ik liever geen Motorola meer.
De LG g4 ziet er opzich niet verkeerd uit, die neem ik op in mijn lijstje :)

• milkow
Nachoman schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:51:
Ik zweer uiteraard bij de galaxy S6. kijk e reviews er maar op na, is vandaag de dag nog steeds een beest van een apparaat :)

ook de extra ruimte voor onedrive is leuk. fotos zijn inderdaad ge-wel-dig. beeld is gewoonweg heerlijk om te zien. zo scherp. zo helder. zo kleurrijk. S6, zeker doen
*ending commercial mode*
Dit zal ik onthouden :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21
milkow schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Ik had ze nog niet bekeken, nu wel :)
Mijn ervaringen met Motorola zijn niet erg fijn, daarom heb ik liever geen Motorola. Dit is al weer even geleden, misschien is het verhaal al veranderd, maar toch heb ik liever geen Motorola meer.
De LG g4 ziet er opzich niet verkeerd uit, die neem ik op in mijn lijstje :)
Motorola is tegenwoordig goed bezig hoor

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Aangezien je een grotere scherm wilt, lijkt mij de Note 4 een goeie keuze:
pricewatch: Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• milkow
418O2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:16:
[...]

Motorola is tegenwoordig goed bezig hoor
Nu ik die positieve reviews heb gelezen, wil ik het toch wel het voordeel van de twijfel geven :)

• milkow
Koning Willy schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:27:
Aangezien je een grotere scherm wilt, lijkt mij de Note 4 een goeie keuze:
pricewatch: Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart
Ik vind dat een mooi ding, maarrrr..... de note schijnt iets minder te presteren in games.
Is dat een erg heftig verschil, of is dat minimaal, of is het niet waar?

• Koning Willy
milkow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:02:
[...]

Ik vind dat een mooi ding, maarrrr..... de note schijnt iets minder te presteren in games.
Is dat een erg heftig verschil, of is dat minimaal, of is het niet waar?
Geen idee... volgens mij is er geen 1 game die zo zwaar is dat het niet zou aankunnen.

Het is dezelfde resolutie (1440P) alleen is de Note wat groter wat toch echt leuker is voor gamen. En een OLED scherm voor gamen is ook een must!

De Note 4 heeft trouwens WEL een microsd kaart voor een extra 64GB!

[ Voor 6% gewijzigd door Koning Willy op 19-10-2015 00:10 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• milkow
Een vriend van mij zei dat ik ook eens moest kijken naar een chinaphone, omdat er volgens hem wel een paar betaalbare chinaphones met een abnormaal groot scherm bij zitten.
Ik denk dat bijna niemand met een "abnormaal groot scherm" wil lopen, maar ik wel.

Ik heb dus eens gekeken op Dealextreme en heb deze (http://www.dx.com/nl/p/le...b-rom-411030#.ViTwXJRUerU) gevonden
Is dat iets kwalitatiefs? Werkt de telefoon op het Youfone (KPN) netwerk?
Werkt 3G ook op die telefoon op dit netwerk?

Ik heb namelijk vernomen dat dit niet altijd het geval iss....

8 euro boven mijn budget is denk ik te doen...

Alvast dank,
Milko

[ Voor 3% gewijzigd door milkow op 19-10-2015 15:54 ]

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
milkow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:52:
Een vriend van mij zei dat ik ook eens moest kijken naar een chinaphone, omdat er volgens hem wel een paar betaalbare chinaphones met een abnormaal groot scherm bij zitten.
Ik denk dat bijna niemand met een "abnormaal groot scherm" wil lopen, maar ik wel.

Ik heb dus eens gekeken op Dealextreme en heb deze (http://www.dx.com/nl/p/le...b-rom-411030#.ViTwXJRUerU) gevonden

Alvast dank,
Milko
Ik zou je niet aanraden om voor zo'n hoog bedrag een telefoon uit China te importeren. Als er wat mis is en je aangewezen bent op de garantie, baal je als een stekker.

Als je zo'n groot scherm wilt waarom dan niet gewoon de Nexus 6 in Nederland voor € 399?

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
milkow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:52:

Alvast dank,
Milko
Ik vind dat wel een hele mooie telefoon, hij heeft ook bijna alles wat een superphone moet hebben (wireless en quick charging ontbreken). Maar 6.3 inch is wel enorm hoor. Dat past niet in je broekzak.. En ik vrees dat die batterij je ook niet door de dag gaat helpen. QHD op zo'n scherm, daar lijkt 3400mah me niet genoeg voor, en dan is quick charge wel een gemis. Verder wat Kasj al zegt is dat het wel veel geld is. Mochten er dan nog invoerkosten bijkomen dan zit je al aan 600+ euro. LeTV schijnt wel goede customer service te hebben.

Ik zou voor een s6 gaan. Samsung heeft op dit moment een cashback actie van 75 euro. De prijzen in de pricewatch zijn ook echt heel laag. Een s6 32gb heb je al voor 375 euro, wat ik toch wel goed vind klinken.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:21
pieterbas99 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:40:
[...]

Ik vind dat wel een hele mooie telefoon, hij heeft ook bijna alles wat een superphone moet hebben (wireless en quick charging ontbreken). Maar 6.3 inch is wel enorm hoor. Dat past niet in je broekzak.. En ik vrees dat die batterij je ook niet door de dag gaat helpen. QHD op zo'n scherm, daar lijkt 3400mah me niet genoeg voor, en dan is quick charge wel een gemis. Verder wat Kasj al zegt is dat het wel veel geld is. Mochten er dan nog invoerkosten bijkomen dan zit je al aan 600+ euro. LeTV schijnt wel goede customer service te hebben.

Ik zou voor een s6 gaan. Samsung heeft op dit moment een cashback actie van 75 euro. De prijzen in de pricewatch zijn ook echt heel laag. Een s6 32gb heb je al voor 375 euro, wat ik toch wel goed vind klinken.
Niet elke winkel heeft cashback! De goedkoopste winkels uit de PW hebben (waarschijnlijk) geen modellen die hiervoor in aanmerking komen. Een S6 heb je wel voor minder dan 500€.

• pieterbas99
Dat is toch vanuit samsung? Is dat niet dat je gewoon je productnummer en zo in moet voeren?
Edit: Je hebt gelijk, ik zie het net ook.

[ Voor 18% gewijzigd door pieterbas99 op 19-10-2015 20:59 ]

• ASW1
  • Laatst online: 23:22
Haal inderdaad die nexus 6.
Dan heb je een 6 inch scherm, garantie en updates.

Waarom men hier een samsung S6 aanraadt is me een raadsel; die heeft geen groot scherm.

• pieterbas99
ASW1 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:55:
Haal inderdaad die nexus 6.
Dan heb je een 6 inch scherm, garantie en updates.

Waarom men hier een samsung S6 aanraadt is me een raadsel; die heeft geen groot scherm.
Omdat die ook in zijn lijstje staat, van wat hij zelf al gevonden heeft, een 5.1 inch scherm is ook prima om te gamen, daar heb je echt geen 5.7 of zo voor nodig.

• ASW1
  • Laatst online: 23:22
Naar huidige maatstaven vind ik 5.1 inch geen groot scherm, maar goed.

• pieterbas99
ASW1 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:46:
Naar huidige maatstaven vind ik 5.1 inch geen groot scherm, maar goed.
Eens, maar zoals ik zeg, 5.1 inch is prima om op te gamen. Naar mijn mening maakt een groter scherm je game ervaring niet beter, of, als een telefoon echt te groot is, alleen maar minder goed.

• milkow
Nu ik die 6.3 inch uitgetekend heb, ja, die is veel te groot. Ik had het een beetje verkeerd ingeschat ;p
Dat maakt een mobiel, toch een stuk minder mobiel...

Ik kijk meestal gewoon naar welke telefoon wel een strak uiterlijk heeft, en naar de prijs.
Meestal bepaalt de prijs ook de kwaliteit. De Nexus 6 ziet er strak uit, maar kost maar 400 euro. Zitten hier geen beperkingen aan? Ik betaal liever meer voor meer kwaliteit, dus just asking :p

Accuduur is niet erg van belang, ik heb hier nog 2 powerbanks rondslingeren.
Als ie mn schooldagen volhoudt zonder powerbank zou het wel fijn zijn, tijdens school game ik niet btw :p

Omdat ik die LeTV's er toch wel fancy uit vind zien heb ik nog even door gekeken, dit model heeft 32 gb (nexus 6 ook, en ik denk dat het op een telefoon genoeg moet zijn?), en een iets kleiner scherm. Dit iets?
http://www.dx.com/p/letv-...-13mp-406423#.ViVZymtyYUM

• Koning Willy
milkow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:06:
Nu ik die 6.3 inch uitgetekend heb, ja, die is veel te groot. Ik had het een beetje verkeerd ingeschat ;p

Ik kijk meestal gewoon naar welke telefoon wel een strak uiterlijk heeft, en naar de prijs.
Meestal bepaalt de prijs ook de kwaliteit. De Nexus 6 ziet er strak uit, maar kost maar 400 euro. Zitten hier geen beperkingen aan? Ik betaal liever meer voor meer kwaliteit, dus just asking :p

Als ie mn schooldagen volhoudt zonder powerbank zou het wel fijn zijn, tijdens school game ik niet btw :p

Omdat ik die LeTV's er toch wel fancy uit vind zien heb ik nog even door gekeken, dit model heeft 32 gb (nexus 6 ook, en ik denk dat het op een telefoon genoeg moet zijn?), en een iets kleiner scherm. Dit iets?
Je hebt nog steeds niet gezegd waarom je geen Note 4 wilt, een 5.7 inch 1440P AMOLED display. Met uitbreidbare sd card slot en batterij die je kan vervangen.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
milkow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:06:

Op deze manier wordt het wel erg lastig om je te adviseren. Je 'eisen' lijken met de dag te veranderen. Als je iets zoekt wat er strak uit ziet en lekker duur is kun je het beste gewoon een iPhone 6s kopen.

Misschien moet je eerst even voor jezelf op een rijtje zetten, wat je nou echt wil. Schermgrootte, processor, kwaliteit camera, stock Android of niet, China of nederland, etc.

Je klinkt me niet als iemand die lekker met roms freubelt, dus ik zou er goed over nadenken voor je iets importeert.

• milkow
Oke, ik ben moeilijk bezig ja...

Ik zoek een telefoon die een beetje futureproof is, ergens tussen 5 en 6 inch moet groot genoeg zijn. Ik heb besloten dat ik wel een leuke camera wil, wat ook wel mag in een €500,- telefoon. Ik ben echt geen fan van TouchWiz en Sense e.d.
Stock android lijkt me wat beter, ik kan ook best een launcher installeren. Ik doe maar Nederland, want zo te zien is China geen goed idee. Als ik ooit nog eens interesse mag hebben in een Chinese telefoon, dan begin ik later wel eens met een 90 euro telefoon

Laat ik hier maar bij blijven, dan blijft het makkelijker.

Wat ik kan doen is een Nexus 6 kopen, is een quadcore processor goed genoeg?
S6 kan ook, maar Samsung vind ik niet echt een fijn merk.
Note 4 is volgensmij een beetje outdated aan het raken, en ik kom ook weer terug op wat hierboven staat.
Ik kan ook een iPhone van V&A halen, bij iPhone kan ik wel zo ongeveer zien wat de telefoon kan.

Etc etc...

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Als je geen Touchwiz of Sense wil en geen Chinees, blijft er inderdaad weinig over dan een Nexus of een iPhone.

[ Voor 1% gewijzigd door PinokkioTV op 20-10-2015 11:34 . Reden: Typo ]

Pagina: 1