Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbqburger
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-02-2024
Een maand geleden had ik een nieuwe hardeschijf gehaald voor me desktop pc. Het betreft de volgende model: st1000dm003-1er162
pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB

Sinds de laatste twee dagen doet mijn desktop raar. Als ik in een spel zit loopt mijn pc vast na een minuut of 10. Als ik mijn pc vervolgens opnieuw opstart, dan duurt het ook een kwartier voordat mijn pc is opgestart. Als ik safe mode probeer op te opstarten dan hangt het ook voor een kwartier vast. Mijn game folder zit nu op deze hardeschijf, maar niet mijn windows folder. In sommige spellen valt ook deels het spel geluid uit voordat de pc vastloopt. Ik heb geprobeerd de spellen op te starten vanuit een andere HDD en heb geen problemen ermee gehad. Heeft er iemand een idee wat ik kan doen met de HDD, of dat ik het beter kan opsturen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lees eerst de SMARTwaardes eens uit (bijv met Crystal Disk Info). Als daaruit al blijkt dat hij stervende is, zou ik 'm RMAen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:37
misschien kun je proberen een 2e partitie op de betreffende harde schijf aan te maken, vervolgens zet je hier je spellen op en kijkt of het verschil maakt.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbqburger
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-02-2024
TERW_DAN schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:21:
Lees eerst de SMARTwaardes eens uit (bijv met Crystal Disk Info). Als daaruit al blijkt dat hij stervende is, zou ik 'm RMAen.
Crystal Disk Info geeft aan dat beide hdd's in Good health status zijn.
aminam schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:22:
misschien kun je proberen een 2e partitie op de betreffende harde schijf aan te maken, vervolgens zet je hier je spellen op en kijkt of het verschil maakt.
Dit kan ik ook wel proberen, zou het aan de partities echt kunnen liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06 18:37
TERW_DAN vraagt niet naar de SMART conclusie, maar naar de SMART waarden!
Voeg dus een screenprint (of een textlist) hier toe waarop al die waarden zichtbaar zijn, dan kunnen we die correct interpreteren.

Een tweede partitie op dezelfde schijf gaat niets oplossen en is voor de analyse van het probleem verloren tijd.

Als je Windows gebruikt, zou je óók eens in "Apparaatbeheer" kunnen kijken of je daar een geel uitroepteken ziet staan (dan zit daar iets niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 12:42

NSG

Je weet niks!

Je hebt een seagate schijf, dus zou zeggen draai de test van Seatools. Zo heb je ook gelijk een foutcode (als de schijf defect is) waarmee je hem RMA kan doen.
Pagina: 1