Omruilen bij Icentre

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ola,

Weet iemand of het op dit moment zonder problemen mogelijk is om je telefoon te laten servicen door iCentre, gezien ze failliet zijn?

Apple verzocht me om langs te gaan bij een iCentre om een nieuwe iPhone 6S te krijgen gezien de huidige dus een hardware deffect heeft (touchID bug), maar om nou reparatie zaken te gaan doen met een failliete reseller...?

Ik wil sowieso een nieuwe (zichttermijn 14 dagen FTW), en die kunnen ze volgens Apple ook direct zonder vragen bieden; maar straks willen ze hem innemen, en dan lijkt het risico me toch te groot?
Of hoe zit dat precies? :)

Excuseer als ik dit in het foute forum plaats trouwens, dit leek me toch de geschikte plek.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik zou het niet wagen, maar hoe kom jij bij de logica dat als jij een gebruikte Iphone met een probleem omruilt voor een "andere" iPhone die het probleem niet heeft, dat je een zichttermijn van 14 dagen hebt ? :?

Je hebt het over reparatie en omruilen, maar daar zijn volgens mij niet dezelfde rechten aan verbonden als wkoa oid ?

Ik zou veiligheidshalve eerst je geld terug vragen en dan pas bij een andere partij een nieuwe bestellen

[ Voor 13% gewijzigd door Breezers op 18-10-2015 19:32 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
iCentre heeft de wettelijke garantie verplichtingen overgenomen, daar waar de 3 jaar garantie is komen te vervallen op 'oude' verkochte zaken, maar hier is nog geen duidelijkheid over.
Dit is wat mij is verteld via de Facebook van iCentre. Ging bij mij om iets kleins.

Je kan dus een beroep doen op je garantie zoals die wettelijk is vastgelegd.

Overigens zijn alle giftcards wel komen te vervallen, ik heb er nog 1 met 30 euro 8)7 en die is dus niks meer waard

[ Voor 33% gewijzigd door Remko.me op 18-10-2015 19:52 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Breezers schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:19:
Ik zou het niet wagen, maar hoe kom jij bij de logica dat als jij een gebruikte Iphone met een probleem omruilt voor een "andere" iPhone die het probleem niet heeft, dat je een zichttermijn van 14 dagen hebt ? :?
Nee dat bedoelde ik niet. :)
Ik heb afgelopen Dinsdag m'n 6S ontvangen, daar zit 14 dagen zichttermijn op.
Deze heb ik gekocht bij Apple zelf. (Online)

Gezien het apparaat defect is (Dead On Arrival), heb ik gewoon recht op een nieuwe; in plaats van dat ik hem zou moeten laten repareren. Anders kan je net zo goed meteen een refurbished apparaat kopen natuurlijk. :P
Apple verzoekt nu om het apparaat bij een iCentre langs te brengen.

Overigens behoort volgens mij bij het vervangen van een product als DOA wel degelijk een nieuwe termijn van 14 dagen te starten vanaf het moment dat je de nieuwe binnenkrijgt, immers heb je geen kans gehad goed van je wettelijke zichttermijn gebruik te maken omdat het apparaat niet functioneert zoals Apple claimt dat hij moet functioneren. Derhalve heb je dan gewoon opnieuw 14 dagen de tijd... Althans, zo is het bij mij tot noch toe altijd gegaan; zolang je maar een bonnetje krijgt van de aan/verkoop. ;)

... En daar schort het dus wel even aan bij iCentre, want wat is een bonnetje van hen waard als ze vervolgens besluiten de deur dicht te doen? Daar ben ik dus een beetje bang voor en probeer ik uit te vogelen of het nog wel veilig is om uberhaupt met die partij zaken te doen, en of iemand dat dus weet hoe dat precies in z'n werk gaat. :)

Als Apple, wie aan mij wettelijk verplicht is deze garantie te geven, zegt "ruil hem maar in als DOA bij een iCentre", wie is er dan daarna verantwoordelijk voor die garantie? Apple of iCentre?
Want stel dat iCentre dus verdwijnt, en "de winkel is aansprakelijk voor alle garanties" (iets waar Apple heel veel mee strooit), dan ben ik dus de *** terwijl ik het toestel origineel bij Apple gekocht had of...?

Snapje wat ik bedoel? :)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 18-10-2015 20:40 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
@de vraag hierboven

Verzoek Apple om een SWAP met express service, dit is kosteloos (wanneer je binnen de 14 dagen zit). Niet een reparatie SWAP maar aankoop SWAP. Een senior advisor kan dit opzetten.

Je krijgt eerst een nieuwe (echt een nieuwe) en dan moet je de oude terugsturen binnen 10 werkdagen.

Je kan natuurlijk ook (ligt aan je creditcard bestedingslimit) een nieuwe bestellen en de huidige retourneren, je hoeft geen rede op te geven en krijgt je geld terug.

[ Voor 36% gewijzigd door Remko.me op 18-10-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Remko.me schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:55:
@de vraag hierboven

Verzoek Apple om een SWAP met express service, dit is kosteloos (wanneer je binnen de 14 dagen zit). Niet een reparatie SWAP maar aankoop SWAP. Een senior advisor kan dit opzetten.

Je krijgt eerst een nieuwe (echt een nieuwe) en dan moet je de oude terugsturen binnen 10 werkdagen.

Je kan natuurlijk ook (ligt aan je creditcard bestedingslimit) een nieuwe bestellen en de huidige retourneren, je hoeft geen rede op te geven en krijgt je geld terug.
Dat werd me aangeboden; maar om gebruik te mogen maken van die express swap dienst, moet je een credit card opgeven waarmee je het bedrag van de iPhone garant stelt. (€969)
En dan moet je ook nog es 30 euro lappen. (Lekkere garantieregeling.)

Ik heb geen prive credit card. (Ja een debit card om mee te klooien, maar dat is anders.)
Ik heb een VISA op naam van bedrijf, maar ik wil geen prive vs zakelijk gaan mengen; ook al is het maar een reservering die weer ongedaan gemaakt wordt.

Die optie lijkt dus helaas niet mogelijk te zijn.
Ik zou inderdaad wel een nieuwe kunnen bestellen en dan het geld terugeisen voor de oude via een retour, wel een gedoe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
WhatsappHack schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:31:
[...]

Dat werd me aangeboden; maar om gebruik te mogen maken van die express swap dienst, moet je een credit card opgeven waarmee je het bedrag van de iPhone garant stelt. (€969)
En dan moet je ook nog es 30 euro lappen. (Lekkere garantieregeling.)

Ik heb geen prive credit card. (Ja een debit card om mee te klooien, maar dat is anders.)
Ik heb een VISA op naam van bedrijf, maar ik wil geen prive vs zakelijk gaan mengen; ook al is het maar een reservering die weer ongedaan gemaakt wordt.

Die optie lijkt dus helaas niet mogelijk te zijn.
Ik zou inderdaad wel een nieuwe kunnen bestellen en dan het geld terugeisen voor de oude via een retour, wel een gedoe. :P
die 30 euro lappen is niet bij omruiling op een nieuw product, dat is alleen in geval van garantieclaim. Geen enkele advisor laat je dat betalen.

Garant stellen is toch logisch, het is immers een risico wanneer je hem niet retour stuurt.

Prive en zakelijk mengen maakt in deze niet uit, het is alleen een tijdelijke reservering.

Omruiling via iCentre vind ik echt raar, lijkt me ook niet dat iCentre dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou, die henk die ik eerst sprak liet me dat dus wel betalen hehe :P
Maar met jou advies nog eens navraag gedaan, en nu is het inderdaad opeens wel gratis. ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Maar als je een iCentre niet vertrouwd, dan ga je toch naar de Apple store zelf. Weet je zeker dat je geen risico loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Speedmaster schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:48:
Maar als je een iCentre niet vertrouwd, dan ga je toch naar de Apple store zelf. Weet je zeker dat je geen risico loopt
Die zit 200KM verderop, beetje onzinnig om daar dan helemaal heen te karren natuurlijk.

De iCentre had hem direct kunnen swappen.
De iCentre's zijn overgenomen door Phone House, dus dat faillisement is pleite; dat is geen risico meer, en de garantie zal in zo'n geval altijd bij Apple zelf blijven, niet bij iCentre.
... Ware het niet dat de iCentre uberhaupt de 6S nog niet geleverd heeft gekregen van Apple, dus die kunnen helemaal niets doen op dit moment.

De optie om het gratis te doen, zo'n express swap, is *niet* beschikbaar in Nederland.
Je *moet* die 30 EUR lappen, en dan krijg je een *refurbished* toestel toegestuurd...

Nou, dat dacht ik niet dus. En 30 EUR moeten lappen terwijl je een DOA krijgt, en dan ook nog eens een refurbished toestel krijgen terwijl je de volle mep voor je iPhone moet betalen? Mooi niet, je zou knettergek zijn.
Lekker enorm brakke service van Apple... Beetje triest is dat wel. Als ze zouden zeggen "het is een DOA, dus je krijgt een gloednieuwe; je moet enkel garant staan": helemaal prima, maar dat willen ze niet aanbieden.
De service mag wel een stuk verbeterd worden vind ik.

Maarja, het komt er nu dus op neer dat ik het zelf moet gaan oplossen.
Een nieuwe kopen, en vervolgens de oude retour waarbij het geld teruggestort zal worden voor die order.
Erg omslachtig, maar het is niet anders.

Anyhow, problem sorted I guess. Hetzij zelf opgelost en op omslachtige wijze, maar ik zal een nieuwe krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
Die €30 moet je alleen betalen voor de Express Replacement Service. Dan stuurt Apple jou een nieuwe iPhone en stuur jij je oude vervolgens terug. Als je die €30 niet betaalt moet je eerst je oude telefoon opsturen en dan krijg je pas een nieuwe opgestuurd als zij jouw iPhone ontvangen hebben. Je hoeft ook geen creditcard hiervoor te hebben.

Apple biedt drie opties:
- Gratis: telefoon opsturen en na ontvangst sturen zij een nieuwe op gratis.
- Express: €30 betalen, Apple stuurt eerst een nieuwe op en dan pas stuur jij je oude op.
- Direct omruilen bij Apple Store

Lijkt me best redelijke service toch?

[ Voor 35% gewijzigd door MarcoC op 19-10-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:42:
Die €30 moet je alleen betalen voor de Express Replacement Service. Dan stuurt Apple jou een nieuwe iPhone en stuur jij je oude vervolgens terug. Als je die €30 niet betaalt moet je eerst je oude telefoon opsturen en dan krijg je pas een nieuwe opgestuurd als zij jouw iPhone ontvangen hebben. Je hoeft ook geen creditcard hiervoor te hebben.

Apple biedt drie opties:
- Gratis: telefoon opsturen en na ontvangst sturen zij een nieuwe op gratis.
- Express: €30 betalen, Apple stuurt eerst een nieuwe op en dan pas stuur jij je oude op.
- Direct omruilen bij Apple Store

Lijkt me best redelijke service toch?
1.) Je moet wel degelijk een credit card hebben, want ze sturen je geen nieuw toestel zonder dat je garant staat...
2.) Je krijgt een *refurbished* toestel, geen *nieuw* toestel; dat is een ander verhaal.

Er is absoluut geen optie om een nieuw toestel te krijgen, en al helemaal niet zonder credit card.
Aldus 3 Apple Medewerkers die ik in het afgelopen uur heb gesproken... Zowel vanuit Ierland als vanuit Nederland.

Dus nee, niet al te beste service.
Garant staan vind ik totaal geen probleem. Die 30 EUR vind ik eigenlijk al behoorlijk belachelijk binnen 14 dagen, maar ale... Het zij zo. Maar dan ook nog eens een refurbished toestel krijgen? Ja dag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
WhatsappHack schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

1.) Je moet wel degelijk een credit card hebben, want ze sturen je geen nieuw toestel zonder dat je garant staat...
2.) Je krijgt een *refurbished* toestel, geen *nieuw* toestel; dat is een ander verhaal.

Er is absoluut geen optie om een nieuw toestel te krijgen, en al helemaal niet zonder credit card.
Aldus 3 Apple Medewerkers die ik in het afgelopen uur heb gesproken... Zowel vanuit Ierland als vanuit Nederland.

Dus nee, niet al te beste service.
Garant staan vind ik totaal geen probleem. Die 30 EUR vind ik eigenlijk al behoorlijk belachelijk binnen 14 dagen, maar ale... Het zij zo. Maar dan ook nog eens een refurbished toestel krijgen? Ja dag... ;)
Ik heb nog nooit een zogenaamd refurbished toestel gehad die er niet als nieuw uitzag. Het is echt geen tweedehandsje die je krijgt.

Maar begrijp ik nou correct dat optie 1 (de gratis methode) niet meer mogelijk is? Lijkt me héél erg stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Het gaat er mij niet zo om dat hij er wel of niet als nieuw uitziet, maar meer dat hij niet nieuw is. :P
Je krijgt een gerepareerd toestel, die gaan normaal gesproken voor 100 a 150 EUR goedkoper over de toonbank via allerhande outlets, zelfs bij iBood komen die nog wel eens voorbij. Je koopt nieuw om een werkelijk nieuw toestel te krijgen, dus dan wil ik die hebben ook natuurlijk. :)

Misschien dat sommige mensen dat overdreven vinden want "ze zullen echt geen slecht toestel sturen", maar als je zoveel geld uitgeeft aan een telefoon dan wil ik er ook gewoon werkelijk een nieuw toestel voor krijgen ook natuurlijk. ;)

Ja dat begrijp je correct. Althans, dat is wat zowel de sales afdeling als de technische dienst tegen me gezegd hebben. Je moet garant staan.
En dat kan ik me prima voorstellen overigens hoor, ze zouden gek zijn om je "in good faith" een nieuw toestel te sturen: want hoe je het ook wend of keert, helaas zijn er veel klanten die niet "in good faith" zullen handelen en dan wordt dat weer een heel juridisch gedoe voor ze. Dus dat garant staan: akkoord.

Wel vind ik het vreemd dat ze niet gewoon die service an sich gratis aanbieden als je een DOA krijgt, zeker als je garant moet staan. Als je niet garant hoefde te staan en enkel die 29 EUR moest lappen (verzending, verzekering) dan heeeeel misschien had ik me er ergens nog iets bij kunnen voorstellen... Maar als ze al zeker weten dat ze het volledige bedrag van je hebben voor verzending, dan zou ik het wel een hele nette service vinden als je dan die 29 EUR niet hoefde te betalen aan ze. Zij leveren immers een kapot product...

Maarja, het zij zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 17:36
WhatsappHack schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:37:
[...]

Nee dat bedoelde ik niet. :)
Ik heb afgelopen Dinsdag m'n 6S ontvangen, daar zit 14 dagen zichttermijn op.
Deze heb ik gekocht bij Apple zelf. (Online)

Gezien het apparaat defect is (Dead On Arrival), heb ik gewoon recht op een nieuwe; in plaats van dat ik hem zou moeten laten repareren. Anders kan je net zo goed meteen een refurbished apparaat kopen natuurlijk. :P
Apple verzoekt nu om het apparaat bij een iCentre langs te brengen.
Kan toch nooit een I centre zijn ze hebben helemaal geen banden ermee??
Bedoelen ze niet enkel de stores dus Den Haag Amsterdam en Den Haag??

Echt een beetje vreemd hoor zou nog eens bellen ;)
Daarbij winkel en On Line staan los van elkaar heb ik begrepen dus iets gekocht On Line kan je niet ruilen in de winkel en andersom net zo ;)
Althans dat is mij zo verteld door medewerkers aan de telefoon van Apple :)

Dus ik zou zeggen retour naar Apple On line en dan dus een nieuwe terug gestuurd krijgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 20-10-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:48
Waar maak je je druk om? Zeur door bij Apple om een express replacement. Of rij even lekker naar Amsterdam en ruil hem te plekke om. iCentre zal jou toestel echt niet omruilen voor een nieuwe, aangezien hij bij Apple zelf is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er uberhaupt verkeerd aan een refurb? Dit zijn toch juist toestellen die beter zijn gecontroleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25
Tevens denk ik niet dat het refurb zijn op het moment maar replacement. De iPhone 6s is nog niet lang genoeg op de markt om nu al refurb op voorraad te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Beetje vreemd verhaal dit.

Wanneer jij bij Apple Online Store een iPhone gekocht hebt en deze raakt binnen 14 dagen defect, zal Apple je nooit een refurb aanbieden. Of je hebt hem niet bij Apple gekocht, of je bent niet duidelijk geweest aan de lijn met Apple Care, of je bent verkeerd geadviseerd.

- heb je een ordernummer beginnend met een W? Ja? Zit je nog binnen de 14 dagen? Bel op en laat je doorverbinden met Aftersales.

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1