Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het OS wordt Debian Linux.
Ik ga de server gebruiken als: samba share; waarschijnlijk een simpel webservertje om dingen te testen; owncloud; nieuwsgroepen downloaden. Verder zal de server ook voor backup-ups dienen, dat is zijn belangrijkste doel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro ongeveer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog wel een voedingskabel liggen
Randapparatuur is allemaal aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een setupje gemaakt. Volgens mij klopt die redelijk. Maar ik wil graag horen of er iets beter kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil niet afwijken van WD voor m'n hardeschijven. Tenzij iemand me écht weet te overtuigen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet geen energievreter zijn. Zo'n 80 Plus Gold voeding die ik nu heb lijkt me prima. (Heb er verder niet veel verstand van
)
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag feedback op mijn keuzes, kan er iets beters. Of mis ik nog iets cruciaal?
Het OS wordt Debian Linux.
Ik ga de server gebruiken als: samba share; waarschijnlijk een simpel webservertje om dingen te testen; owncloud; nieuwsgroepen downloaden. Verder zal de server ook voor backup-ups dienen, dat is zijn belangrijkste doel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro ongeveer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog wel een voedingskabel liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een setupje gemaakt. Volgens mij klopt die redelijk. Maar ik wil graag horen of er iets beter kan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H81N-D2H | € 50,- | € 50,- |
| 2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 112,- | € 224,- |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 42,29 | € 42,29 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 21,50 | € 21,50 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 57,95 | € 57,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 461,69 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil niet afwijken van WD voor m'n hardeschijven. Tenzij iemand me écht weet te overtuigen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet geen energievreter zijn. Zo'n 80 Plus Gold voeding die ik nu heb lijkt me prima. (Heb er verder niet veel verstand van
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag feedback op mijn keuzes, kan er iets beters. Of mis ik nog iets cruciaal?