Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervoersproblemen - trein Nederland --> Wiltz (Luxemburg)

Pagina: 1
Acties:

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben leider van een groep Explorers en voor het zomerkamp in juli 2016 op zoek naar kamplocaties, waarbij ons oog is gevallen op Wiltz in Luxemburg. De vraag is echter hoe we daar naartoe moeten, waarbij ik al legio aan mogelijkheden aan het bekijken ben, maar er net niet helemaal uitkom en waarbij ik jullie hulp vraag :)

Je kunt natuurlijk met auto's, maar we zijn met te weinig leiding om iedereen zelf te rijden, waardoor we ouders moeten vragen om te rijden. Gaan we ook sowieso doen, maar met 3,5 uur reistijd zullen veel mensen daar niet al te happig op zijn. Inmiddels staan er ook al wat lijntjes uit met vervoersbedrijven qua busjes van 20 personen en dergelijke, maar als iemand daarover een goed(e/kope) tip heeft hoor ik dat uiteraard graag.

Ik ben bezig nu vooral bezig met het uitvogelen van een treinretour vanuit Nederland naar Wiltz, maar kom er net niet helemaal uit. Via NS Internationaal kan ik in Den Haag opstappen, voor ons lekker dichtbij, en uitstappen op het station in Wiltz, maar aangezien dat zo'n € 65 euro kost en dat wel aan de erg hoge kant is ben ik op zoek naar goedkopere mogelijkheden. Via de NS zie ik ook retourtjes naar Luik in België wat neerkomt op € 31. Vanaf dat station blijken er om de twee uur internationale treinen te rijden naar Luxemburg, waaronder Wiltz, maar hiervoor kan ik geen prijzen vinden, althans dat heb ik gelezen op fora van enkele jaren terug. Inmiddels ben ik uitgekomen op bahn.de, maar daar loop ik op vast en ik heb de hoop dat iemand die deze route kent hiervan de prijs wel weet of me net toevallig het duwtje in de juiste richting kan geven!
Is die € 65 een prima prijs voor deze reis of kan het met wat sleutelwerk voor twee tientjes goedkoper?

Ook weet ik inmiddels dat het reizen in België (mits je kaartjes van te voren aanschaft) slechts € 6 hoeft te kosten om het hele land te doorkruisen, ook hiervoor heb ik geen concrete info, maar 'van horen zeggen' en op Belgianrail.be kom ik er weer eens niet uit, want de mogelijkheden zijn voor mij, als Nederlander, gewoonweg te veel. En aangezien er op Tweakers ook genoeg Belgen rondlopen en er genoeg mensen zijn die vast en zeker iets internationaler bereisd zijn met de trein deze vraag: Nederland --> Wiltz met de trein, wat is het slimst, meest efficiëntst en goedkoopst? We staan ook open voor half om half, dus bijvoorbeeld tot Maastricht / Luik met de auto en dan treinen, mja dan kunnen we net zo goed een (flink) uur doorrijden met auto's...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

9-persoonsbusjes huren en dan als leiding zelf rijden?

Meestal niet al te duur en je bent snel ter plaatse en daar kan je de busjes ook nog weer goed gebruiken vaak.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 20:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hooglander1 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:46:

Meestal niet al te duur en je bent snel ter plaatse en daar kan je de busjes ook nog weer goed gebruiken vaak.
:Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CLB
  • Niet online
Hooglander1 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:46:
Yes ook een mogelijkheid om verder te 'onderzoeken', staan wel wat lijntjes uit, maar nog geen concrete.
Wilde eerst verder gaan met het 'treinen', omdat dat ons persoonlijk een zeer leuke / gezellige optie lijkt.

Over zulke 'kleine' busjes huren staat denk wel genoeg info op het www / Tweakers qua kosten / verzekering / rijbewijs enzovoort. Wordt verder bekeken als treinen naar Wiltz echt te duur blijkt te zijn inderdaad, dank!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:07

orf

Je kunt eens bellen met de Treinreiswinkel. Al zal dat bijna zeker een stuk duurder zijn dan 9-persoons busjes huren.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

CLB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:49:
[...]

Yes ook een mogelijkheid om verder te 'onderzoeken', staan wel wat lijntjes uit, maar nog geen concrete.
Wilde eerst verder gaan met het 'treinen', omdat dat ons persoonlijk een zeer leuke / gezellige optie lijkt.

Over zulke 'kleine' busjes huren staat denk wel genoeg info op het www / Tweakers qua kosten / verzekering / rijbewijs enzovoort. Wordt verder bekeken als treinen naar Wiltz echt te duur blijkt te zijn inderdaad, dank!
Gewoon lokale verhuurbedrijven opbellen en vragen wat de tarieven zijn. Als ze slecht bereikbaar zijn is het vaak een stuk goedkoper dan de bekende grote jongens en soms kun je als vereniging nog wat korting krijgen. Misschien iets van km-vrij of zoiets.

Er zijn er genoeg, gewoon rond gaan bellen :) En zeker voor huur in weekenden helpt het echt als je ruim op tijd bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 18-10-2015 18:48 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

orf schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:02:
Je kunt eens bellen met de Treinreiswinkel. Al zal dat bijna zeker een stuk duurder zijn dan 9-persoons busjes huren.
Zou ik nog niet zo zeker van zijn. NL is een van de weinige landen zonder groepskorting (>9 personen) voor jongeren, in BE zou het wel eens hooguit habbekrats hoeven kosten, en mogelijk kan de hele reis op een NMBS-kaartje geregeld worden. NMBS geeft iig duidelijk aan op de site dat groepsreizen niet online geboekt kunnen worden, dus geen wonder dat je de info niet kunt vinden.

Iig +1 voor Treinreiswinkel bellen of nog beter, gewoon in Leiden of A'dam langsgaan. Vanuit DH ben je zo in Leiden ;)

Die trein van Liege naar Luxembourg rijdt iig nog steeds, dus het kan zeker, met een enkele overstap in Kautenbach.

Oslik blyat! Oslik!

• CLB
  • Niet online
Dank, tot dusver, daar ga ik even dieper induiken!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:02

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:49:
[...]

Ik zou het niet eens over twijfelen. Klein busje wil je gewoon hebben. Vooral omdat het nogal best een eind is richting het dorp. Om dat nou elke dag te doen voor boodschappen is best nogal knudde. Je mag de bus gewoon op het veld zetten dus dat is geen probleem en het voordeel is dat je er ook in de buurt veel flexibeler bent. Wij zijn een dagje luxemburg gaan doen omdat het kan.

Trein kun je wel doen maar denk dat Wiltz dan niet het terrein is waar je naartoe wilt vanwege de ligging.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of combo - grootste deel van groep met trein, maar een busje of iig flinke station voor boodschappen en noodgevallen etc.

Oslik blyat! Oslik!

• CLB
  • Niet online
Auto gaat hiervoor sowieso mee, boodschappen en noodgevallen!
Maar de intentie is/was er om te treinen, beetje avontuur, mooie route enzovoort.

Morgen bel ik even met treinreiswinkel voor hopelijk wat meer details.

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 15:59
Paar keer met de trein heen geweest naar Wiltz. Makkelijkste is om in de trein van Kautenbach naar Wiltz te vragen of de trein stopt op Paradiso (vooraf vragen op station kautenbach is het makkelijkst.)

Prijs klinkt mij redelijk normaal in de oren (NS is erg duur). Wat een optie is om via de belgische spoorwegen te boeken voor het stuk NL grens - belgie LU grens, iets goedkoper dan via NS internationaal.

Hebben de explorers of leiding kortingskaarten dan scheelt dit ook.

huidige opstelling

• CLB
  • Niet online
Sijhtam schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:58:
Prijs klinkt mij redelijk normaal in de oren (NS is erg duur). Wat een optie is om via de belgische spoorwegen te boeken voor het stuk NL grens - belgie LU grens, iets goedkoper dan via NS internationaal.
Yes en het is net dit deel waar ik naar op zoek ben qua info, zo even bellen :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Het is niet makkelijk, maar het is wel mogelijk om dit goedkoper te doen dan wat NS en NMBS je voorrekenen. De aanreis naar Roosendaal kan beter individueel worden bekeken, NS kent niet echt interessante groepsaanbiedingen, en dankzij de verschillende abonnementen en kortingsproposities is het vrij moeilijk om hier iets nuttigs over te zeggen.

De prijs van de rest van de route hangt af van de leeftijd van de reizenden en hoeveel er meegaan...

Jongeren (< 26)
- Roosendaal - Gouvy: Gouvy is het laatste station in België. Voor jongeren (dat wil zeggen mensen die jonger dan 26 zijn) bestaat er de Go Pass 1 Maastricht/Roosendaal, die kost € 7,50 per enkele reis. Reis hiermee naar Gouvy.
- Gouvy - Troisvierges: Troisvierges is het eerste station in Luxemburg. Voor tickets voor deze route kun je aankloppen bij NMBS Europe, een kaartje voor deze route kost daar € 3,70**.
- Troisvierges - Wiltz: dit is het laatste stuk van de reis en tevens het goedkoopste. Kaartjes koop je in de trein bij de conducteur (die stapt in Troisvierges op), je koopt dan een Kuerzzäitbilljee voor € 2. Je kunt die Kuerzzäitbilljee ook in boekjes van 10 kopen, dan daalt de prijs tot € 1,60 per rit. Dat ticket is 2 uur geldig, ruim voldoende voor de reis van Troisvierges naar Wiltz.

In totaal komt Roosendaal/Maastricht - Wiltz dan uit op € 12,70 voor een enkele reis 2e klas of retour € 25,40.

Volwassenen
Als er 3 tot 5 volwassen meereizen is het interessant om vooraf een Rail Pass* aan te schaffen. Een Rail Pass kost € 76,- waarmee 10 enkele reizen gemaakt kunnen worden, deze Pass mag door meerdere personen tegelijk worden gebruikt. Je hebt dan nog wel vervoerbewijzen nodig voor Roosendaal - Essen (€ 3,50) en voor Gouvy - Troisvierges (€ 3,70).

Als er maar 1 of 2 volwassenen meegaan is het interessanter zijn om gewoon losse kaartjes te kopen voor Roosendaal - Troisvierges. De prijs hiervoor is € 22,70

- Troisvierges - Wiltz: dit is het laatste stuk van de reis en tevens het meest voordelige. Kaartjes koop je in de trein bij de conducteur, je koopt dan een Kuerzzäitbilljee voor € 2. Dat ticket is 2 uur geldig, ruim voldoende voor de reis van Troisvierges naar Wiltz.

# volw.Prijs enkelPrijs retour
1€ 24,70€ 49,40
2€ 24,70€ 49,40
3€ 21,87€ 43,73
4€ 18,70€ 37,40
5€ 16,80€ 33,60

* De Railpass moet vooraf worden aangeschaft. Dit kan aan NMBS-automaten of loketten. In Roosendaal en Maastricht staan NMBS-automaten, maar ik weet niet of ook deze een Rail Pass verkopen.
** Dit ticket kan niet worden geannuleerd, maar is wel de hele dag geldig.

[ Voor 0% gewijzigd door Alex) op 21-10-2015 20:55 . Reden: Prijzen volwassenen gecorrigeerd ]

We are shaping the future

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 10:08

CodeIT

Code IT

Wow, tijd dat Tweakers ook een reactie van de maand introduceert!

• CLB
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:55:
Het is niet makkelijk, maar het is wel mogelijk om dit goedkoper te doen...
CodeIT schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:59:
Wow, tijd dat Tweakers ook een reactie van de maand introduceert!
_/-\o_ :D _/-\o_ :D _/-\o_ Hulde voor deze informatie inderdaad!
Ik heb net met Treinreiswinkel gebeld, meerdere mogelijkheden doorgenomen, maar daar kwam dit bij lange na niet uit (uiteraard). Stuk concreter dit en exact de informatie die ik zocht. Nogmaals een digitaal bedankje! :)

• Alex)
Graag gedaan, ik ben blij om te horen dat je hiermee geholpen bent. :)

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:21
Groepsticket van de ns voor 10 personen ongeveer 8 euro pp kan je naar ieder station in Nederland.

Volgens mij is het 55 euro voor 5 personen en dan de volgende 5 kosten iets extra.

Dus daarmee kan je goedkoop naar Roosendaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Joostje123 op 20-10-2015 17:15 ]

• Alex)
Joostje123 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:13:
Groepsticket van de ns voor 10 personen ongeveer 8 euro pp kan je naar ieder station in Nederland.

Volgens mij is het 55 euro voor 5 personen en dan de volgende 5 kosten iets extra.
Ik overwoog het Groepsretour te noemen, tot ik zag wanneer TS wil reizen. Het Groepsretour is een tijdelijke actie, na december 2015 is dat niet meer te koop. Misschien wordt de actie verlengd, maar dat is niet zeker.

• CLB
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:13:
Groepsticket van de ns voor 10 personen ongeveer 8 euro pp
Kijk dat wist ik ook niet, misschien inderdaad niet meer geldig, toch dank voor de info!

Te koop tm 31 december, geldig tm 29 februari... Ook net te vroeg... Even kijken of dat afgelopen jaren aansluitend werd 'verlengd' en dergelijke. Want dan is een treinreis naar Wiltz te doen voor een leuk bedrag.

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 20-10-2015 17:22 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wiltz ligt in de pampa zoals men zegt in Luxemburg. Zonder een busje heb je geen enkel andere manier om een andere levende ziel te zien. Tenzij je lugubere dingen wilt doen :Y)

* Chevy454 werkt in Luxemburg :)

Overigens zou het Belgisch treinnetwerk mijden, veels te onbetrouwbaar met de stakingen op het moment.

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2015 23:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• CLB
  • Niet online
We zijn weken, inmiddels maanden verder en de plannen worden steeds concreter...
Uit één ding komen we / kom ik echter niet en dat is van Wiltz naar de Duivelskloof.

Dat ligt in het Duitse plaatsje Ernzen en ik kom met vele OV-websites niet verder dan Echternach in Luxemburg zelf. Dan is het nog steeds een kilometer of 5,5 á 6 naar Ernzen en met een wandeling door de Teufelsslucht voor de boeg is dat echt not done. Iemand die weet waar ik deze 'internationale' OV-verbinding kan vinden, kom via Google niet veel verder namelijk en is toch wel vrij cruciaal dingetje, wat ik liever niet daar ter plekke onderzoek. Met de auto is het slechts een minuutje of 10, maar we hebben niet genoeg auto's, dus zullen de reis vanaf Wiltz ook met het OV moeten doen, alleen dat laatste stukje is wat venijnig.

Dank weer!

Echternach & Duivelskloof-locaties op Google Maps...

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 07-05-2016 12:07 ]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 20:15
bahn.de is wel handig, maar geeft een reistijd van 3 à 4 uur aan en ook 3/4 keer overstappen (Wiltz-Ernzen). Wat ik zo snel zie is dat er alleen 2 Duitse buslijnen naar Ernzen gaan, de 441 (Bollendorf-Irrel) en 443(?).

• CLB
  • Niet online
Ah kijken bij Bahn.de ja, dat is een slimme. focuste op Luxemburgse vervoersbedrijven...
Wiltz - Echternach is met de trein 1,5 uur, dan alleen nog die paar kilometer door naar Ernzen.

Even ik kijk even verder, dank!

• Alex)
CLB schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:16:
[...]

Te koop tm 31 december, geldig tm 29 februari... Ook net te vroeg... Even kijken of dat afgelopen jaren aansluitend werd 'verlengd' en dergelijke. Want dan is een treinreis naar Wiltz te doen voor een leuk bedrag.
FYI, het Groepsretour is verlengd tot december 2016. :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En zo wordt busjes huren steeds aantrekkelijker. Tip Hartjes in Rotterdam als verhuurder. Simpele prima busjes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:49
Kan je niet de grens overlopen naar Duitsland en daar een bus pakken, of eventueel fietsen regelen?

Zie wel dat er een bus 401 van Luxemburg Stad naar Bitburg rijdt. Deze stopt in Irrel en Echternach, wellicht kan je vanuit Irrel erin wandelen? http://fahrplan-bus-bahn....z/irrel/bus_linie_bus_401

• CLB
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:19:
FYI, het Groepsretour is verlengd tot december 2016. :)
Ah cool, mits nodig...
Inmiddels zijn er verschillende ouders die de gehele reis willen rijden O-)
Dus vervoer van en naar Wiltz is 100% gedekt en daarvoor is geen OV/trein meer nodig.

Activiteiten in en om Wiltz wel, want daarvoor zijn nog steeds te weinig auto's, maar dat uitzoeken lukt aardig, behalve dus het stukje Echternach - Ernzen. Wat eerder vandaag in me opkwam is met de auto's die we hebben de Explorers vervoeren voor zo ver dat kan, want Wiltz - Duivelskloof is 5 kwartier rijden. De rest van de kids kan dan met één leiding OV'en naar Echternach wat 90 minuten duurt. Echternach - Duivelskloof is 12 minuten rijden volgens de kaart, dus met twee auto's de rest oppikken is stukken sneller dan dat stukje OV'en.
Frogmen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:29:
En zo wordt busjes huren steeds aantrekkelijker.
Tip Hartjes in Rotterdam als verhuurder. Simpele prima busjes.
Ah altijd fijn, busje is wel erg aan de prijs, maar een Dacia Logan met 7 plekken klinkt nog wel interessant...
Rub147 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:42:
Kan je niet de grens overlopen naar Duitsland
Dat kan inderdaad vast :)
en daar een bus pakken, of eventueel fietsen regelen?
Eerst 1,5 uur OV'en met twee treinen en een bus, dan nog een stuk fietsen en vervolgens nog een x aantal uur rondbanjeren in de Duivelskloof om vervolgens dezelfde weg weer terug te doen wordt net wat teveel...
Zie wel dat er een bus 401 van Luxemburg Stad naar Bitburg rijdt. Deze stopt in Irrel en Echternach, wellicht kan je vanuit Irrel erin wandelen? http://fahrplan-bus-bahn....z/irrel/bus_linie_bus_401
Thanks voor het uitzoeken! Heb ook nog verder gekeken op Bahn.de en een bus gevonden van Echternach naar Ernzen die er binnen een half uur is, waarna het nog een kwartier lopen is, maar dat maakt de reis weer een stuk complexer en langer. Ik ga de opties met m'n leidingteam bespreken, dank weer aan een ieder!

• Frogmen
  • Niet online
En het zijn toch explorers stukje extra lopen krijgen ze niets van. Met hoeveel zijn jullie en overleg eens met de ouders hun autos rijden ook niet op water? Op het OV loop je ook snel leeg met een groep. Zeker met een groep explorers in dat gebied zou ik voor busjes kiezen, het reizen kost anders zoveel tijd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• CLB
  • Niet online
Frogmen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:48:
En het zijn toch explorers stukje extra lopen krijgen ze niets van.
Is ook wat voor te zeggen natuurlijk, maar het is niet 'even' twee keer van Echternach naar de Duivelskloof.
Is heen én terug weer tweemaal een uurtje, klinkt niet veel, maar Duivelskloof zelf is een uurtje of 6, van en naar het kampterrein naar het station is ook alweer 1,5 uur heen en weer en dan nog eens 3 uur reizen. Het moet wel een leuk dagje wegblijven en geen afbeulend martelkampdagje, die volgen later nog wel >:)
Met hoeveel zijn jullie
17 kids / 4 leiding en later in de week 17 kids / 5 leiding, drietal personenauto's.
en overleg eens met de ouders hun autos rijden ook niet op water?
Wel op benzine/diesel van de zaak, dus dat scheelt per rit twee auto's qua kosten.
Op het OV loop je ook snel leeg met een groep.
Gemiddeld een euro of 3,50 per persoon voor een dag, dat gaat best rap inderdaad. Moet prijsplaatjes van een gehuurde auto / bus daar nog tegenover zetten, maar we gebruiken het OV ook weer niet elke dag, terwijl je voor een huurauto wel elke dag moet betalen, waardoor het qua financiën al snel uitloopt op stuk duurder.
Zeker met een groep explorers in dat gebied zou ik voor busjes kiezen,
het reizen kost anders zoveel tijd.
Daar gaan we het deze week nog over hebben met het team inderdaad, daar ben ik het volledig mee eens.

• Frogmen
  • Niet online
Ik zou er zeker voor kiezen om twee busjes te huren als ik lees hoeveel tijd je anders steeds bezig bent met reizen is niet echt leuk.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Openstreetmap heeft een OV-layer, in rood zijn buslijnen (als je inzoomt komen er lijnnumers bij). Daar lijken een bus 401 en 441 van Echternach naar Irrel te rijden.
Heb je al eens gevraagd op http://www.teufelsschlucht.de of ze een beetje schappelijk met OV te bereiken zijn?

Signatures zijn voor boomers.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 16:03
Het is een terrein waar tientallen scoutinggroepen zitten, volgens mij. Kun je niet proberen van een van de collegagroepen een paar busjes te regelen? Tegen betaling uiteraard. Win-win in die zin dat zij hun kosten kunnen drukken, busje staat anders, gehuurd, ongebruikt te zijn, en jullie zijn veel goedkoper uit dan een hele week een busje, vanuit NL. Moet je het liefst wel van te voren contact leggen met de andere groepen die er zijn, maar daar zal de locatieleiding vast wel contactgegevens van voor je hebben. En de verzekering netjes, van te voren regelen.

Alternatief is een lokaal busje voor 1 dag, maar dat zal misschien lastig zijn.

• CLB
  • Niet online
Frogmen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:27:
Ik zou er zeker voor kiezen om twee busjes te huren als ik lees
hoeveel tijd je anders steeds bezig bent met reizen is niet echt leuk.
Kosten daarvoor zijn wel érg hoog imo, dan wordt er al flink in het kampbudget gehakt.
Het is en blijft natuurlijk een afweging over te maken kosten en reisduur, daar ben ik het mee eens.
Maasluip schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:11:
Openstreetmap heeft een OV-layer, in rood zijn buslijnen
Ahh fijn, die kende ik niet!
Heb je al eens gevraagd op http://www.teufelsschlucht.de...
Yes! Mailtje daarvoor staat uit, nog geen antwoord gekregen, thanks for thinking!
noppus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:57:
Het is een terrein waar tientallen scoutinggroepen zitten, volgens mij...
Dat opperde iemand uit m'n leidingteam ook al, maar dat is wel een risico natuurlijk...
Aan de andere kant hadden we niet verder gedacht om alvast informatie over groepen te vragen via desbetreffende kampbeheerder, daar ga ik ook even achteraan! Ben benieuwd of ze dat vrij wil geven ivm privacy, maar niet geschoten... Zou inderdaad een fijne oplossing kunnen zijn, I'll give it a try! :)

Pagina: 1