Videokaart upgrade: Van Radeon 6870HD naar..?

Pagina: 1
Acties:

• cisko116
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06-2024
Yoo guys!
Heb een aantal jaar mijn PC in elkaar gegooid en was er destijds tevreden mee.
Alleen loop ik nu al ongeveer een jaar tegen het probleem aan dat elke keer als ik een game start (bijv. Metro 2033 Redux / Need For Speed; Hot Pursuit) het spel na een aantal minuten vastloopt, dan een zwart scherm vertoont, waarna hij teruggaat naar het bureaublad met het spel afgesloten.
Nou heb ik het donkerbruin vermoeden dat mijn videokaart gewoon niet goed genoeg meer is, dus ben ik op zoek naar een nieuwe high-end videokaart!
Setup:

MOBO: Gigabyte GA-P55A-UD3 (rev. 2.0)
CPU: Intel i5 650 @ 3.2GHZ
CPU Heatsink: Cooler Master CM Hyper TX 3
Graphics card: PowerColor AX6870 1GBD5-M2DH (Radeon HD6870)
RAM: 2x4GB DDR3 1.3GHZ Kingston
PSU: 600W Huntkey APFC-600
Case: Cooler Master CM 690 II
Cooling utilities: 4x 2000RPM/1x 1200RPM Cooler Master 120mm blue LED fans
Monitor: Iiyama ProLite E2473HDS 24"

Budget: 250-350 euro.
Wie kan mij helpen?

P.S.
Wat ik vooral wil voorkomen is een bottleneck, hou rekening met de andere hardware! :P
Overigens moet hij natuurlijk nog wel even meekunnen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Deden die spellen het eerst wel? Dan lijkt het me namelijk eerder een driver issue.

Sidenote, bij deze processor zou ik bij lange na niet zoveel uitgeven. Met 350 zit je al op een 390/970. Je CPU gaat die bijna zeker bottlenecken.

Verwijderd

Het probleem wat jij hebt zou niet mogen gebeuren om de reden dat een videokaart 'niet goed genoeg meer is'. Als je bedoeld dat hij aan het einde van zijn levenscyclus is dan zou het kunnen, maar het lijkt mij meer een driver probleem aangezien je pc wel aan blijft staan.

Wat je kunt doen is met http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html je drivers verwijderen en daarna de nieuwste drivers downloaden van AMD.

Een videokaart van je aangegeven budget vormt in ieder geval een aardige bottleneck.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 17:13 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
De voeding is ook niet erg best, als die net zo oud is als de i5 zou ik hier ook even goed naar kijken.
Een videokaart gaat over het algemeen niet zo snel kapot.

• cisko116
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06-2024
De videokaart is niet kapot, alleen elke keer als ik een game boot die advanced GPU settings gebruikt dan slaat hij na een minuut of 10 af.. Wellicht oververhitting?

Verwijderd

Heb je bovenstaande al geprobeerd? Bij oververhitting valt meestal de pc gewoon uit.

EDIT:
met afslaan bedoel je dat je hele pc uitvalt? Aangezien in je startpost staat dat hij de game alleen afsluit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 20:02 ]

Pagina: 1