Ik heb me echt groen en geel lopen ergeren in dit topic aan de topicstarter maar ook de halve en vooral ook foutieve antwoorden van sommigen.
@morgenavond: je kunt direct een nare toon voor jezelf neerzetten met je "Warm welkom" reactie of je afvragen of die persoon niet gewoon gelijk had. Op tweakers wordt er verwacht dat er enige eigen input vooraf is geweest en daarnaast dat je aangeeft wat je al weet. Dus mag de vraag zeker specifieker worden gesteld met in ieder geval een budget en de wensen van je dochter.
Enfin, 600,- en de voorkeur gaat uit naar een MBA 11"
Dan komt er een hele discussie over het ja en nee aan een MacBook, of misschien een iPad en zelfs een HP laptop passeert de revu. Dat doet er allemaal niet toe, de accuduur, de looks, opslagcapaciteit, de resolutie waar duiken jullie allemaal nu helemaal op? Totaal niet van belang.
Wat incorrecte informatie betreft: de SSD's van MacBook Airs tot en met het 2012 model kunnen vervangen worden, dat klopt, maar niet voor reguliere 2,5" SSD's (zoals jij waarschijnlijk denkt 'morgenvroeg'), zelfs niet voor mSATA of M.2 SSD's maar enkel met specifiek hiervoor geproduceerde SSD's van Apple, Transcend of OWC. Zeer specifiek en dus met een meerprijs. En een MacBook Air loopt niet achter in specs, zeker niet voor de doeleinden van je dochter, vanaf een i5 zit je goed. De laatste jaren zijn er geen baanbrekende veranderingen geweest in hardware/features. Ik heb hier nog een Air 2012 voor all round gebruik liggen en die werkt nog net zo vlot als 3(!) jaar terug, en na 500+ laad cycles houdt ie het nog steeds 5-6 uur uit.
Wat vraag je eigenlijk?
Is dit [MacBook Air 11"] gebruiksvriendelijk voor een kind?
Ligt aan het kind, maar ze geeft zelf aan hier de voorkeur aan te geven dus waarom niet? Zeker als kind zijnde is het oppikken van een besturingssysteem anders dan ze gewend is goed te doen en verbreed het haar spectrum. Het is een relatief veilig platform en gebruiksvriendelijkheid staat hoog in het vaandel.
Waar moet ik op letten bij tweedehands aanschaf?
Kies voor een i5 met 4GB geheugen of meer en 128GB opslag of meer. Kies een verkoper met enige feedback bij voorkeur of let op de algehele staat (cosmetisch, kraakt het scharnier, hoe voelt het toetsenbord/trackpad aan, start het vlot op, geen rare verkleuringen/luchtjes) en of de doos + accessoires compleet aanwezig zijn met een aankoopbewijs. Eigenlijk de logische dingen, volg je gevoel; klopt het niet, dan is dat meestal waar.
@hieronder: garantie vind ik persoonlijk een moeilijk argument, daarmee ga je er eigenlijk vanuit dat je het nodig gaat hebben, wat eigenlijk al een naar uitgangspunt is natuurlijk. Bij tweedehands aankopen moet je er voor zorgen dit mee te nemen in de prijs, je betaalt voor wat je krijgt. Over het algemeen gaat een MacBook wat langer mee dan een gemiddelde notebook en is daarmee ook iets waardevaster. Een i5 met 3 jaar garantie, dezelfde form-factor en OSX nieuw? Tja, dat heb je niet voor 600,-
[
Voor 17% gewijzigd door
bokkow op 19-10-2015 00:04
]