Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe asus laptop, model: N55JB-CN02JH. Ik gebruik windows 10.
Alles werkt prima, alleen valt mijn wifi verbinding regelmatig uit. De modem staat op de begane grond, zelf zit ik meestal op mijn laptop op de eerste verdieping. Beneden valt mijn verbinding minder vaak uit dan boven. Als ik boven zit dan komt er soms zelfs een rood kruisje bij de balkjes rechtsonder in het scherm, en kan de laptop voor een paar seconden helemaal geen verbindingen meer zien. Weet iemand hoe dit komt?
Is er iets mis met de netwerkkaart/adapter of de software? Andere devices zoals telefoon, ipad, hp laptop hebben wel altijd een sterke verbinding. Graag iemand die een oplossing weet voor dit probleem.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 15:36
Ik heb zelf ook deze laptop en heb de wifi module vervangen door deze:
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Veel betere ontvangst en 5GHz / AC ondersteuning

Op marktplaats is ie minder dan 20 euro :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 18-10-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
Dank voor snelle reactie.
Het ligt dus waarschijnlijk aan de netwerkadapter? De adapter werkt dus wel, maar is gewoon erg slecht, of heb ik dat verkeerd begrepen? Enig idee waar ik dit kan laten vervangen, of kan je dat zelf thuis ook gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:43
Reactie is erg kort door de bocht we weten niet eens of ts een router / acces point heeft die op 5 GHz werkt en of dit signaal wel tot de eerste verdieping reikt (bij mij niet namelijk).

Ofwel:
Welke modemrouter / router heb je?
WiFi kanaal al aangepast op je router?
Drivers op laptop al vervangen / geupdate?
Andere apparaten werken wel goed boven?

Kun je aangeven wat je link rate is en welke praktische snelheid je haalt?
In Windows 10 kan dit via start > settings > network & internet > ethernet > change adapter options.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/rk4nd12zz/unnamed.png
Hier heb ik bijv. een link rate van 150 Mbit/s en praktische snelheid is ongeveer 80.

[ Voor 45% gewijzigd door andy88 op 18-10-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:41
De genoemde wifi module is dual band. Maar om meteen in een bijna nieuwe laptop al componenten te gaan vervangen....meh.
Heb je de meest recente firmware en drivers geinstalleerd ? En gebruik je win8.x of native win10 drivers ?
Heb je al getest/gekeken of je ingestelde wifi kanaal wellicht druk bezet is ? Kies dan het minst drukke kanaal.
En gebruik bij voorkeur encryptie AES + WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mijanma schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:18:
Dank voor snelle reactie.
Het ligt dus waarschijnlijk aan de netwerkadapter? De adapter werkt dus wel, maar is gewoon erg slecht, of heb ik dat verkeerd begrepen? Enig idee waar ik dit kan laten vervangen, of kan je dat zelf thuis ook gewoon doen?
Hangt helemaal af wat erin zit. Als je ons dat vertelt kunnen wij jou allicht helpen met een antwoord...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
andy88 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:33:
Reactie is erg kort door de bocht we weten niet eens of ts een router / acces point heeft die op 5 GHz werkt en of dit signaal wel tot de eerste verdieping reikt (bij mij niet namelijk).

Ofwel:
Welke modemrouter / router heb je?
WiFi kanaal al aangepast op je router?
Drivers op laptop al vervangen / geupdate?
Andere apparaten werken wel goed boven?

Kun je aangeven wat je link rate is en welke praktische snelheid je haalt?
In Windows 10 kan dit via start > settings > network & internet > ethernet > change adapter options.

[afbeelding]
Hier heb ik bijv. een link rate van 150 Mbit/s en praktische snelheid is ongeveer 80.
Modem is van kpn, router is van sitecom. Bereik komt t/m de eerste verdieping. Weet niet zeker op die op 5ghz gezet worden. Andere apparaten werken allemaal goed boven.
Wifi kanaal heb ik niet aangepast.
Drivers zijn up to date, geen nieuwe updates en kon zelf ook geen nieuwe drivers vinden op internet
Linkrate= 300 Praktische snelheid = tussen de 30-50 (beneden)
Driver versie: 10.0.0.321, ik gebruik de win10 drivers.
Ik heb trouwens geen wachtwoord op mijn netwerk.

Hoop misschien een beetje beter geinformeerd te zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Ik heb trouwens geen wachtwoord op mijn netwerk.
Um wat? Lekker handig?
Modem is van kpn, router is van sitecom
Wat voor modem en router heb je PRECIES, waarschijnlijk is het KPN Modem ook al een router

En welke netwerkkaart zit er precies in je laptop?

[ Voor 10% gewijzigd door nooberke op 19-10-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En zoals ik al eerver vroeg en je negeerde: exact welke NIC zit nu in je laptop?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
Sorry, niet genegeerd, maar dacht dat ik dat al had vermeld welke netwerkkaart in de laptop zit.
Het is een: Qualcomm Atheros AR946x Wireless Network Adapter.
Het is een experia box 10 en Sitecom WL-351 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
mijanma schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:26:
Sorry, niet genegeerd, maar dacht dat ik dat al had vermeld welke netwerkkaart in de laptop zit.
Het is een: Qualcomm Atheros AR946x Wireless Network Adapter.
Het is een experia box 10 en Sitecom WL-351 router.
Waarom gebruik je het wifi van de Sitecom in plaats van de Experia box? Als de Sitecom ook nog is onbeveiligd is kan je die er beter tussenuit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
Hallo,

Het internet deed het weer een aantal dagen weer redelijk, ik had het kanaal aangepast. Ondanks dat viel het internet toch wel eens uit. Maar nu valt het weer vaak uit. Zou iemand nog raad weten hiermee en de informatie die ik al eerder heb gegeven?

alvast bedankt.
Pagina: 1