Ik heb een gigabyte Z77-UD5H moederbord met een Core i7 3770K. Heb een beetje gespeeld met mild overklokken. In eerste instantie gebruikte ik daarvoor de Intel Extreme Tuning tool, maar bedacht toen dat het toch beter zou zijn via het BIOS te overklokken. Maar nu is het volgende aan de hand: Wat ik ook instel aan voltages en kloksnelheden in het BIOS, Windows trekt zich er niets van aan en behoudt een overklokte (en niet geheel stabiele) instelling. Mijn idee is dat ergens settings zijn blijven hangen van de Intel Extreme Tuning tool, dus die eens geïnstalleerd en weer gedeïnstalleerd, maar dat helpt niets. Als ik nu opnieuw Intel Extreme Tuning installeer, denkt-ie zelfs dat de overklokte settings de default settings zijn.
Wat heb ik geprobeerd:
- Deïnstalleren en herinstalleren en deïnstalleren van Intel Extreme Tuning
- In het register gekeken of er achterblijfsels waren van Intel Extreme Tuning en die verwijderd.
- BIOS reset via "load defaults" maar ook via de "clear CMOS" op het moederbord
- Op internet gezocht of iemand mij kon vertellen waar die settings wellicht in het register staan, maar niets gevonden.
- Via MSCONFIG gekeken of er iets wordt opgestart wat hiermee te maken kan hebben
- In de services gekeken or een service draait die hiermee te maken kan hebben
Wat heb ik geprobeerd:
- Deïnstalleren en herinstalleren en deïnstalleren van Intel Extreme Tuning
- In het register gekeken of er achterblijfsels waren van Intel Extreme Tuning en die verwijderd.
- BIOS reset via "load defaults" maar ook via de "clear CMOS" op het moederbord
- Op internet gezocht of iemand mij kon vertellen waar die settings wellicht in het register staan, maar niets gevonden.
- Via MSCONFIG gekeken of er iets wordt opgestart wat hiermee te maken kan hebben
- In de services gekeken or een service draait die hiermee te maken kan hebben