Ik zoek een?
Ik zoek een upgrade voor mijn computer. Na een aantal jaar merk ik toch dat het allemaal wat trager wordt en niet alle games op een goede resolutie meer kan spelen. Ook Netflix begint zo nu en dan te hangen bijvoorbeeld. Op dit moment is de keuze uit of upgraden van Videokaart (en dan denk ik ook vernieuwing van de voeding) of upgrade van moederbord/videokaart/ramgeheugen en ook de voeding.
Later is de bedoeling dat ik de rest ook aanschaf. (als ik hier weer budget voor heb).
Ik heb hiervoor gekeken naar de desktop best buy guides.
Wat is je budget?
Op dit moment is mijn budget +/- 280 euro voor de upgrade.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur heeft toch intel voor processor. Ik heb hier toch al jaren ervaring mee. En ben hier erg tevreden over.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de computer gebruiken voor gamen, .Net software ontwikkeling en een beetje image bewerking.
De games die ik vooral wil gaan spelen zijn:
Mijn huidige pc
Zoals ik eerder aangaf, nu heb ik op dit moment twee keuzes voor nu te vervangen.
Vervanging van de videokaart
Voor de vervanging van de videokaart heb ik gekozen voor de volgende producten.
De videokaart op basis van de BBG en een nieuwe voeding, omdat deze volgens mij al een jaar of 10 oud is.
Upgraden van Moederbord/Processor/Ram geheugen
Hiervoor zou ik moeten wachten tot december voordat ik hier voldoende budget voor zou hebben:
Nu heb ik hiervoor ook twee opties:
I5-4460 combinatie
I5-6600 combinatie
Of is deze optie beter en toekomst vaster?
Vragen
Waar heb ik meer aan? Nu de videokaart upgraden(samen met voeding) en dan doorsparen en ergens half 2016 nieuwe processor/moederbord/ramgeheugen combinatie kopen?
Of de andere optie, in december nieuwe processor/moederbord/ramgeheugen kopen en in half 2016 de videokaart pas upgraden.
Zo ja, is het prijsverschl tussen de i5-4460 en de i5-6600 het waard qua prestraties, om voor de duurdere variant te gaan?
Ik zoek een upgrade voor mijn computer. Na een aantal jaar merk ik toch dat het allemaal wat trager wordt en niet alle games op een goede resolutie meer kan spelen. Ook Netflix begint zo nu en dan te hangen bijvoorbeeld. Op dit moment is de keuze uit of upgraden van Videokaart (en dan denk ik ook vernieuwing van de voeding) of upgrade van moederbord/videokaart/ramgeheugen en ook de voeding.
Later is de bedoeling dat ik de rest ook aanschaf. (als ik hier weer budget voor heb).
Ik heb hiervoor gekeken naar de desktop best buy guides.
Wat is je budget?
Op dit moment is mijn budget +/- 280 euro voor de upgrade.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur heeft toch intel voor processor. Ik heb hier toch al jaren ervaring mee. En ben hier erg tevreden over.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de computer gebruiken voor gamen, .Net software ontwikkeling en een beetje image bewerking.
De games die ik vooral wil gaan spelen zijn:
- GTAV
- WatchDogs
- Modded Minecraft
- Diablo3
Mijn huidige pc
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q8200S Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5QL Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX GeForce 9600GT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF 932 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 19,87 | € 19,87 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | 4 gb Kingston ram geheugen | - | - |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 150,82 | |
Zoals ik eerder aangaf, nu heb ik op dit moment twee keuzes voor nu te vervangen.
Vervanging van de videokaart
Voor de vervanging van de videokaart heb ik gekozen voor de volgende producten.
De videokaart op basis van de BBG en een nieuwe voeding, omdat deze volgens mij al een jaar of 10 oud is.
| 1 | Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro | € 221,95 | € 221,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 73,89 | € 73,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 295.84 | |
Upgraden van Moederbord/Processor/Ram geheugen
Hiervoor zou ik moeten wachten tot december voordat ik hier voldoende budget voor zou hebben:
Nu heb ik hiervoor ook twee opties:
I5-4460 combinatie
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 176,50 | € 176,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,95 | € 40,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353.84 | |
I5-6600 combinatie
Of is deze optie beter en toekomst vaster?
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 227,95 | € 227,95 |
| 1 | ASRock B150M Pro4S | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,- | € 28,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 50,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 495.29 | |
Vragen
Waar heb ik meer aan? Nu de videokaart upgraden(samen met voeding) en dan doorsparen en ergens half 2016 nieuwe processor/moederbord/ramgeheugen combinatie kopen?
Of de andere optie, in december nieuwe processor/moederbord/ramgeheugen kopen en in half 2016 de videokaart pas upgraden.
Zo ja, is het prijsverschl tussen de i5-4460 en de i5-6600 het waard qua prestraties, om voor de duurdere variant te gaan?
Xbox: Gulpener88