Duurzame externe harde schijf voor Macbook

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zoek een?
Duurzame externe harde schijf welke zonder gedoe werkt met een Macbook

Wat is je budget?
Het budget is flexibel. Optimaal zou het zijn als het onder de 150 euro blijft, maar het kan meer zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het apparaat moet out of the box of met heel weinig moeite optimaal werken met een Macbook. Ik hoef het apparaat niet aan een Windows te hangen dus hybride is niet nodig. Het moet een duurzaam apparaat zijn waar mijn bestanden veilig zijn. Snelheid is ook zeer zeker wenselijk, maar hoeft niet doorslaggevend te zijn. 1 TB is denk ik wel voldoende.

Alvast bedankt voor de tips!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heb je aanvullende ruimte nodig of is dit puur voor TimeMachine?

Ook al aan een NAS server gedacht? Een simpele pricewatch: Synology DiskStation DS115j kan toch al aardig meekomen qua snelheid (50 MB/s). Je kunt dan ook het AFP-netwerkprotocol gebruiken waarmee je TimeMachine backups kunt maken. En alles lekker draadloos via Wifi, dus geen geklungel met kabeltjes als je eens lekker op de bank wilt zitten met je Macbook

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 10:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Als hij mee moet, ontkom je niet aan een externe USB/thunderbolt HDD (en voor HDD's zal thunderbolt misschien niet direct meerwaarde bieden... seektime wordt je bottleneck). Er valt eigenlijk te stellen dat ze allemaal wel redelijk voldoen aan je eisen; en dan maakt een mac/windows versie niet uit: partitioneren/formatteren en dat obstakel is weer verholpen.

Van belang blijft wel: het is en blijft een extra apparaatje wat je meeneemt, en een mechanische harddisk kan nog wel eens een aanslag zijn op de accuduur. Dat: en een keer laten vallen terwijl hij aan staat, of er wat ruw mee spelen, en je data is weg. Geld ook voor je laptop, maar goed: een externe harddisk die mee gaat is niet een goede backup. Een NAS is al wat beter, maar als je ransomware weet te krijgen (ja, synology/MacOS kan dat ook mee) is die omdat hij connected is mogelijk ook het bokje.