Hoi allemaal,
In Amerika schijnt de beweging naar "cable cutting" al wat langer gaande te zijn. Maar hier in huize Motrax zijn we ook tot de conclusie gekomen dat we nauwelijks meer gebruik maken van ons KPN 3-in-1 pakket:
Dan zouden we 2 dingen moeten wijzigen:
We hebben keuze uit ADSL, glasvezel of kabel (Ziggo):
Ik heb na wat zoeken het volgende gevonden en de prijzen erbij gezocht wanneer we toch "meer" willen:
Qua netwerksetup:
Ik heb 2 accesspoints via kabels in het huis. De modem/router mag dus een slechte wifi hebben, die gebruiken we toch niet (we hebben nu een KPN router... nou dat kan niet slechter). Dus dat maakt niet zoveel uit.
Maar wat is wijsheid? Heeft er nog iemand tips?
In Amerika schijnt de beweging naar "cable cutting" al wat langer gaande te zijn. Maar hier in huize Motrax zijn we ook tot de conclusie gekomen dat we nauwelijks meer gebruik maken van ons KPN 3-in-1 pakket:
- TV kijken doen we nauwelijks meer en Uitzending Gemist werkt ook prima
- Downloaden doen we nauwelijks meer sinds Netflix/Spotify
- De vaste telefoon is wel aangesloten, maar gebruiken we niet
- We kijken absoluut geen sport
- KPN Glasvezel 3-in-1 (bellen, tv, 100 mbit glas, Spotify) voor € 69,48
- Netflix - 2 streams
- Ik heb een mobiel abonnement van mijn werkgever
- Mijn vrouw heeft een Simyo sim-only abonnement van 11,-/maand
Dan zouden we 2 dingen moeten wijzigen:
- Internet a ?? / maand
- Spotify zelf betalen a €9,99 / maand
We hebben keuze uit ADSL, glasvezel of kabel (Ziggo):
- ADSL is een no-go met de niet gegarandeerde snelheden
- Ziggo is een no-go omdat er geen heel goedkoop internet-only aangeboden wordt (50,- voor 120/12)
- Glasvezel dus
Ik heb na wat zoeken het volgende gevonden en de prijzen erbij gezocht wanneer we toch "meer" willen:
- Xs4all Compact 20/20 voor € 32,50 / maand. € 17,50 voor TV. € 7,50 voor meer snelheid
- Vodafone 20/20 voor € 23,50 / maand. € 13,50 voor TV. € 10,- voor meer snelheid
Qua netwerksetup:
Ik heb 2 accesspoints via kabels in het huis. De modem/router mag dus een slechte wifi hebben, die gebruiken we toch niet (we hebben nu een KPN router... nou dat kan niet slechter). Dus dat maakt niet zoveel uit.
Maar wat is wijsheid? Heeft er nog iemand tips?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |