Al jarenlang werk ik met een licht over geclockte c2d e4400 cpu. Oud, maar voor wat office, internet en soms wat photoshop snel genoeg naar mijn ervaring.
Tegenwoordig gebruik ik mijn pc ook als plex server, en ik merk dat mijn huidige cpu hierin te kort komt, het transcoden neemt toch wel wat tijd in beslag, beide cores draaien dan ook altijd op 100%. Daarnaast worden websites ook steeds zwaarder, en ik merk wel eens dat mijn cpu het daar soms wel wat moeilijk mee heeft.
Mijn huidige specs:
Intel C2D E4400 @ 2.65
4GB DDR2
Asus p5ql-e mobo
60Gb Ssd
Genoeg extra storage
Nu ben ik op mp en op tweakers wel eens gebruikte Q9550 cpu's tegen gekomen voor @50 euro. Zo'n beetje de snelste die mijn mobo nog aan kan. Wat denken jullie van een upgrade naar deze cpu? Hij is sowieso toch aardig wat sneller, 2 extra cores en heeft wat andere voordelen: geen herinstallatie van Windows 7, geen nieuwe mobo, ram en koeler.
Ook de Q9550 is oud, maar als ik het verschil met mijn gebruik niet merk met een upgrade naar een i5 cpu, vind ik het prijsverschil niet waard.
Ervaring, tips, advies?
Intel Q9950 cpu
Q9950
Wat is je budget?
Nog te bepalen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet van toepassing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Office, internet, licht photoshop en plex media server
Tegenwoordig gebruik ik mijn pc ook als plex server, en ik merk dat mijn huidige cpu hierin te kort komt, het transcoden neemt toch wel wat tijd in beslag, beide cores draaien dan ook altijd op 100%. Daarnaast worden websites ook steeds zwaarder, en ik merk wel eens dat mijn cpu het daar soms wel wat moeilijk mee heeft.
Mijn huidige specs:
Intel C2D E4400 @ 2.65
4GB DDR2
Asus p5ql-e mobo
60Gb Ssd
Genoeg extra storage
Nu ben ik op mp en op tweakers wel eens gebruikte Q9550 cpu's tegen gekomen voor @50 euro. Zo'n beetje de snelste die mijn mobo nog aan kan. Wat denken jullie van een upgrade naar deze cpu? Hij is sowieso toch aardig wat sneller, 2 extra cores en heeft wat andere voordelen: geen herinstallatie van Windows 7, geen nieuwe mobo, ram en koeler.
Ook de Q9550 is oud, maar als ik het verschil met mijn gebruik niet merk met een upgrade naar een i5 cpu, vind ik het prijsverschil niet waard.
Ervaring, tips, advies?
Intel Q9950 cpu
Q9950
Wat is je budget?
Nog te bepalen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet van toepassing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Office, internet, licht photoshop en plex media server
BlaBlaBla