Toon posts:

100 watt CPU koeler op 125 watt CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het kwaad om bijvoorbeeld een pricewatch: Arctic Alpine 64 PLUS
die een koelvermogen van 100 watt heeft op een processor te plaatsen met een TDP van 125 watt, zoals een Phenom II x6 1100t? Overklokken lijkt me in ieder geval niet handig, maar zou het op stock speed kunnen? Graag hoor ik jullie mening hierover.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Als je het om minder herrie te doen is, een afrader.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
Waarom zou je dat willen?

Je hebt sowieso een gierende cpu-fan omdat hij heel hard moet werken als hij het al bijhoudt. En als hij het niet bijhoudt heb je en een heel hete cpu en throttling, dus bagger performance.

Verwijderd

Topicstarter
Vooral het uiterlijk eigenlijk, en aangezien het voor processors < 100 watt wel een aardig dingetje is dacht ik dat het misschien op 125 watt ook wel moest lukken, maar goed het is dus niet echt een denderend idee. Bedankt.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-02 22:24
Hangt er wel vanaf wat je doet, als je de processor nooit meer dan 50% belast dan hoeft er ook maar 50% van het TDP (kan iets meer of minder zijn) afgevoerd te worden.

Echter blijven de andere argumenten wel juist, de koeler zal harder moeten werken en op volle belasting kan die de warmte niet afvoeren inderdaad.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:20
Niet doen!! Ik heb de zelfde gehad op mn intel i5 3470 (73watt) en idle was hij 63 graden en onderload boven de 90! Of hij is niet goed compactible met mijn MoBO of het is gewoon een crack ding. Je kan het beste een Gelid Transquillo Rev2 nemen daar heb ik zelf heel veel plezier van gehad!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 19:12

Nemesizz

Untouchable

Demian Brunt schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:47:
Niet doen!! Ik heb de zelfde gehad op mn intel i5 3470 (73watt) en idle was hij 63 graden en onderload boven de 90! Of hij is niet goed compactible met mijn MoBO of het is gewoon een crack ding. Je kan het beste een Gelid Transquillo Rev2 nemen daar heb ik zelf heel veel plezier van gehad!
Lijkt me logisch dat dat niet goed ging, de betreffende koeler is alleen geschikt voor AMD sockets, op Intel borden is geen eens een goede bevestiging mogelijk, en LGA socket steekt anders inelkaar dan een AMD socket. Waar je bij LGA (Intel) een load-plate over de CPU doet waardoor de koeler (die bedoeld is voor AMD PGA sockets) waarschijnlijk geen goed contact maakte.

@TS:
Als ik de foto bekijk hoe de koeler eruit ziet zou ik het ten zeerste afraden.
Ding ziet eruit alsof die 100W TDP ook echt het limiet is.
Tuurlijk kun je dat ding er wel op planten, maar denk dat met een beetje load de temperaturen vrij snel richting de 'gevarenzone' (niet echt, CPU's zijn wel beveiligd, maar toch wel het veilige limiet) schiet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg onverstandig. Gewoon filteren op koelers die technisch de TDP aankunnen (liefst zo ruim mogelijk), dan van wat geschikt is kiezen wat je het mooist vindt. En dan nog - dat ding verdwijnt in je kast en ook al heb je een raam erin sta je er niet continu in te kijken. Je hoort wel continu het geluid van een koeler en hoe slechter hij koelt, des te meer herrie hij erbij maakt.

Oslik blyat! Oslik!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:20
Nemesizz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:59:
[...]

Lijkt me logisch dat dat niet goed ging, de betreffende koeler is alleen geschikt voor AMD sockets, op Intel borden is geen eens een goede bevestiging mogelijk, en LGA socket steekt anders inelkaar dan een AMD socket. Waar je bij LGA (Intel) een load-plate over de CPU doet waardoor de koeler (die bedoeld is voor AMD PGA sockets) waarschijnlijk geen goed contact maakte.

@TS:
Als ik de foto bekijk hoe de koeler eruit ziet zou ik het ten zeerste afraden.
Ding ziet eruit alsof die 100W TDP ook echt het limiet is.
Tuurlijk kun je dat ding er wel op planten, maar denk dat met een beetje load de temperaturen vrij snel richting de 'gevarenzone' (niet echt, CPU's zijn wel beveiligd, maar toch wel het veilige limiet) schiet.
Er is hier ook een Intel zetje voor hoor. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, weet ik voldoende :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 19:12

Nemesizz

Untouchable

Demian Brunt schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:10:
[...]

Er is hier ook een Intel zetje voor hoor. 8)7
Ik keek bij de link in de TS, daar staan alleen AMD socket bij, geen Intel dus vandaar mijn opmerking.
Dat er ook varianten zijn voor Intel sockets wist ik zo gauw ook niet (als ik vervolgens mij informatie van de fabrikant kijk staan er wel Intel sockets bij tussen, maar heet dat ding ineens Alpine 11 Plus...).
Pagina: 1