[Auto] tweede auto (boodschappen auto)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:26

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, We zijn opzoek naar een 2e auto als boodschappen auto.

We hebben al een grote leaseauto waar we mee als gezin weg gaan. We willen er een auto bij hebben zodat mijn vrouw wat makkelijker een boodschap kan doen, maar wat belangrijker is is dat ze met onze zoon wat 'vrijer' is en dat ze makkelijker naar vriendinnen kan.

Zoals het een boodschappen auto betaamd, gaat er niet veel mee gereden worden, dus het moet sowieso een benzine auto worden. Ook maakt het dus niet veel uit dat kilometerstand wat hoger is aangezien ze echt niet veel rijd, hou het op ong 500km in de maand.

Verdere eisen / wensen:
- ABS
- Airco ( eis van vrouw, ik vind het meer een wens)
- Airbag bestuurder
- Automaat (een wens, ze kan schakelen maar automaat is handig)
- Max 2500 euro (iets meer kan maar dit is toch wel richt getal)
- Niet te zwaar ivm wegenbelasting (ong 25 euro per maand)
- Per maand ongeveer 150 euro aan kosten (verzekering(ik heb ongeveer 6 jaar schadevrije jaren), wegenbelasting, brandstof, onderhoud (afschrijving heb ik achterwege gelaten, op zulke auto's maakt dat volgens mij niet veel uit))

Dan ben ik zelf al wezen zoeken maar zie door bomen het bos niet meer. Er zijn andere forums/topics over welke auto maar die helpen me nog niet genoeg.
Zelf ben ik al wat Suzuki Alto's tegen gekomen, voordeel is dat ze licht en zuinig zijn, maar geen airco.
Ook ben ik bij de Ford Ka terecht gekomen, iets meer auto dan een alto maar iets duurder en maar 3 deuren.

Paar vragen:
- Waar kan ik nog meer op letten
- Wat heb ik nog over het hoofd gezien
- Kan ik beter particulier of garage kopen (voorkeur gaat uit naar garage maar is dat verstandig met dit budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 15:13
Oude Ka zou ik iig niet meer pakken. Nieuwe model zal inderdaad nog buiten budget vallen.

Zat zelf gelijk aan een Fiat Panda te denken, stiekem best grappige wagens. Die beginnen wel aan de max van je budget. Vriendin rijdt al jaren met zo'n ding rond en is er goed tevreden over.
Met automaat zit je dan op 4000-4500 euro voor een 2e hands. Bijna dubbele van wat je wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14

Soggy

vroemmmm

Verder zoeken, ook alto's zijn geleverd met airco (heb er hier eentje als tweede auto voor de deur staan). Prima auto, lage kosten en doet wat ie moet doen, veilig vervoeren van a naar b.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 21:15
Afgelopen ben ik ook gaan kijken/zoeken naar een tweedehands auto voor mij vriendin, ze had zelf ook iets van 2500e in gedachte en uiteindelijk zijn we gegaan voor een tweedehands Toyota Yaris (eerste versie). Waarom?

- technisch niet stuk te krijgen
- makkelijk en goedkoop in onderhoud en distributieketting ipv riem
- relatief veel ruimte voor de grootte van de auto (achterbank kan superhandig in delen kantelen en helemaal opklappen, krijg je bijna een kuub aan ruimte met een vlakke laadvloer!)
- ruim aanbod
- 21e in de maand aan wegenbelasting (855 kg)
- verzekering zal ook wel meevallen met 6 schadevrije jaren (17e in de maand zegt independer als laagste)
- en rijdt nu gemiddeld 1:17.6 (40% stad, 60% snelweg) (mijn vriendin wilde een zuinige auto, ik rijd zelf een relatieve benzine slurper als je het vergelijkt met de yaris)
- ABS standaard en Airco goed verkrijgbaar in een tweedehands auto
- hoge km stand is geen enkel probleem bij deze auto
- prettig rijgedrag, voelt veel volwassener als auto dan een alto of een cuore oid.

Nadeel is wel dat ze iets duurder zijn dan vergelijkbare auto's in hetzelfde segment, mede door de populariteit en betrouwbaarheid. En je moet dan wel een handbak willen rijden. Ze zijn ook geleverd met een soort gerobotiseerde handbak waarin je niet hoeft te koppelen maar dat rijdt en niet geweldig en die bakken zijn veel gevoeliger voor storingen.

Ze heeft overigens een 1.0 gekocht met airco en handbak, voor de rest niks elektrisch. Ze was zo'n 3000e kwijt voor de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door lexvandoef op 18-10-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

lexvandoef schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:14:
Ze heeft overigens een 1.0 gekocht met airco en handbak, voor de rest niks elektrisch. Ze was zo'n 3000e kwijt voor de auto.
En vermoedelijk driedeurs. Ik denk dat dat ook realistisch is. De eisen van de topicstarter zijn een kleine, zuinige 5 deurs auto met airco, ABS en automaat voor 2500. Ik weet niet door welke bomen je het bos niet meer ziet, maar er staan maar enkele tientallen van zulke auto's te koop.

Die zoek je zo op op autoscout ook :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
JvS schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:20:
[...]

En vermoedelijk driedeurs. Ik denk dat dat ook realistisch is. De eisen van de topicstarter zijn een kleine, zuinige 5 deurs auto met airco, ABS en automaat voor 2500. Ik weet niet door welke bomen je het bos niet meer ziet, maar er staan maar enkele tientallen van zulke auto's te koop.

Die zoek je zo op op autoscout ook :)
Ja wel een 3-deurs inderdaad maar is dat zo erg? Mijn vriendin was eerst ook gebrand op een 5-deurs maar toen ze de instap probeerde van de yaris en hoe eenvoudig je de achterbank plat legt voor veel grote spullen maakte het haar niet zoveel uit.

Overigens zijn ze er ook in 5-deurs versies te koop, maar tel daar gemiddeld zo'n 500-700e bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:26

Bommes

Capo del formaggio

Fiat punto, 3 of 5 deurs bj 2006 of later dan heb je en facelift model waar veel van de problemen van de eerste serie uitgehaald zijn.
Automaat is wat lastig te vinden dat dan weer wel helaas :/

Pluspunten: goedkoop in onderhoud, verbruik, vaste lasten en aanschaf.
De 1,2 motor is erg zuinig. Ze zijn er met 8 kleppen en met 16. De eerste zijn trager maar voor in en om de stad voldoende.
Motortjes draaien makkelijk ver over de 2 ton heen dus ook hoge kilometer standen zijn geen probleem.
Nadelen: Fiat dus 100den vooroordelen, en dus eventuele verkoopprijs is 0.

Ik heb er vorige maand eentje gekocht, 2000 euro voor betaald, net geen ton gelopen, bj 2007. Airco, abs, 3 deurs, lm velgjes, airbags voor in.
Ok wel via mij contact met een dealer rechtstreeks van hem gekocht voor handels prijs maar voor een paar honderd meer moet dit ook wel lukken via mp.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Je kunt ook nog overwegen voor 199 per maand een nieuwe te leasen. Heb je miss alleen geen automaat, maar rijd je wel nieuw, nergens meer omkijken naar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
SeatRider schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:32:
Je kunt ook nog overwegen voor 199 per maand een nieuwe te leasen. Heb je miss alleen geen automaat, maar rijd je wel nieuw, nergens meer omkijken naar.
Een auto met zijn wensen lease je helaas niet voor 199e in de maand, de Mii waar jij volgens mij op doelt beschikt niet over een automaat en is een 3-deurs.

Maar, het is niet duur, vraag me af waar het addertje onder het gras zit, ik heb zelf geen ervaring/verstand van private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Opel Agila/Suzuki Wagon R (dezelfde auto met andere naam)
Hyundai Getz
Skoda Fabia

Kijk maar eens op gaspedaal.nl, kun je makkelijk al je voorkeuren invullen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
lexvandoef schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:35:
[...]Maar, het is niet duur, vraag me af waar het addertje onder het gras zit, ik heb zelf geen ervaring/verstand van private lease.
Als je de auto weer moet inleveren kunnen ze over elk krasje of vlekje moeilijk doen. Ook als je te veel kilometers maakt kun je flink bijbetalen.
€199/mnd klinkt niet veel maar het is wel €2400 per jaar. Stel je least voor 4 jaar, dan kost je dat zowat €10.000 en die zijn weg net als de auto dan.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Obelink schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Als je de auto weer moet inleveren kunnen ze over elk krasje of vlekje moeilijk doen. Ook als je te veel kilometers maakt kun je flink bijbetalen.
€199/mnd klinkt niet veel maar het is wel €2400 per jaar. Stel je least voor 4 jaar, dan kost je dat zowat €10.000 en die zijn weg net als de auto dan.
Ja die rekensom had ik ook al gemaakt ;), maar 199e kosten per maand zijn ook niet overdreven veel qua kosten bij een normale auto dus dat bedrag ben je sowieso wel kwijt per jaar aan alleen al kosten.

Over dat inleveren en km's, zou best wel kunnen, weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:17
Ik heb zelf een Daihatsu cuore, bevalt mij erg goed, zeker als ik kijk naar kosten per maand. Ik heb geen airco, geen 5 deuren en ook geen automaat, maar toch.

Op autotrack staat er 1 die aan je voorkeuren voldoet, op de prijs na! Die is 2750 euro.

Wegenbelasting:
15e per maand

Verzekering:
20e per maand (uitgaande van 6 schadevrije jaren en dat je 24 bent)

Benzine:
Met 500km per maand en verbruik van 1:16 is dat 31L per maand en dat is ongeveer 50e

Onderhoud:
tussen 15-30e per maand

Totaal: 100-115e per maand.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:34

Zeeuw

5.6

Ik zou geen automaat nemen, de kans op storingen is groter en ik heb de ervaring dat bij kleinere motoren een automaat niet zo soepel/netjes schakelt.

Mijn advies zou een VW Polo vanaf 2003 zijn. Modern interieur, fijne wegligging en betrouwbaar.
Geen idee hoe oud je zoontje is, maar als hij zelf in kan stappen is een 3-deurs goedkoper dan een 5-deurs in aanschaf.

Volgens mij zijn deze rond de 30 euro aan wegenbelasting (per provincie verschillend), maar ik had er in 2 jaar ook geen 150 euro/maand aan kosten aan. 300 euro om precies te zijn, incl grote beurt :)
Zo uit m'n hoofd:
- Schakelaartje kachel, deze bleef warme lucht blazen. Is een kwaaltje, schakelaar kost 25 euro en is zelf te vervangen.
- Stabilisator stangetje
- Flexibele uitlaatpijp geroest

De KM stand bij verkoop was rond de 170.000, ik reed er ongeveer 10.000km/j mee.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Thnx voor alle tips.
Automaat is ook maar een wens, had al gezegd dat ze dat kan vergeten.

Ik ga weer even op onderzoek, ik heb iig weer wat info over merk en types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kijk gewoon eens wat er bij een gemiddeld winkelcentrum staat :P ?

Hier overigens een Toyota Yaris 1.3 (2001) en die bevalt prima.
http://www.anwb.nl/auto/t...999-02-01/2003-02-01/1394
Week of drie terug moest hij door de APK, was alleen 2 tientjes kwijt voor de APK zelf :9 En jaar daar voor ook al zonder enig puntje door de APK. Niet verkeerd voor een auto van 14 jaar oud.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 18-10-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
De Yarissen die ik op gaspedaal zie met a/c en nap hebben wel allemaal 200.000+ op de teller. Maar afgezien daarvan kun je die best op je shortlist zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Obelink schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:11:
De Yarissen die ik op gaspedaal zie met a/c en nap hebben wel allemaal 200.000+ op de teller. Maar afgezien daarvan kun je die best op je shortlist zetten.
Niks mis mee, zowel de 1.0 als de 1.3 lopen op hun sloffen 300.000 km :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Griffin schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:47:
Thnx voor alle tips.
Automaat is ook maar een wens, had al gezegd dat ze dat kan vergeten.

Ik ga weer even op onderzoek, ik heb iig weer wat info over merk en types.
Autmaat hoeft ze niet te vergeten, het kan prima maar is gewoon geen goed idee: zwaarder, storingsgevoeliger en rijdt met kleine hoogtoerige motorblokjes gewoon niet lekker. Sowieso, automaat wil je als je groot deel van de tijd in de file staat. Dat doe je in een boodschappenwagentje vrijwel per definitie niet.

Mbt 3 vs 5 deurs: waar wonen jullie? Ik zou zelf altijd voor 5-deurs gaan, maar ik woon dan ook in A'dam met krappe parkeervakken. De grotere deuren van een 3-deurs maken het erg moeilijk om in- en uit te stappen als er iemand vlak naast je staat. Woon je daarentegen op het platteland, dan zijn parkeervakken vaak veel ruimer en is in- en uitstappen juist makkelijker met die grotere deuren. Totdat je een keer rijdt richting grotere stad...

Verder sluit ik me aan mbt de Ka: wat je binnen budget kunt kopen qua Ka wil je niet, de oudere gevallen zijn roestgevoelig en raken nogal eens uitlaten kwijt (vriendin van me heeft in een jaar drie keer nieuwe uitlaat eronder moeten zetten :X ). Als je een Ford van dat formaat prettig vind, neem gewoon een Fiesta: even klein/licht als de Ka maar meer ruimte van binnen en minder storingsgevoelig.

Heb je trouwens bijv een Peugeot 206 of 106 overwogen? Die heb je makkelijk binnen dit budget. De 106 is ongelofelijk licht en goedkoop, maar vrij hoge koekblikgehalte, de 206 is daarentegen een prima comfortabel autotje met goed comfort en nog steeds lichter dan een Ka. Vanaf 2001 zijn ze goed betrouwbaar. Grootste voordeel van beide tov de genoemde Japanners is relatief laagtoerige motorblokken (max koppel onder de 4k rpm) met brede powerband. Dat betekent ontspannen rijden en minder vaak moeten schakelen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Elke Daihatsu of Japanner uit midden jaren '90 voldoet aan je eisen. Koop voor 1000 euro, fix hem voor 1000 euro en bespaar op de overige 500 euro. Als je tegen je budget aan gaat lopen scharrelen in dit 'rommelbudget' dan ga je van een koude kermis thuiskomen vrees ik.

Tante van mij kocht begin dit jaar zo'n Charade met alles erop en eraan (werkend ja) voor 500 euro en die bleek technisch nog helemaal in orde. Prima boodschappenkarretje en voldoet aan al je gestelde eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
We wonen in Tiel, dus 5drs is wel makkelijk. Verder zoek ik ook eerst even hier in de buurt want even naar andere kant van nl om een auto te bekijken zie ik niet zo zitten.

Net deze gevonden en ik denk dat ik er een keer heen ga.
http://www.hazet.nl/occas...6-1-4i-5-deurs-airco.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
De Ford Fusion schijnt weinig problemen te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Suzuki Swift 5drs t/m 2004.

Goedkoop, met airco en ABS geleverd en de 1.3 (16v) is een lekker vinnig blokje.
Ook de onderhoudskosten zijn laag bij de Swift van mijn vriendin en die rijdt er toch ruim 30k per jaar mee.

Rijden als een dolle, soms is het echt fun om het autotje even mee te nemen en op zijn staart te trappen. :)

Let wel even op de kilometerstand, de teller gaat nml. maar tot 100.000km dus auto's die worden aangeboden met 41.876km op de teller kunnen zomaar 100.000 of 200.000 meer hebben gelopen.

[ Voor 61% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-10-2015 12:58 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 18:31
Ik sluit me bij MisteRMeesteR aan, maar ik ben dan ook wel een beetje een Swiftfan :P Ik rijd al tien jaar in een 1.0 (van 20 jaar oud) en je hebt er amper omkijken naar. Het enige waar je op moet letten is roest, zolang dat in orde is kun je jaren vooruit met zo'n ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 19-10-2015 12:54 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699584

Modbreak:Er gelden strikte voorwaarden voor het reageren als bedrijf

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 20-10-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:53

Meneer iCy

swarma

Griffin schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:59:
We wonen in Tiel, dus 5drs is wel makkelijk. Verder zoek ik ook eerst even hier in de buurt want even naar andere kant van nl om een auto te bekijken zie ik niet zo zitten.

Net deze gevonden en ik denk dat ik er een keer heen ga.
http://www.hazet.nl/occas...6-1-4i-5-deurs-airco.html
Ik ken de 206 niet, maar weet dat de eerste modellen dezelfde type motor hebben als de 205 en mijn 205 rijd iets van 1:18 a 18,5 (wel veel snelweg kilometers) , uiteraard zit er wel verschil in electronica en natuurlijk de injectie, want ik heb geen injectie.

Motor zelf snort wel lekker door. Teller staat hier inmiddels bijna op de 310k en snort nog wel ff door.

Heb zelf de planning om een dieseltje 206 een dezer dagen aan te schaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 22-10-2015 15:57 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
De 206 reed goed alleen auto was te geleefd en teveel roest.
Op zoek naar andere 206 want vriendin vond het een fijne auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Volgende gegadigen staan op de lijst om te gaan checken:

Clio 1.4 - 2002 - 123k km - €2950 - Excl afleverbeurt

Atos 1.1 - 2005 - 107k km (fout in advertentie, niet 2750km) - €2750 - Incl afleverbeurt

Matiz 0.8 - 2006 - 56k km - €2975 - Onbekend of incl of excl afleverbeurt

Matiz 1.0 - 2004 - 36k km - €3250 - Incl afleverbeurt

De clio is 'meetste' auto maar ook het zwaarste en meeste km en het oudst. Maar als distributieriem gedaan is kan je daar nog km's mee maken. Leerdam is ook nog in de buurt.

De overige drie ontlopen elkaar niet zo qua grote en gewicht. De matiz 0.8 is wat 'zwakker' qua motor maar of je het merkt binnen de bebouwde kom is de vraag. Ook qua uitrusting ontlopen ze elkaar niet.

Die laatste matiz is hier in Tiel dus die is wellicht als eerst aan de beurt voor een proefrit.

Jullie ervaringen met deze auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Matiz zou ik persoonlijk niet doen, te veel problemen met t motortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Matiz is net een kartonnen doos, daar zou ik vrouw en kind niet mee laten rijden.

Eerste type Twingo is ook een mogelijkheid. Superpraktisch en erg lang gemaakt. Ook met automaat en airco leverbaar in leuke uitvoeringen. Hebben er hier een paar jaar 1 gehad en het is net een kart. Lekker licht en je kan er zoals gezegd veel in kwijt door de verschuifbare achterbank. Wegenbelasting en verzekering zijn een schijntje.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/twingo/14020723
Meest luxe uitvoering incl automaat, leer, airco, lichtmetaal, etc.
Zonder automaat (zoek op Initiale) ruim binnen budget te vinden zoals deze http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/twingo/13988912

Voor de vorm de opvolger. Veel jonger en voor 4500 luxe uitgevoerd door wederom de Initiale uitvoering. http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/twingo/14180757 in principe koop je hier de Clio uit 2000-2005 mee met een nieuw chassis. Wel met cruise control en climate control als extra. 75pk motortje is fijn rijden en lekker zuinig.

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 29-10-2015 23:22 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Hmmm, geen Matiz dus.

Wat betreft de twingo, naar gekeken en ook zeker een optie... maar alleen als ik geen geschikte 5deurs auto kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik mis de Japanners zoals de Yaris :P Verder zou ik de Matiz ook niet doen, zijn niet heel zuinig geloof ik en het motortje is wel erg krap bemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:47:
Ik mis de Japanners zoals de Yaris :P Verder zou ik de Matiz ook niet doen, zijn niet heel zuinig geloof ik en het motortje is wel erg krap bemeten.
Ik heb wel zeker gekeken naar de Yaris, maar in het budget met airco en 5-deurs is er niet veel te vinden. (ik zoek altijd eerst in de omgeving omdat 'even' (fysiek) kijken en een proefrit maken dan makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe oud is de zoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
5 maanden en zit nog in de maxi cosi dus. Dus bij strak parkeren is het denk ik lastig om de maxi cosi op de voorstoel te krijgen. Laat staan als hij straks iets ouder is en dus in een echte autostoel op de achterbank gezet moet worden zonder dat hij zelf erin kan klauteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Let wel dat in de kleine klasse sommige auto's met vijf deuren eerder een na- dan voordeel zijn. Schoonzus had een C1, maar daar past net een broodje kroket in de achterbak. Dan zit je alsnog met de kinderwagen te schipperen. De toegang via de achterdeuren was erg krap. Een ruime drie-deurs toegang (eventueel met isofix) is dan net zo makkelijk.

We hebben zelf hier bewust niet voor een klein doppie gekozen, maar een RAV4. Niet zo heel goedkoop, niet zo zuinig, maar wel een stuk groter en praktischer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Een RAV4 is niet meer een kleine auto voor erbij ;), but I get your point.

[ Voor 17% gewijzigd door Griffin op 30-10-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Laatst online: 16:19

houthakker

Poehé

Ik zou de eis van automaat laten varen (of je moet een auto van zo'n beetje 15 jaar oud nemen) kwa budget. Je hebt dan veel meer keuze (scheelt een factor 10 op marktplaats).

Niet dat het onmogelijk is (vond een Cuore, Micra en Picano op marktplaats, wat in principe prima opties zijn), maar dan hoef je niet naar de andere kant van het land om te kijken en heb je nog wat keuze; je wilt vaak toch was wagens kunnen vergelijken (maak geen concessies op betrouwbaarheid en staat van onderhoud).

In de Categorie betrouwbaar zou dan dit mijn lijstje zijn (van boven naar onder)
Daihatsu Cuore (~2006)
Kia Picanto / Hyundai Atos (~ 2005)
Suzuki Ignis (Justy) / Alto / Wagon R (Agila) (~2005)
Daihatsu YRV (~2004)
Nissan Micra (~2004)
Mazda Demio / Mazda 2 (Nog relatief zwaar, dat wel) (~2003/2004)
Ford Fiesta (~2003) = Mazda 121.
Toyota Yaris (~2001)

Met het budget een beetje opgerekt, en een beetje geluk:
Daihatsu Sirion 2 / Subaru Justy
Toyota Aygo...

[ Voor 5% gewijzigd door houthakker op 30-10-2015 11:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nog even naar wat Yarissen gezocht:

http://www.autowereld.nl/...irco-8072903/details.html

http://www.vanekris.nl/toyota-occasions/yaris/10365894

Beide volgens mij gelijk aan elkaar alleen prijs en km's verschillen wat. Volgens mij moet een Yaris met 2ton op de teller nog wel even mee gaan lijkt mij, die dingen zijn toch oerdegelijk?

Vind alleen raar dat die eerste goedkoper is en minder km's gemaakt heeft. Alleen bij deze weet ik niet 100% zeker of de onderhoudsgeschiedenis beschikbaar is. De 1e is ook nog incl rijklaar maken etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 30-10-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Degelijk is natuurlijk niet onverwoestbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom geen Mazda 2? Die auto's staan regelmatig met 3 ton nog te koop maar zijn goed te vinden met maar 100.000 km. Het is niet het mooiste model maar wel veilig. Ook zijn er sommige met de mogelijkheid bij dat het rempedaal wegklapt als je een frontale botsing hebt.

Ik vond wel makkelijk dat je geen hoedeplank had maar een rol achter en je kon planken van 2.5 meter zonder problemen meenemen. Door de hoogte van de auto, is de instap makkelijk en kleine draaicirkel. Echt ideaal voor de stad.

[ Voor 30% gewijzigd door itsalex op 30-10-2015 15:55 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De enige die ik nog mis in het rijtje, is de Opel corsa C. Absoluut bulletproof blok. De distributieketting moet volgens mij (uit mijn hoofd) bij 200.000 km vervangen worden. Verder is er een zwak puntje in de vorm van de schakeloverbrenging die nog wel wat wil verslijten, zodat je de 1 en 2 niet meer hebt. Uiteraard alleen bij de handbak, en dit voel je ruim van tevoren aan komen. Reparatie kost 150 euro. Is met wat handigheid ook zelf te doen.

Het grootste voordeel: ze zijn goed roestvrij. De wielkasten zijn goed afgewerkt met kunststof, zodat steenslag daar geen kans krijgt. De andere opels uit die tijd willen daar flink roesten; de corsa niet.

Bij veel van dit soort auto's (inclusief de corsa die ik noem) is een automatische versnellingsbak niet meer dan een gerobotiseerde handbak. Dus niet echt de voordelen van een automaat, maar wel meer slijtage-gevoelige punten, en elektronica. Ik ben er geen fan van. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Kijk ook eens naar een Daihatsu Sirion 2. Niet al te duur, rijdt best geinig, kwalitatief te vergelijken met een Yaris.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
De yaris van van ekris had geen ac, dus valt af. Hopelijk vandaag tijd om naar Den bosch te gaan.

Naar de andere merken die geopperd zijn ga ik ook even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Iedereen bedankt voor alle hulp.
Uiteindelijk heeft alles een hele andere wending gekregen...

Mijn moeder besloot een handje mee te helpen onder het mom van; 'ik ga een nieuwe auto kopen (108), en dan nemen jullie die van mij over'. Ze heeft dus nu een 107 van 2 jaar oud en 20k op de teller. Deze zit natuurlijk ver boven budget maar dit is geregeld via renteloos krediet aka voorschot op erfenis.

Volgende week donderdag heeft mijn vrouw (op mijn naam) een Peugeot 107 uit 2013 met bijna 20k op de teller en net een beurt gehad. Opties zijn airco, toerenteller en nog wat ongein.
Qua formaat klein maar wel veilig wat betreft airbags etc. De kinderwagen kan er in en er zit zelfs isofix op.
Ook nog via de dealer een setje winterbanden met nog 7mm op de kop kunnen tikken.

Resultaat:
- Vrouw blij (dus ik ook ;) )
- Moeder blij (dus ik ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Denko op 10-11-2015 11:14 . Reden: Laatste bericht niet gelezen ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Pagina: 1