Hoi,
Ik heb een pc met een best vervelend probleem dat hij de laatste tijd steeds meer crasht.
Het is vooral als ik een game aan het spelen ben, maar na 10 min krijg ik de eerste problemen al.
Of de pc krijgt een BSOD.
Of ik krijg verticale strepen in het scherm en het geluid blijf hangen.
Het is bij elke game het probleem, GTA 5, BF 4 en 3, COD BO en bij alles wat grafisch zwaar(der) trekt zoals o.a. Heaven Benchmark 4.0.
Het systeem:
CPU: AMD XF-8350 op 4.2 Ghz
Moederbord: Asus Sabertooth 990FX R2.0
GPU: XFX R7950 DD OC 3GB
8 GB DDR3 Corsair geheugen
XFX 850 Watt voeding
De driver die er nu op draait is Catalyst 15.7.1. Ik heb hiervoor al gekeken of dat andere drivers een positief effect hadden, maar het maakte allemaal niet veel uit.
De temperatuur van de GPU onder full load is 70 graden.
De processor blijft bij 45 - 50 graden.
Ik had al langere tijd het idee dat het wel eens aan mijn GPU kon liggen, maar ik kan het niet zelf achterhalen wat het probleem is.
Ik had vanavond mijn kast maar eens opengeschroefd, ligt wel wat stof in maar zag ook een vreemde plek op de videokaart.
Overzicht in de kast

De plek op de GPU

Verder zie ik er geen vreemde dingen op op deze plek na. Het lijk op vloeistof uit de smd condensator, terwijl het best veel lijkt voor uit een smd condensator.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Marco
Ik heb een pc met een best vervelend probleem dat hij de laatste tijd steeds meer crasht.
Het is vooral als ik een game aan het spelen ben, maar na 10 min krijg ik de eerste problemen al.
Of de pc krijgt een BSOD.
Of ik krijg verticale strepen in het scherm en het geluid blijf hangen.
Het is bij elke game het probleem, GTA 5, BF 4 en 3, COD BO en bij alles wat grafisch zwaar(der) trekt zoals o.a. Heaven Benchmark 4.0.
Het systeem:
CPU: AMD XF-8350 op 4.2 Ghz
Moederbord: Asus Sabertooth 990FX R2.0
GPU: XFX R7950 DD OC 3GB
8 GB DDR3 Corsair geheugen
XFX 850 Watt voeding
De driver die er nu op draait is Catalyst 15.7.1. Ik heb hiervoor al gekeken of dat andere drivers een positief effect hadden, maar het maakte allemaal niet veel uit.
De temperatuur van de GPU onder full load is 70 graden.
De processor blijft bij 45 - 50 graden.
Ik had al langere tijd het idee dat het wel eens aan mijn GPU kon liggen, maar ik kan het niet zelf achterhalen wat het probleem is.
Ik had vanavond mijn kast maar eens opengeschroefd, ligt wel wat stof in maar zag ook een vreemde plek op de videokaart.
Overzicht in de kast

De plek op de GPU

Verder zie ik er geen vreemde dingen op op deze plek na. Het lijk op vloeistof uit de smd condensator, terwijl het best veel lijkt voor uit een smd condensator.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Marco