NAS stottert soms achter switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Ik heb een raar probleem met mijn Netgear Prosafe GS108 GB switch.

Als ik daar mijn NAS(WD MyCloud 4TB) op aansluit gaan de films/series met hoge resolutie soms stotteren/haperen.

Ik had mijn NAS pas aangesloten op mijn switch, 2 groene lampjes branden(1000Mbps) maar toch haperde het beeld van de films.g
Daarna de NAS rechtstreeks in de meterkast aangesloten op mijn router (wat ik wel belangrijk vind om te zeggen: het gaat om dezelfde UTP(cat6) kabel die eerst naar de switch loopt, loopt nu naar de router) en het probleem was weg.
Toen de NAS weer op de switch aangeloten maar op een andere poort en de NAS stotterde niet meer. Ik dacht ervan af te zijn maar opeens begint het stotteren weer(dagen later).
Nu weer rechtstreeks aangesloten op de router en geen problemen meer.

Ik snap er niks van, alle UTP kabels zijn cat6(Belking) en andere apparaten op de switch werken wel gewoon( 2PC's(met downloaden gewoon een strakke lijn, geen haperingen) en een tv kastje).

Makkelijke oplossing is om de NAS beneden te laten staan, maar dat is niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Als die WD maar connect op 100 Mbps en zowel je switch als die WD zijn 1Gbps, dan heb je een probleem met je kabel.

Probeer een andere kabel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Dat moest 1000 Mbps zijn.
Dezelfde kabel werkte wel goed aan de router. Een andere kabel geeft hetzelfde resultaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Switch vervangen door een beter merk.
zie:
productreview: Netgear Prosafe GS108 review door Aapenootjes

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Heb je toevallig IPTV over dezelfde switch lopen? Iets met multicast enz.
Zelf overigens 1x gs105 en 1x gs108e in mijn ouderlijk huis en tot nu toe altijd goede performance.

[ Voor 40% gewijzigd door andy88 op 18-10-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Welke switch zou jij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
andy88 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:03:
Heb je toevallig IPTV over dezelfde switch lopen? Iets met multicast enz.
Zelf overigens 1x gs105 en 1x gs108e in mijn ouderlijk huis en tot nu toe altijd goede performance.
Ja op die switch loopt 1 iptv naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je iptv over je switch stuurt moet hij igmp snooping ondersteunen.
Kijk uit met tp-link switches, volgens de specs ondersteunen ze het wel, maar je kunt in de fora lezen dat het niet werkt.

Zelf gebruik ik een hp en een cisco switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
IGMP snooping is inderdaad wat je zoekt. Zo houd je het broadcast verkeerd under control. Zie ook elders op internet: http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301
Pagina: 1