beste fans voor in een desk

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 21:41
Hallo.
zoals de topic naam als zegt, ben ik opzoek naar goede fans.

ik kan er niet echt mee uitkomen, dus ik vraag ook wat ervaringen van andere hwi'ers :)
even to tzeh point :D..

ik wil binnenkort een Desk PC gaan bouwen, geheel nieuw project voor mijzelf, ook ga ik voor het eerst voor een open waterkoeling systeem, voorheen gesloten systeempjes gehad, H80 en de H100 van corsair.

maar ik ben nu opzoek naar goede fans.
mijn eisen:

1: vrij lage dB.
2: Goede luchtverplaatsing.
3: Goede koeling.
4: 120mm fans

ik had eerst deze in mijn twijfels.
Corsair Air series sp120 high static pressure witte led
Link

ik wou er aantal in mijn desk gaan plaatsen: 3 voor, 3 zijkant, en 3 radiator aan de achterkant waar het lucht ook weer eruit gaat.

ik hoop dat dit beetje voldoende informatie is wat ik zoek, of wat ik er neer gezet heb :)

mvg,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:33
Een aantal vragen:
- zijn de fans bedoelt voor op de radiator(en), of als "casefans"?
- als ze niet (alleen) voor op radiatoren zijn, zoek je dan casefans die gewoon flink lucht verplaatsen of moeten ze b.v. meer directioneel de lucht verplaatsen?
- is het uiterlijk van belang, en zo ja: welke kleur(en) en wel of geen leds?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
uhm ja ik zoek wel een aantal voor de rad, en voor casefans.
ik dacht al ben wat vergeten maar kon even niet bedenken wat :P

uhm..
ik zoek best wel flinke luchtverplaatsing, dat alles wel lekker koel blijft natuurlijk haha.

uhm ja het liefst wit want ik wil een zwart wit projectje ervan maken :) LED = niet een must, maar mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
ik had deze gezien:

corsair fans
die hoort bij mn eerste post onder t woordje "link"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:33
Die Corsair fans zijn inderdaad leuke dingen, alleen jammer dat ze voor de LED versies de rubber doppen op de hoeken hebben weggelaten.

Zwart/witte fans zonder LED die erg goede op radiatoren werken zijn de Zalman ZM-SF3. Deze verplaatsen redelijk wat lucht heb hebben een goede static pressure en zijn zelfs op 12V redelijk stil. Heb er een aantal van op een radiator in mijn pc en ben er nog altijd zeer tevreden over.

Silverstone Airpenetrators (in dit geval de AP121 en AP122) blijven ook oerdegelijke radiatorfans en zijn nu ook met LED te krijgen (de AP121 reeks).

Verder heb je nog de (imo zeer mooie) Noiseblocker eLoop B12 fans, in een flinke variatie van fanspeeds leverbaar.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je in Cooling terecht komt zie je, nog voordat je op 'Nieuw topic' drukt, in de topiclijst meteen al [Geluid] Het stille PC topic deel IV en [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes staan. Dat zijn toch op zijn minst interessante topics om eens door te lezen. Als je dat al gedaan hebt dien je dat te vermelden.

Wat ook ontbreekt is wat je zelf al hebt gevonden en waaróm je geen keuze kunt maken. In zijn huidige vorm is je topic niet meer dan 'dit wil ik hebben, zoeken jullie het maar voor me uit'. Wij verwachten toch echt veel meer eigen inzet. Zie ook Het algemeen beleid.

Tot slot is er, naast Cooling, ook nog Componenten Aankoopadvies. Daar kun je bijvoorbeeld kijken of iemand een vergelijkbare vraag heeft gesteld. Anders kun je zelf een topic openen zolang die volledig aan het CAA beleid voldoet. Inmiddels heb je al wat reacties, deze gaat dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 18-10-2015 00:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.