Airplay Denon N9 stopt steeds

Pagina: 1
Acties:

• satori_1978
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-12 15:14
Mijn muziek via airyplay in itunes stopt steeds na een tijdje. Ik heb een macbook pro, wps router/modem en Denon N9 CEOL. Ik heb gegoogeld en zou via Airport een kanaal moeten veranderen. Alleen ik heb geen Airport maar eerder genoemde configuratie. Hoe kan ik dit euvel verhelpen ?

Via Bluetooth gaat het beter alleen zit er een vertraging in het geluid. Is daar ook nog een truc voor ? Heb me helemaal scheel gegoogeld maar niks bruikbaars kunnen vinden. Thx!

Awaken

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op je router/modem kun je ook het wifi kanaal veranderen. Er zijn tooltjes te vinden om te kijken welke kanalen het minst worden gebruikt in jouw omgeving. Op zich zou zo'n router dat zelf moeten doen, maar misschien kun je het handmatig beter.
Wat is de afstand naar de router? Obstakels of muren? Gebruik je een 2.4Ghz of een 5Ghz netwerk (als de Denon dat kan?), dat maakt in mijn ervaring (met de Airport Express als Airplay apparaat) ook nog wel eens uit.

Heb je al een kabel geprobeerd om andere problemen uit te sluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 18-10-2015 01:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• satori_1978
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-12 15:14
Afstand is 2meter. Geen muur tussen. Heb zojuist de configuratie van mijn modem aangepast. Channel width van 20 naar 40mhz gezet en kanaal op 5 gezet ipv auto. Denon opnieuw ingesteld. Geen uitval vooralsnog :) Wel vertraging. Zal nog eens een kabel proberen.

Awaken

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al bij Denon op de site gekeken? Staan een hoop oplossingen.
NL: http://denon-nl.custhelp.com
US (heeft meer oplossingen staan): http://denon.custhelp.com

Staat me trouwens bij dat uPnP voor airplay aan moet staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)