Gamen van PC naar TV gaat minder soepel

Pagina: 1
Acties:

• barry500
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-01-2025
Hallo allemaal,

Op mijn pc speel ik oa Castlevania LOS.
Het is een I5 (ik dacht een 4670K), AMD 7870XT, SSD en 16GB geheugen.
Op de pc speel ik dit makkelijk op 1920x1080.

Nu heb ik een 4 meter HDMI 1.4 kabel lopen naar mijn tv om films te kijken.
Dus ik dacht, leuk, dan kan ik op de bank eigenlijk ook wel gamen.
Echter moet ik de resolutie van het spel van 1080P terug zetten naar 720P (of andere settings verlagen) om een beetje vloeiend beeld te krijgen.

Hoewel mijn tv uit 2010 komt (philips 42PFL7675H) kan deze volgende de brochure wel 1080P op 60Hz met 2 ms weergegeven. En 1280x720 is ook niet vervelend; maar toch.

Het zal waarschijnlijk toch de tv zijn; maar waarom dan?
Heeft iemand misschien een idee?

Met vriendelijke groet, Barry

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja, niet je scherm dupliceren.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb mijn televisie ook aangesloten op de PC, het beste is om niet te dupliceren omdat dat rare resolutie problemen oplevert. Gewoon weergeven op beeldscherm 1 of 2. (shortcut windows + p)

En misschien dat je in de instellingen van je televisie iets kan doen met betrekking tot game modus e.d.

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-01 13:11
Idem hier, sinds paar maanden tv op pc aangesloten en bij dupliceren krijg ik ook vage probleempjes.

Wel nogal moeilijk te interpreteren wat je precies wil zeggen met "een beetje vloeiend beeld", ik zal je waarschijnlijk wel niet kunnen helpen maar lijkt me dat het handig zou zijn voor anderen als je iets duidelijker kan zijn.

• barry500
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-01-2025
Ik kwam erachter dat de HDMI kabel op het moederbord zat en daardoor de interne videokaart aansprak ipv de echte. Als ik de HMDI in de viedeokaart stop, dan werkt alles prima.
Toch bedankt voor de reacties!