Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timsa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Ik heb sinds kort de TP Link WA801ND tot mijn beschikking, maar het instellen daarvan gaat nog niet helemaal lekker. Ik wil 'm gebruiken als access point, waarbij mijn modem nog wel de DHCP server blijft en dus de IP-adressen uit blijft delen. Dat is noodzakelijk aangezien ik er binnenkort een NAS op wil aansluiten.

Ik heb een ethernetkabel tussen mijn modem en TP Link zitten. Dat werkte in het begin niet omdat hij niet volledig wilde verbinden met de TP Link. Daarop heb ik Ziggo het draadloze netwerk van het modem/router uit laten schakelen. Daarna kon ik met mijn laptop opeens wel verbinden met de TP Link. De snelheden die ik haalde, waren ook een heel stuk hoger dan op mijn modem. Ik had opeens geen snelheidsverlies meer op mijn abonnement. Het probleem diende zich hier ook echter snel aan: mijn iPad kon daarna ook met de TP Link verbinden, maar mijn mobiele telefoon niet. En de mobiele telefoon van mijn vriendin ook niet en datzelfde geldt voor de Chromecast. Ik kan me niet voorspellen dat die TP Link maar kan verbinden met twee devices. Dat is onbestaande. Daarnaast keek ik in de Wifi-instellingen van de laptop en de iPad en daarin zag ik dat het IP-adres van de laptop totaal verschillend was dan die van de iPad en al helemaal niet in de range van het modem, zoals ik het had ingesteld. Nog een bijkomend punt is dat ik sindsdien ook niet meer in de netwerkinstellingen van de TP Link kan komen. Dat kon ik voor het uitschakelen van het draadloze Wifi-signaal van het modem nog wel.

Wat doe ik fout? Of beter gezegd: wat moet ik doen om het wel te laten werken zoals ik wil met de TP Link als access point om het signaal te versterken en het modem waar de DHCP-server nog ingesteld staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Timsa op 17-10-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timsa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Ik heb nu door het 2.4ghz wifisignaal uit te schakelen en dan opnieuw de ethernetkabel in de TP Link te doen wel voor elkaar gekregen dat het werkt, zelfs op mijn telefoon, alleen mijn Chromecast wil nog niet verbinden. Hoe kan dat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
zit er tussen het ziggo modem en de tp link een router? Zo niet,zet er dan maar een router tussen en je probleem is opgelost.je modem staat in bridge,waardoor er maar 1 ip adres beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
En probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
chromecast werkt alleen op 2,4 Ghz toch? als je die dan uitschakelt... Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
gysman11 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:16:
chromecast werkt alleen op 2,4 Ghz toch? als je die dan uitschakelt... Of begrijp ik je verkeerd?
De nieuwe werkt ook via 5Ghz (802.11ac en 802.11n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zeker, maar mijn aanname was dat TS de oude versie van de Chromecast had :)
Pagina: 1