Google Chrome erg traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Hi Tweakers,

Zoals de titel het eigenlijk al zegt; Google Chrome is echt ontiegelijk traag i.c.m Windows 10. Pagina's laden duurt eeuwig lang, plaatjes laden pas nadat de tekst er al voor een paar seconden staat. Eerst dacht ik dat het aan mijn HDD zou kunnen liggen: dus een leuke ssd gekocht en clean installatie van Windows 10 erop. Het is er jammer genoeg niet beter opgeworden... Sterker nog, het is erger dan hiervoor. Specs van mijn laptop:

Dell Inspiron 7537
I7 4510u
16GB Ram
240GB Sandisk SSD
Nvidia GPU

Wat ik zoal geprobeerd heb;
- Chrome opnieuw installeren
- Alle plugins gecheckt
- Hardware-acceleratie in en uitgeschakeld
- Gescand voor virussen met Malwarebytes
- Cookies en cache verwijderd

Andere browser (Edge) werkt wel gewoon naar behoren, maar ik heb Chrome nodig i.v.m Chromecast onder andere.

Ik weet dat mijn laptop niet de snelste is, maar ik kan op z'n minst toch wel verwachten dat Chrome gewoon vlot werkt? Kan iemand mij verder helpen, want ik weet zelf niet waar het nog aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
doe een speedtest voor internetsnelheden op speedtest.net hou ook taakbeheer in de gaten hoeveel % cpu chrome verbruikt bij gebruik van standaard dingen zoals iets lezen bankieren mailen etc. als het meer dan 20% is zullen er waarschijnlijk problemen zijn in de optimalisatie in chrome. doe dan deze online bechmark http://oortonline.gl/#run ik haalde met win 7 en een i3 3220 een score van 6350 met ondertussen beluisteren van muziek en extreem multitasking tussen tabladen omdat jij een i7 u hebt zal deze denk ik rond 4000-6000 liggen als die onder de 3000 licht zit er een probleem in de webgl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
Het lijkt erop dat mijn laptop last heeft van throttling... Maar CPU verbruik is inderdaad nogal hoog met standaard taken in Chrome. De oortonline score is overigens gemiddeld 3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb dan geen laptop (desktop; dus geen throtteling) en draai ook OSX i.p.v Windows 10, maar ik ervaar hetzelfde probleem. Chrome doet er erg lang over, terwijl Safari veel sneller is in het laden van een pagina. Ook Chrome opnieuw geinstalleerd, alle plugins verwijderd en zelfs een tijdje de beta versie gebruikt; maar het mocht niet baten.

Ik denk eerlijk gezegd hier ook om dat het gaat om een probleem met Chrome en niet een specifiek met jouw configuratie; je kan er volgens mij ook niets doen. Maar ik hou dit topic in de gaten voor het geval dat er toch een oplossing wordt voorgesteld. Ik ben ook erg zuur van de verschrikkelijke gedrag van Chrome.

Ik kan bijvoorbeeld een query doen in de omnibar van Chrome, tussentijds Safari openen en dezelfde query doen en dan is in sommige gevallen de query in Chrome nog steeds niet voltooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
Ik heb er nog eens naar gekeken, maar throtteling viel wel mee. Volgens Intel Extreme Tuning Utility was er zelfs geen sprake van thermal throtteling, dus ik denk zelf dat het ook aan Chrome ligt. Zal voor nu even doorgaan met Edge denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
google chrome laat restanten achter op je computer als je hem verwijdert zoals registerwaardes en een hoop bestanden. deinstalleer het via revo unistaller http://www.revouninstalle...taller_free_download.html het programma is virusvrij weet alleen niet of er een toolbar in zit. als je in het programma zit deinstaleer alles van google zoals google drive, google chrome en alle andere programa's van google. kijk of er programma's tussen staan die gerelateerd is aan adware/malware of stuur een screenshot van die lijst. installeer dan chrome opnieuw zorg er wel voor dat je hem hebt gedownload VOORDAT je chrome verwijdert en download het via de correcte site>> https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
Je hebt inderdaad vrijwel alle standaard zaken al gedaan. Probeer voor de volledigheid de volgende dingen ook nog even:

Open Task Manager, klik op meer details en kijk bij performance. Zie je bij de schijf C: een grote piek staan? Of is je geheugen al helemaal vol? Vergelijk eigenlijk gewoon even voor, tijdens en na als je pagina's opent in Chrome of er hier wat anders in gebeurt.

Controleer ook even in een Incognito venster of het daarin wel goed werkt (ctrl shift n).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande (check CPU, geheugen, en ook maar opslag tijdens Chrome-gebruik):
Bedoel je daarmee: tegelijkertijd alle plugins uitgeschakeld en na een herstart was het nog traag?
- Gescand voor virussen met Malwarebytes
Behalve als je de betaalde versie gebruikt: zeg je daarmee dat je geen realtime virusscanner gebruikt? Ik zou dan -omdat je misschien een symptoom hebt- even een stuk actiever gaan zoeken naar malware dan alleen een tool draaien. (En IMHO nooit met een account werken die adminrechten heeft of kan krijgen via UAC).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1