Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op dit moment woon ik in een antikraakpand. Een oud flatje met enkel glas en enkel een gaskachel in de huiskamer. Op mijn eigen kamer (het is een studentenhuis ;) ) heb ik een 2000w elektrische kachel staan.

Deze kachel werkt redelijk, maar het duurt een aardig tijdje voordat de kamer een beetje op temperatuur is. Daarom zou het mij erg fijn lijken om de kachel alvast aan te kunnen zetten voordat ik thuis kom. Mij lijkt het meest logisch dat ik er een soort van smart-power-plug tussen zet, zodat ik dmv een app hem aan of uit kan zetten. Echter vraag ik me heel erg af of dergelijke plug's het verbruik van een elektrische kachel wel aan kunnen? Meestal worden ze verkocht als 'lichtschakelaar' namelijk. :?

Helaas is de thermostaat van de kachel stuk, dus hij gaat alleen aan of uit. Als hij aan staat, dan gaat hij door op vol vermogen. Een ander idee is om een temperatuursensor in de kamer te plaatsen en die te laten communiceren met zo'n smart plug. Ik vroeg mij af of er mogelijkheden bestaan een smart plug/outlet te laten communiceren met zo'n sensor, zonder teveel gedoe?

Ik zag dat Apple een homekit platform heeft, maar het is mij niet duidelijk wat ik hier als consument aan heb? Iedere appliance lijkt z'n eigen app te hebben, met homekit compatibility?! Een hoop vragen van iemand die helemaal nieuw is in dit wereldje. Hopelijk kan iemand mij verder helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:14
Vanuit veiligheid zou ik een elektrische kachel alleen aanzetten als je er zelf bij bent. Dit is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:39
Ik weet niet wat voor kachel je nu hebt, maar je koopt een nieuw ventilatorkacheltje met werkende thermostaat al vanaf 2 tientje. Of anders een mechanische tijdschakelaar van 4 euro die 3680 watt kan schakelen:
http://www.lampenlicht.nl...ische-tijdschakelaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
croxz schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:06:
Ik weet niet wat voor kachel je nu hebt, maar je koopt een nieuw ventilatorkacheltje met werkende thermostaat al vanaf 2 tientje. Of anders een mechanische tijdschakelaar van 4 euro die 3680 watt kan schakelen:
http://www.lampenlicht.nl...ische-tijdschakelaar.html
De kachel die ik nu heb lukt het net om de kamer lauw te krijgen. Ventilator kacheltjes, olie kachels etc. kunnen het niet bijbenen... :'(

@rik11: ik had graag een veiligere optie gehad, maar ik zou niet weten welke. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:14
Reb87 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

De kachel die ik nu heb lukt het net om de kamer lauw te krijgen. Ventilator kacheltjes, olie kachels etc. kunnen het niet bijbenen... :'(

@rik11: ik had graag een veiligere optie gehad, maar ik zou niet weten welke. ;)
In de woonkamer zitten.
Een extra trui aan
Een elektrische deken omslaan
Een infrarood paneel
Een warme kruik

Noem maar op.. Vroeger was dit doodnormaal en leefden we ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een kachel met defecte thermostaat remote en unattended willen schakelen is vragen smeken om problemen. |:( Het ding zou je vanuit veiligheidsoverwegingen sowieso moeten wegknikkeren. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
evilution schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:31:
Een kachel met defecte thermostaat remote en unattended willen schakelen is vragen smeken om problemen. |:( Het ding zou je vanuit veiligheidsoverwegingen sowieso moeten wegknikkeren. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe.
Fair enough, ik gooi hem weg en koop een nieuwe. Is daarmee het automatiseren/op afstand aan zetten nog steeds een slecht idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:16
Ze bestaan wel

Afbeeldingslocatie: http://www.easi-shop.be/images/product/16484.jpg

Maar, of het verstandig is, is een eerste! (niet tweede)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 07:10

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

18,- bij de action voor een nieuw 2000W kacheltje.
Ik ben alleen bang dat je het warmer krijgt van de stroom rekening.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
En dan een WeMo bijvoorbeeld van Belkin erbij zodat je hem eventueel op afstand aan kan zetten. Brand is je eigen verantwoordelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:35
Ik zou zoiets proberen te regelen ; http://link.marktplaats.nl/m976724944. veel goedkoper, ook veilig(er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Een petroleum kachel in de huiskamer?
Is dat veilig?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Waarom niet ? In grote delen van duitsland /oostenrijk is dat heel gebruikelijk.

(Ik woon aan de grens, als je ziet hoeveel van die brandstof er in de DE bouwmarkten staat.., ook in de NL Praxis hier staat het vooraan in de winkel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als het unattended moet zou ik een radiatorkachel preferen boven een ventilatorkachel. Dit vanwege het ontbreken van open gloeiende onderdelen (denk aan stof, geen zeldzame substantie in de gemiddelde antikraak).

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Iets van gevaar voor koolmonoxide vergiftiging 😑 lijkt mij GEEN goed idee om dit IN huis te gaan gebruiken. 8)7

quote]MEN-O schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:53:
Ik zou zoiets proberen te regelen ; http://link.marktplaats.nl/m976724944. veel goedkoper, ook veilig(er).
[/quote]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Als het toch een kraakpand is ros een gat in de muur en zet er een pelletkachel voor.
Heerlijk warm en automatisch startend op ingestelde tijd.
😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
rik11 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:25:
[...]

In de woonkamer zitten.
Een extra trui aan
Een elektrische deken omslaan
Een infrarood paneel
Een warme kruik

Noem maar op.. Vroeger was dit doodnormaal en leefden we ook prima
Stoelverwarming! Als het in de auto kan, kan het thuis ook. 100 watt i.p.v. 2000 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
keur0000 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:56:
Iets van gevaar voor koolmonoxide vergiftiging 😑 lijkt mij GEEN goed idee om dit IN huis te gaan gebruiken. 8)7

quote]MEN-O schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:53:
[/quote]
Dikke onzin ; je denkt echt dat er zelfmoordmachines bestaan ? Zibro is een gerenomeerd merk. en zoals ik al schreef, veelgebruikt. Ook in boten / caravans / garages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Rol-Co schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:43:
18,- bij de action voor een nieuw 2000W kacheltje.
Ik ben alleen bang dat je het warmer krijgt van de stroom rekening.
TS woont antikraak, het zou me niks verbazen als ie all-in huurt.

Hopen dat die tent snel tegen de grond gaat of opgeknapt wordt als je met 2kW amper een kamer op temperatuur kan houden terwijl het amper fris is buiten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Erasmo schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:57:
[...]

TS woont antikraak, het zou me niks verbazen als ie all-in huurt.

Hopen dat die tent snel tegen de grond gaat of opgeknapt wordt als je met 2kW amper een kamer op temperatuur kan houden terwijl het amper fris is buiten.
Klopt, all-in. Ik ben me aan het voorbereiden op de winter, nu is het nog prima te doen hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tijd om bitcoins te mijnen dus :D

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rol-Co schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:06:
Als het toch een kraakpand is ros een gat in de muur en zet er een pelletkachel voor.
Heerlijk warm en automatisch startend op ingestelde tijd.
😉
Het is een anti-kraakpand. Het idee daarbij is dat er dus geen krakers wonen die gaten in een muur rossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 10:22
Reb87 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
Klopt, all-in. Ik ben me aan het voorbereiden op de winter, nu is het nog prima te doen hoor... ;)
ruw weg 2 soorten elektra kachels.
1. radiator kachels, en dan duurt het wel even voor de ruimte warm is.
2. blaas/straal kachels, zodra je in die straal of blaas richting van de kachel zit heb je het zo warm. alleen de ruimte blijft wel lang koud.

de radiator kachels kun je wel vrij aardig op afstand aan en uit zetten.
(zet hem wel op een plek waar nooit per ongeluk een gordijn/stoel etc tegen aan komt.)

de blaas en straal varianten is een grote no no om op afstand te doen ;)
maar hebben het niet echt nodig.

een zibro petroleum heb ik ook in mijn antikraak periode gebruikt, gaat goed.
maar let wel op die dampen, een ventilatie is wel nodig, je ruikt het niet en langzaam word je er vermoeider en vermoeider van tot je niet meer wakker word. ;)
dat probleem heb je trouwens ook met de gas kachel, let op de ventilatie!!!!!!!

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Sissors schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:06:
[...]

Het is een anti-kraakpand. Het idee daarbij is dat er dus geen krakers wonen die gaten in een muur rossen.
Zie de knipoog smiley 😜

Pagina: 1