Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freezelagg Windows 7 64 Bit

Pagina: 1
Acties:

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hoi!

Ik heb sinds een paar dagen nieuwe hardware in mijn systeem zitten en ik krijg willekeurige freezelaggs.

Wat gebeurt er:

- Scherm blijft haperen
- Geluid blijft haperen
- CPU valt heel even naar 0% en piekt dan naar 90-100%

Dit gebeurt ongeveer in 1 seconde, daarna is het terug normaal.

Het gebeurt het vaakst als ik:

- Youtube filmpjes kijk
- Games speel
- Download
- Programmas installeer

Nu heb ik al wat zitten zoeken op het internet en blijkt dat dit probleem 1000 verschillende oorzaken kan hebben, iedereen heeft een oplossing maar het lijkt alsof ze allemaal voor niemand echt werken.

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 194,89€ 194,89
1ASRock P67 Pro3€ 0,-€ 0,-
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 223,-€ 223,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master V8€ 0,-€ 0,-
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-8GBRH€ 51,38€ 51,38
1Thermaltake Smart M450W€ 68,-€ 68,-
1Crucial BX100 250GB€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 668,26

Nu vraag ik me af of hier nog mensen zijn die dit probleem kennen en weten wat de juiste procedure is om er achter te komen wat het probleem is.

Ik werk in een verse install van windows 7 64bit op mijn SSD, HDD is op dit moment zelfs niet aangesloten.

Thanks!
BitBug

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zou eerst eens kijken of je, op het moment dat het spul "hangt", kan zien of er iets is wat 'vol' loopt .cpu, ram, ssd, wat is er druk op dat moment?

Verder kan het inderdaad ook echt van alles zijn. Heb je overal de meest recente drivers van geinstalleerd? Hij is niet op de achtergrond nog bezig met windows update? Een verse installatie van Win7 gaat natuurlijk eerst aan de slag om een dikke 5 jaar aan updates naar binnen te trekken.

Maar het kan net zo goed een hardwarematig probleem zijn. Als het hardwarematig is zou je er ook last van moeten hebben als je een ander OS gebruikt, dat is ook iets wat je nog zou kunnen testen. Aan het einde van de rit zal je toch zelf aan de slag moeten om zaken uit te sluiten die niet het probleem zijn.

Desktop | Server | Laptop

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 23:29
Als 'alles' hangt is er inderdaad een goede kans dat je het in de driverhoek moet zoeken.

Latencymon is een handige tool om drivers op te sporen die te veel of trage interrupts/DPCs veroozaken. Post maar eens een screenshotje of 1-2 (main screen en de overview gesorteerd op een zinnige kolom), misschien is er wat interessants te zien.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Probeer inderdaad eens dat programma Latencymon. Of je de windows Resource Monitor via taskmanager. Kijk eens in je eventviewer voor log-fouten.