Welke externe HDD moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:39
Ik zoek een?
Externe HDD van 1 TB

Wat is je budget?
€50-60

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil hem gebruiken als back-up van de bestanden van mijn laptop.

Ik heb een redelijke simpele vraag. Er zijn verschillende externe harde schijven, maar ik heb geen enkel idee welke ik zou moeten kopen.

Dit waren degene die aan mijn eisen voldoen, maar ik weet dus niet wat het verschil tussen deze is/
pricewatch: WD Elements Portable Storage 1TB Zwart
pricewatch: Toshiba Canvio Basics 1TB Zwart
pricewatch: Samsung M3 Portable 1TB Zwart
pricewatch: Seagate Expansion Portable 1TB Zwart
Ik dacht iets gelezen te hebben dat je sommige schijven niet eruit kan halen als de aansluiting beschadigd raakt, waardoor je je data kwijt bent.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

In principe zijn het allemaal goede keuzes. Geen van alle is echt slecht.

Heb je een voorkeur voor bepaalde USB versies (2.0./3.0)? Heb je een voorkeur voor het aantal inch? Wil je per se een externe HDD waarvan de stroom via de USB gaat?

Ik lees overigens dat de WD versie, geen super goede betrouwbaarheid heeft (zie reviews).

Als het aan mij lag, zou ik de Toshiba nemen. Zeker geen slechte HDD fabrikant :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:39
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:04:
Heb je een voorkeur voor bepaalde USB versies (2.0./3.0)? Heb je een voorkeur voor het aantal inch? Wil je per se een externe HDD waarvan de stroom via de USB gaat?
Ze zijn dus zeg maar allemaal hetzelfde. Allemaal USB 3.0 powered en 2,5 inch (althans de HDD).
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:04:
Als het aan mij lag, zou ik de Toshiba nemen. Zeker geen slechte HDD fabrikant :).
Mijn vraag was meer of er nog grote belangrijke verschillen tussen zitten, maar als ze allemaal nagenoeg hetzelfde zijn, neem ik de Toshiba. :)

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

RichardQG schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:55:
[...]
Mijn vraag was meer of er nog grote belangrijke verschillen tussen zitten, maar als ze allemaal nagenoeg hetzelfde zijn, neem ik de Toshiba. :)
Dit kun je zelf ook opzoeken, door de reviews te bekijken van alle producten. Of de producten letterlijk te gaan vergelijken: http://tweakers.net/price...;410355;445590/categorie/

Al word je daar ook niet echt veel wijzer van (door de producten te gaan vergelijken). Dit komt vanwege dat er niet zo veel informatie bij staat.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ