Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke XPS 13: FHD vs QHD, 8 GB vs 16 GB

Pagina: 1
Acties:

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo,

Nu de nieuwe Dell XPS 13 met Skylake chipset weer te koop zijn ben ik van plan er eentje aan te schaffen.

Ik zoek een krachtige, maar zo licht en klein mogelijke, utrabook die ik makkelijk mee kan nemen op reis. Ook wil ik de laptop bij voorkeur graag buiten in (niet direct) zonlicht kunnen gebruiken.

Van wat ik gezien en gelezen heb voldoet de XPS 13 aan al deze eisen. Het enige nadeel dat ik kan vinden is dat de machine vrij warm kan worden en het toetsenbord niet al te geweldig is.

Nu twijfel ik alleen sterk tussen de FHD en QHD versie. Eigenlijk wil ik gewoon de FHD versie vanwege: mat scherm (beter te zien in de zon), geen touch (totaal geen behoefte aan), lichter en langer batterijduur. Simpele keus dus, zou je zeggen. Echter twijfel ik doordat ik met de FHD versie niet hoger kan gaan dan max 8 GB RAM en 256 SSD. Eigenlijk zou ik liever 16 GB RAM en 512 SDD hebben, maar dan zit je aan de QHD versie vast.

Wat is wijsheid. Is 16 GB het waard? Is QHD het waard en is dit scherm ook buiten bij daglicht voldoende goed te gebruiken?

Graag jullie advies. Prijs speelt geen rol.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 18:22
Ligt er puur aan waar je het voor wilt gebruiken: photoshop, video editing, vm's draaien?
Dan zou ik zeker de 16gb kiezen, anders volstaat de 8GB.