Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo daar!

Zo af en toe gebruik ik itunes of mn iphone om audio books te luisteren die ik ooit via de itunes store heb gekocht. Maar dit werkt voor geen meter omdat het niet onthoud waar je gebleven bent en omdat het 1 volledig audio bestand is van 5+ uur, dus zonder aparte hoofdstukken etc.
Daarnaast stap ik binnenkort over op android (Oneplus 2) en wil ik een betere oplossing om audio books te luisteren.

Het liefst heb ik een app die werkt met hoofdstukken zodat je snel een deel kan opzoeken indien nodig.
Misschien nog wel belangrijker is dat de app kan onthouden waar je gebleven bent, ook als je de app volledig afsluit. En als laatste zou het fijn zijn als de audio kwaliteit degelijk is.

Hebben jullie suggestie's?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek je een iOSAndroid-app om af te spelen? Dan kan je denk ik beter een topic openen in iPods, iPhones & iTunes Android

Of, een app kan geen hoofdstukken verzinnen waar die niet zijn gedefinieerd, een app om van 1 groot audio-file een aantal hoofdstukken te definieren, liefst met enige metadata erbij zoals hoofdstuknamen? (En dan exporteert in een formaat dat wordt begrepen door een iOS-app).

Ik heb overigens geen antwoord, want doe mijn incidentele audioboeken via de autoradio die het prima doet :P

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 17-10-2015 14:21 . Reden: Ik moet lezen O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Scirocco
Omdat ik ga overstappen naar Android zoek ik daar een app voor :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan verplaats ik je topic even naar Android

en herhaal mijn opmerking over dat een app geen hoofdstukken kan verzinnen die er niet zijn. IMHO vraag je dus 'slechts' naar een mediaspeler die verder gaat waar je de vorige keer bent gebleven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Smart Audiobook Player

Google Play: Smart AudioBook Player

Prima player die onthoudt waar je gebleven was. ook al luister je 10 boeken door elkaar. Zit je in de auto en bv je navigatie zegt: Hier links af, dan gaat je player 10 seconden terug om je de kans te geven de draad van het verhaal weer op te pikken. Zet je het boek uit en begin je na een uur of een dag weer, dan springt hij een minuut terug om je weer de kans te geven te bedenken waar je ook al weer was.

De gratis versie werkt al hee goed. Koop je hem (hij is regelmatig in de aanbieding) dan krijg je ook mogelijkheden als een equaliser zodat je gesproken woord duidelijker kan maken. Dat is een andere instelling dan een optimaal geluid voor muziek. Ook kan je bookmarks maken en het geluid extra versterken voor te zacht ingesproken boeken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Scirocco
Top, bedankt! Als het goed is komt m'n OP2 de komende dagen binnen en zal het direct proberen.
Pagina: 1