Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen silverlight/flash players

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Eerste topic hier, omdat jullie veel van computers afweten.
Ik heb een probleem met mijn filmpjes op youtube, dumpert, netflix, rtlxl, etc. of ze doen het niet of ze bufferen heeel langzaam en krijg ik ze te zien in hele lage kwaliteit (met stops ertussen) ik weet niet wat dit is en waarom hij dit doet, dit is vanaf woensdag aan de hand, toen hij terug kwam van reperatie.
Op Youtube kan ik de filmpjes ook nooit hoger zetten dan 360p, dit kan al 2 maanden niet meer volgens mij.
Mijn playstation doet het online prima, kan gewoon online gamen en ook bij Netflix heb ik geen last. De andere mensen in mijn huis hebben er ook geen last van.

Ik heb Silverlight en adobe gedupdate, cahce en cookies verwijderd, ccleaner gebruikt en avira met een scan eroverheen gehaald (had wat in quarantine, dit heb ik allemaal in de prullenbak gegooid en definitief verwijderd). Uit de speedtest komt het volgende:

http://www.speedtest.net/my-result/4752843503
(upload snelheid is wel heel hoog, haalt die normaal nooit)

Ik ben een ontzettende leek dus ik weet niet wat het probleem kan zijn en ik heb geen ideeën om het op te lossen. Kan één van jullie mij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 12:14 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Maak je gebruik van WiFi of een netwerkkabel?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Maak gebruik van WiFi

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Probeer het dan nog eens met een netwerkkabel, om uit te sluiten dat het niet wordt veroorzaakt door verstoringen in het WiFi signaal.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:39:
Probeer het dan nog eens met een netwerkkabel, om uit te sluiten dat het niet wordt veroorzaakt door verstoringen in het WiFi signaal.
Is er ook een andere manier om dit te testen? Mijn router en modem zitten helemaal beneden, dus dat wordt lastig of ik moet een hele lange kabel kopen?
Bij signaalsterkte staat: Zeer goed
en bij Edimax wireless Lan card: wisselt t af tussen normal en good

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Is er ook een andere manier om dit te testen? Mijn router en modem zitten helemaal beneden, dus dat wordt lastig of ik moet een hele lange kabel kopen?
Bij signaalsterkte staat: Zeer goed
en bij Edimax wireless Lan card: wisselt t af tussen normal en good
Die signaalmeting is niet altijd accuraat.
Daarbij kan het ook een issue zijn in de WiFi adapter.

Als de afstand te lang is, kan je altijd even proberen om je computer dichterbij te zetten.
Hoop meer werk, maar je hoeft in ieder geval niet direct een kabel aan te schaffen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk eens op youtube, rechtsklik video, en statistieken voor nerds

Iperf

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Fish schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:57:
Leuke tip idd :)
720P doet hier al ongeveer 25Mbps. Daarom stuurde ik ook al aan op checken met een kabel.
Dat is de meest betrouwbare methode om netwerksnelheid problemen te elimineren, want daar mee haal je eigenlijk altijd wel 100Mbps of meer. Dan is het alleen de internet verbinding zelf die nog problemen kan geven.

Youtube is al een tijdje geen Flash video meer trouwens, maar HTML5 Embedded Video.

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:57:
Dan krijg ik dit:
Video ID:
zE6jKnX-5jk
Dimensions:
854 x 480
Resolution:
640 x 360
Volume:
37%
Stream Host:
Stream Type:
https
CPN:
gsbtVuitSfPID90E
Mime Type:
video/webm; codecs="vp8.0, vorbis"
DASH:
no (43)
Connection Speed:
0 Kbps
Dropped Frames:
2/378

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:55:
[...]

Die signaalmeting is niet altijd accuraat.
Daarbij kan het ook een issue zijn in de WiFi adapter.

Als de afstand te lang is, kan je altijd even proberen om je computer dichterbij te zetten.
Hoop meer werk, maar je hoeft in ieder geval niet direct een kabel aan te schaffen.
Hm is goed dan probeer ik dit ook!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Het eerste waar ik aan denk is: Router achter Router.
Toevoeging: en dan misschien ook verkeerde DNS-instellingen.

[ Voor 36% gewijzigd door zetje01 op 17-10-2015 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:03:
[...]

Leuke tip idd :)
720P doet hier al ongeveer 25Mbps. Daarom stuurde ik ook al aan op checken met een kabel.
Dat is de meest betrouwbare methode om netwerksnelheid problemen te elimineren, want daar mee haal je eigenlijk altijd wel 100Mbps of meer. Dan is het alleen de internet verbinding zelf die nog problemen kan geven.

Youtube is al een tijdje geen Flash video meer trouwens, maar HTML5 Embedded Video.
O haha ja ik heb echt geen idee heb er de balle verstand van :P
Zonet aan de netwerkkabel gehad, probleem blijft nog steeds filmpjes laden nog erg traag of spelen helemaal niet af

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog weer even bezig geweest, router/modem beide uit gehad stekker enzo eruit en hierna deed alles het weer gewoon, dus opgelost :D

Bedankt voor de reacties en hulp! d:)b
Pagina: 1