Another white boy in this movie? Damn!
Face it, die Stealth chip heeft zijn best tijd wel gehad. I't time to move on voor VIA. En gelijk hebben ze, enig idee hoeveel geld er in gaat zitten om bijv. die mensen te betalen die die drivers maken ? VIA wil alleen maar winst maken, en voor die paar die nog een Stealth chip hebben is dat best jammer maar niks aan te doen.
Maar ik weet niet hoe het met de huidige drivers gesteld is: als ze nu stabiel en redelijk snel zijn, dan vind ik ook niet dat ze eindeloos door hoeven te gaan met snellere drivers. Maar als de drivers nu nog steeds niet stabiel zijn (en dat waren ze in het begin zeker niet!) dan vind ik dat S3/Diamond gewoon een wanprestatie levert.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik heb ooit eens een Hercules Thriller 3d gekocht voor 450 piek! dat was toen een heleboel geld voor een videokaart.
De drivers zijn nooit boven de beta versie uitgekomen, kreeg hem alleen stabiel achtig met de Rendition reference drivers.
heel jammer, was lekker rap in die tijd met mijn VooDooII. Had ook TV out.
Windows 2000 kent hem niet....
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Ook weet ik niet of Via dan niet goed wijs is, want de drivers werden door Diamond gemaakt, dat uiteindelijk opging in S3, dat weer opging in Via. Als Via zijnde vind ik het dan logisch dat je geen zin hebt om veel dure mensen te huren om drivers te maken voor een product dat je nooit bedacht hebt.
En als je je S3 bij een oem compu kreeg kan je er niets aan doen dat je ermee opgescheept zit, maar dan had je maar geen oem compu moeten kopen. De meeste mensen die dat doen weten trouwens ook niet dat drivers je performance verbeteren, dus die merken niet dat hun S3 ("huh, wat is een S3") kut draait.
Er zijn wel veel andere mensen die er zoals ik overdenk, want ten eerste als je met een bedrijf fuseerd is de bedoeling dat je producten en werkzaamheden beter maakt en in deze markt is de Consument de baas, dus dat ten eerste, ten 2e ze hebben toch goede programmeurs en ze hebben de de blueprint en aantsturingen van de chip.....dus wat is het probleem ten derde het raarste is nog dat erbij microsoft nieuwe drivers klaarliggen maar voor een onbekende reden niet uitgebracht worden verklaar dat maar eens!!!!!!!! En nou jij..
Ja die heeft ook 'n T&L die 'n cellie 400 bij kan fietsen maar is standaart disabledOp dinsdag 19 juni 2001 19:30 schreef blade181 het volgende:
De diamond Viper II is een heel goed stukje hardware wat nog zeker mee kan omdat het alles heeft in feite het enige wat slecht is zijn de drivers en geloof me ze hebben er echt niet alles aan gedaan!!!
heb 'm vervangen door 'n cardexpert GF2 MX Twinview
Had toen voor viper II gekozen omdat die 'n goede DVD playback heeft.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Meeste bedrijfen zijn profit instelling die draaien op winst oude S3 chipsets of geflopte chipsets ondersteunen is gewoon bedrijf economisch niet rendabelOp dinsdag 19 juni 2001 22:32 schreef blade181 het volgende:
Met jou valt niet te praten......!!!!
Er zijn wel veel andere mensen die er zoals ik overdenk, want ten eerste als je met een bedrijf fuseerd is de bedoeling dat je producten en werkzaamheden beter maakt en in deze markt is de Consument de baas, dus dat ten eerste, ten 2e ze hebben toch goede programmeurs en ze hebben de de blueprint en aantsturingen van de chip.....dus wat is het probleem ten derde het raarste is nog dat erbij microsoft nieuwe drivers klaarliggen maar voor een onbekende reden niet uitgebracht worden verklaar dat maar eens!!!!!!!! En nou jij..
Ik weet niet of ze dat verplicht zijn S3 en Daimond maar de bestaan ook niet meer en of de nieuwe eigenaar die verplichtingen schuldig is is ook nog maar de vraag.
dus pech of wil je VIA voor de rechter slepen
/me heeft nu geen S3 meer maar Nvidia's en 'n ATI
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Er wordt gestopt met het bouwen van drivers, terwijl de viper II nog lang niet uit ontwikkeld is. Dat betekend dat het geld belangrijker is dan de consument. Dat betekend dat als ik een (nu niet bestaande) Via videokaart koop en er bugs opduiken ze niet de moeite zullen nemen om deze te fixen - mijn geld hebben ze dan toch al binnen.
IK! En mijn Savage4 is nog geen 2 jaar oud, de drivers zijn nog steeds SUPERBRAK (OpenGL in win2k==CRASH!, verder instabiel) en de nieuste drivers zijn van 27 Oktober 2000! Da's toch geen zaken doen zo? In Win9x loopt het allemaal wel 'aardig' behalve dan een regelmatige crash na een half uurtje een willekeurig Direct3D op OpenGL spel spelen.Op dinsdag 19 juni 2001 19:29 schreef iefje het volgende:
Wie heeft er nu ook nog een S3?
Mijn volgende kaart is een ATI of een Matrox, die weten tenminste wat support betekent. Je kunt nu nog steeds nieuwe drivers voor de G200 halen! EN het zijn goede ook. Ik heb er spijt van dat ik ooit mijn portomonee voor heb laten gaan en een S3 gekocht heb.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Mijn vader.....Op dinsdag 19 juni 2001 19:29 schreef iefje het volgende:
Audi S3
Verwijderd
Daar hou ik wel van... burgerbak met snelheid.. alleen stap ik er weer ff overheen.Op dinsdag 19 juni 2001 23:20 schreef mistraldk het volgende:
[..]
Mijn vader.....
Audi S3

Volvo V70R AWD, getuned ong. 355 pk. Top rond de 260.
sorry voor de offtopic reactie, maar elke keer als ik dit soort dingen hoor, kan ik het niet laten
ME!!Op dinsdag 19 juni 2001 19:29 schreef iefje het volgende:
Diamond Stealth III S540 met S3-Savage4 chipset dus.
En die hebbik sinds oktober of zow, dus nog best nieuw. Voor de PC op m'n werk die toch al probs genoeg heeft, wil wel dat ik die nog beter kan laten lopen, en dan zal ik toch echt nieuwere drivers nodig hebben maybe.
Nooit probs mee gehad of zow heOp dinsdag 19 juni 2001 23:40 schreef iefje het volgende:
S3 is al best oud, nieuwe games zullen niet soepel lopen. Voor de rest is het wel ok.
http://www.savagenews.com/petition/petition.html
Bij ons op het werk kan iedereen meedoen met een PC prive project waar godv$%&%$&*%&*r een onboard Savage 2000 zit
Die truuk met die 8.20.38 driver was ook gewoon misleidend:
Zet em in de windows HCL onder #9 SR9 en zeg dan "Contact manufacturer". Vervolgens ga je naar #9 website: "#9 has ceased operation"
ofwel: het kan helemaal niet en was gewoon ff om de consumenten valse hoop te geven.
Maarre een goede AGP driver wil ook wel eens helpen voor de stabiliteit van de Savage. (of niet Blade)
En zo is het maar net. Als je een beetje research gedaan had, wist je dat de drivers van die plank zwaar k*t waren. Waarom koop je dan in godsnaam zo'n ding. Mijn advies. Ding weg doen en rap een videokaart kopen waar wel goede driversupport voor is.Op dinsdag 19 juni 2001 21:07 schreef Zeega het volgende:
Wie vanaf de S3 Virge chip een beetje de videokaart markt heeft gevolgd (of vanaf de voodoo graphics chip) heeft gemerkt dat S3 sindsdien alleen de Savage-serie heeft geproduceerd. Na het eerste Savage debacle wist iedereen dat de drivers ronduit kut waren en dat dat zo bleef. Dus als je daarna BEWUST een S3 plankie hebt gekocht wist je waar je aan begon. Vette pech.
VIA ziet die oude kaarten (lees de chips die ze niet in hun chipsets gaan bakken) als rotzooi. Als je dan support gaat leveren zit je er alleen maar langer aan vast.
Nu was dat ook niet een voorwaarde voor die overname. nVidia heeft alleen de technologie van 3dfx gekocht en 3dfx zou een langzame dood sterven om nog support te geven. Dat doen ze nu ook niet meer naar mijn weten.
NEEEHHHEEE!!!! Geen trekhaak op zoŽn wagen man!!!!Daar hou ik wel van... burgerbak met snelheid.. alleen stap ik er weer ff overheen.
Volvo V70R AWD, getuned ong. 355 pk. Top rond de 260.
de betaler vervuilt
Tsja.
I quote: http://www.savagenews.com/cgi-bin/news.pl
Latest official Win9x/ME drivers for the Savage4 are version 8.20.33.
We've leaked 8.20.35 and it's known that Microsoft already has 8.20.38 but by unknown reason they won't release them. There are also updated Savage4 and Savage2000 Direct3D drivers for the WindowsXP (WinXP install package only) which for some strange reason won't work on Windows2000 while Windows2000 drivers work on WindowsXP. Not released anywhere.
This is 100% true! Our source is unknown person at VIA Technologies/S3 Graphics
Kijk maar even.....!
Raar...
De Viper II werkt jouw videokaart redelijk van de benchmarks af - met een betere 2d daarbij!Op dinsdag 19 juni 2001 23:40 schreef iefje het volgende:
S3 is al best oud, nieuwe games zullen niet soepel lopen. Voor de rest is het wel ok.
Verwijderd
Ik had er een, een savage4, maar dat is nu een Elsa Erazor TNT2 geworden. Ik was dat ding spuugzat en wou iets wat goedkoop was en mij (als non-gamer) net ff wat acceleratie geeft.Op dinsdag 19 juni 2001 19:29 schreef iefje het volgende:
Ach ja, ik heb 'm ook. Ik draai 'm onder W2K en qua dvd-playback beeldkwaliteit is ie nog steeds beter dan me 1e systeem met Asus V7700 deLuxe. Ik had 'm ook gekocht om zijn beeldkwaliteit en niet om zijn games performance.Op woensdag 20 juni 2001 10:41 schreef Skoezie het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Als je een beetje research gedaan had, wist je dat de drivers van die plank zwaar k*t waren. Waarom koop je dan in godsnaam zo'n ding. Mijn advies. Ding weg doen en rap een videokaart kopen waar wel goede driversupport voor is.
Toen ik 'm kochte was 't nog van Diamond en niet van S3. Ik heb altijd al goede ervaringen gehad met Diamond qua support. Helaas werd 't overgenomen door S3, klote bedrijf! Net goed dat 't slecht gaat met S3, ze vragen er gewoon om met hun service.
Het zit als volgt:Op woensdag 20 juni 2001 11:48 schreef Zeega het volgende:
Ik geloof best wel dat microshaft die drivers heeft liggen, ik snap alleen niet waarom in godsnaam microsoft die drivers zou maken (is niet hun product) en verspreiden.Nou, verspreiden doen ze dus niet maar ja.
Raar...
S3 maakt drivers en willen daarvoor een windows logo. Ze submitten dat ding naar M$, die dat ding test, een logo uitdeelt en er melding van maakt in de HCL.
M$ maakt dus geen drivers, dat doet S3 zelf. S3 heeft echter tegen M$ gezegd: "Die drivers schrijf je maar onder de SR9, die is toch al gekapt, hoeven we ze ook niet uit te brengen"
(er zijn dus helemaal geen drivers, dit is een tricky deal met M$)
MS heeft er dus inderdaad niet veel mee te maken. S3 wil dus helemaal niet die drivers releasen, maar om hun klanten niet te laten afknappen laten ze MS de schuldige lijken. (wie niet?)
Gewoon heel slim van S3 en de mensen die zo'n kaart bezitten en hem serieus voor games etc. gebruiken zijn het bokje.
Want voor gewoon desktop gebruik zijn het niet eens zulke kutkaarten, 2d gaat best.
Verwijderd
IK! een trio 64Op dinsdag 19 juni 2001 19:29 schreef iefje het volgende:
These are my principles. If you don't like them I have others.
Ehm, S3 Graphics is onderdeel van VIA. VIA management heeft nu gezegd: S3 Graphics mag zich niet meer bezig houden met oude producten.Op woensdag 20 juni 2001 13:27 schreef HaTeWaY het volgende:
Ik begrijp de topictitel niet helemaal hoor... S3 heeft de Savage2000 chipset ontwikkeld, Diamond heeft 'm op een kaart geplakt en uitgebracht en faalt nu dus fatsoenlijke support te geven. Maar omdat Via S3 heeft overgekocht zou Via (!) volgens jou support moeten geven Blade181? Geef eens 1 reden waarom dat voor Via aantrekkelijk zou zijn...
Verwijderd
PS : Enkele leestekens zouden je posts een stuk leesbaarder maken.
IK!!!Op dinsdag 19 juni 2001 19:29 schreef iefje het volgende:
Verwijderd
komen daar ook geen drivers voor?
BTW: ik heb een Viper2 , en hij bevalt toch redelijk goed, jammer van die drivers , zal binnenkort eens een cd-rommetje maken met drivers en alles erop , want die vind je over 1 jaar alleen nog op hele erge stoffige hoekjes neem ik aan.
maarja , XP..? weet iemand hier iets van af?
Verwijderd
Ik een echt S3 virge met 1mb geheugenOp dinsdag 19 juni 2001 19:29 schreef iefje het volgende:
Alleen met een Geforce hoef je geen driver petitie te houden. Daarnaast werkt ie ook fatsoenlijk onder W2k, dat kun je van de Viper II niet zeggen.De Viper II werkt jouw videokaart redelijk van de benchmarks af - met een betere 2d daarbij
Ik heb me na veel gekloot met een Savage3d me verre van S3 gehouden.
De drivers van S3 zijn gewoon kut. Daar heb ik op dit forum ook meerdere keren voor gewaarschuwd.
Dus wie niet horen wil, moet maar voelen
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
jammer... mar wil hem toch nog steeds...
Aureal(de beste geluids-chip-fabrikant) is onlangs over genomen door Creative. Echt gewoon zwaar klote omdat er nog zeer veel geluidskaartjes met de Vortex chipset op de markt zijn. Drivers worden niet meer gemaakt
Onder W2k is mijn A3d geluid gewoon buggy, ookal is er een patch door een hobbyist voor geschreven.
IK HAAT deze klote acties! GVD.
zo, dat moest ik ff kwijt.
Toen Creative doorhad dat de Savage4 niet echt een produkt was waarvan je kon houden, en er ook nog eens achter kwam dat er veel tijd in de support ging zitten, hebben ze gewoon dat hele ding verstopt.
Ook krijg je er geen Creative BIOS meer in als je een andere getest hebt (hehe, wie wil ooit weer creative, die werken niet met ref drivers)
Dusse.. tjah.. daar moeten ze wat aan doen die gasten van S3/diamond
Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.
Win XP heeft de 8.40.03 drivers. Iemand heeft hier een losse driver van gemaakt. Ding werkt niet met W2K. Resultaten zijn ongeveer evengoed als met win98.Op donderdag 21 juni 2001 01:43 schreef Limited het volgende:
en hoe gaat het nou als windows XP uitkomt?
komen daar ook geen drivers voor?
BTW: ik heb een Viper2 , en hij bevalt toch redelijk goed, jammer van die drivers , zal binnenkort eens een cd-rommetje maken met drivers en alles erop , want die vind je over 1 jaar alleen nog op hele erge stoffige hoekjes neem ik aan.
maarja , XP..? weet iemand hier iets van af?
BTW: Ik heb gisteren een Kyro2 gekocht, en het enige wat ie doet is 3 frames in loop afspelen in elk spel wat ik wil spelen... kutdrivers
Verwijderd
Kun je er zo afpakken.. en een afdekdoos opdoenOp woensdag 20 juni 2001 11:33 schreef GA!S het volgende:
[..]
NEEEHHHEEE!!!! Geen trekhaak op zoŽn wagen man!!!!