Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hallo,

Ruim een jaar geleden heb ik een iPhone 4s 6gb genomen en onderhand is die 6 gb volledig 'benut', zonder dat ik eigenlijk weet hoe. Nu wil ik wel eerst zeggen dat ik niet veel verstand heb (wat doe ik hier dan eigenlijk ;)) van dit soort zaken, maar zelfs ik zie dat het volgende niet helemaal klopt.

Hij geeft telkens aan, bij instellingen -> gebruik, dat ik nog maar 50 - 100 mb van de 6 gb over heb. Wat ik raar vind als ik dan het aantal mb's van alle apps die daaronder staan bij elkaar optel: 2,034 gb in totaal.

Mijn mobiel geeft dus aan qua geheugen vol te zijn terwijl maar 2 van de 6 gb in gebruik is voor apps. Nu weet ik dat foto's en muziek (foto's en spotify zijn mijn grootste apps) veel ruimte in beslag neemt, maar ik heb dat al tot het minimum beperkt en zelfs een backup daarvan gemaakt met icloud.

Wat me opvalt is dat er eerst altijd werd aangegeven dat ik 750 mb over had, maar rond de release van ios9 dus niet mee. Ik neig te zeggen dat dat er iets mee te maken heeft. Aangezien ik ook ios8 niet heb omdat dat te veel geheugen in beslag neemt. Ik zit nu dus nog op ios7. Kan dat kwaad?

Sorry voor de lap tekst. Maar kunnen jullie me helpen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat er weer voldoende geneugen zit op mijn mobiel, want er klopt iets niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-07 11:45
Eerst maar eens even aan iTunes hangen. Dan zie je waarschijnlijk zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.osxdaily.com/wp-content/uploads/2011/10/huge-other-itunes-iphone-messages.jpeg

Dan kun je het best een backup maken, wipe, en daarna de backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07 15:37

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

In sommige gevallen kan het ook zo zijn dat een software foutje in je systeem zorgt dat er bijna geen tot helemaal niks meer qua ruimte beschikbaar is. De enige manier om dat op te lossen is hem helemaal schoon te installeren zonder een back up, anders neem je die software fout waarschijnlijk mee.

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Domino schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:22:
Eerst maar eens even aan iTunes hangen. Dan zie je waarschijnlijk zoiets:

[afbeelding]

Dan kun je het best een backup maken, wipe, en daarna de backup terugzetten.
Klopt. Dit krijg ik ook te zien, exact dat. Maar hoe moet ik dat back-up maken, swipen en terugzetten precies doen dan? :S Ben echt een leek.

En ik wil koste wat kost mijn contacten, foto's/video's en whatsapp gesprekken niet kwijtraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-07 11:45
Other data kan vanalles zijn.

Gewoon met itunes een backup maken, dan zit daar alles in. (link)

Voor de zekerheid (je iphone kan tenslotte altijd stuk gaan, of gejat worden) kun je icloud photo library aanzetten, en een automatische backup in whatsapp instellen. Contacten staan al in je icloud, die worden automatisch gesyncroniseerd.

Daarna de iPhone wissen. En daarna tijdens de setup een itunes backup terugzetten. (link)

Overigens kun je je videos uit whatsapp niet opslaan in een backup, die moet je van te voren zelf veilig stellen als je die hebt/belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:23
Als je nog op iOS 7 zit heb je waarschijnlijk de update al klaarstaan.
Kijk of je deze kan verwijderen in het overzicht van verbruikers.

Ik heb ooit eens PhoneClean gebruikt toen het nog gratis was. Misschien biedt een dergelijke tool uitkomst. Zoals iExplorer of iFunbox, maar let wel op wat je verwijderd.
Let wel heel erg goed op waar je zulke tools vandaan haalt. Het is het erg makkelijk lokaas voor malware.

Het eenvoudigst is om je iPhone te herstellen (weer naar iOS7), en dan een backup terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08
Ik ken een betere work around. Zet je datum op handmatig. Vervolgens zet de iPhone op een x jaar terug. Kijk in je foto galerij. Tada. Een hele map met onlangs verwijderd. Dit werkt echt (:
Mijn zusje had deze "spook" opslag ook.

[ Voor 9% gewijzigd door WouterL op 17-10-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Het is gelukt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011