Hallo tweakers,
ik heb sinds kort mijn pc een update gegeven.
Ik heb nu een probleem. De pc start niet op, alle fan gaan gewoon draaien en de ledjes branden ook. De enigste manier om mijn pc op te starten is om een Clear Cmos te doen en dan via het bios scherm "verder te gaan zonder op te slaan". dan start windows dus gewoon op. Als ik in het bios kies voor opslaan en herstart doet hij het dus niet. Ik had eerst een ander type geheugen corsair lpx 8GB 3000Hrz daarbij had ik een probleem dat als ik via XMP het geheugen overklokte mijn pc niet opstarte. ik heb dat betreffende geheugen vervangen voor kingston hyperx fury 16GB 2666Hrz. Ik heb de ram modules al verwijderd en in een andere dimm gezet.geen resultaat. Ook bij 1 module in verschillende dimms geen resultaat. ik heb de battery er al een uur uitgehaald en vervangen door een nieuwe zonder het gewenste effect.
Ik heb geen andere voeding of ssd om te kijken of hier problemen mee zijn. Ik heb het idee dat het probleem zich in het moederbord zit.
Bios heeft de laatste versie en ook alle drivers.
Iemand een idee wat dit kan zijn??? of wordt het een RMA van het moederbord.
ik heb sinds kort mijn pc een update gegeven.
Ik heb nu een probleem. De pc start niet op, alle fan gaan gewoon draaien en de ledjes branden ook. De enigste manier om mijn pc op te starten is om een Clear Cmos te doen en dan via het bios scherm "verder te gaan zonder op te slaan". dan start windows dus gewoon op. Als ik in het bios kies voor opslaan en herstart doet hij het dus niet. Ik had eerst een ander type geheugen corsair lpx 8GB 3000Hrz daarbij had ik een probleem dat als ik via XMP het geheugen overklokte mijn pc niet opstarte. ik heb dat betreffende geheugen vervangen voor kingston hyperx fury 16GB 2666Hrz. Ik heb de ram modules al verwijderd en in een andere dimm gezet.geen resultaat. Ook bij 1 module in verschillende dimms geen resultaat. ik heb de battery er al een uur uitgehaald en vervangen door een nieuwe zonder het gewenste effect.
Ik heb geen andere voeding of ssd om te kijken of hier problemen mee zijn. Ik heb het idee dat het probleem zich in het moederbord zit.
Bios heeft de laatste versie en ook alle drivers.
Iemand een idee wat dit kan zijn??? of wordt het een RMA van het moederbord.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 265,49 | € 265,49 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 170,95 | € 170,95 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 2 | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 12,93 | € 25,86 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 103,- | € 103,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 960,19 | |