Een kennis vroeg aan mij of ik een basis pc'tje in elkaar kon zetten waar hij gewoon lekker op kon werken qua office een beetje internetten en Youtuben.
Hij had verder geen eisen of echte budgetten (alleen dat er een scherm, toetsenbord en muis bij moet). Er worden amper a geen games gespeeld en er word ook niet mee gephotoshopt. Ik weet wel dat het systeem vlot moet werken en niet binnen 2 jaar de deur weer uit moet.
Zelf kwam ik op:
Processor
pricewatch: Intel Core i3-4160 Boxed
Moederbord
pricewatch: ASRock B85M Pro4
Werkgeheugen
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Solid State Drive
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Behuizing
pricewatch: Sharkoon VS4-V USB 3.0
Voeding
pricewatch: Corsair CS550M
DVD-brander
pricewatch: Samsung Writemaster SH-224FB Zwart
Monitor
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Toetsenbord
pricewatch: Microsoft Wired Keyboard 600
Muis
pricewatch: Logitech Corded Mouse M500
Ik kwam dan op een bedrag van: € 660 plus minus.
Graag hoor ik wat beter kan of waar ik misschien op kan besparen! Ik zit namelijk zelf al een tijd niet meer in de hardware en ben dus niet meer helemaal up to date. Het mag natuurlijk ook gewoon een kant en klaar systeem zijn als deze ergens nu in de aanbieding is! :-)
Ik kwam dit ook nog tegen:
https://azerty.nl/0-5997-731338/azerty-prosumer-i3.html Dan kom je totaal op 637,90 als je de monitor, toetsenbord en muis erbij neemt.
Hij had verder geen eisen of echte budgetten (alleen dat er een scherm, toetsenbord en muis bij moet). Er worden amper a geen games gespeeld en er word ook niet mee gephotoshopt. Ik weet wel dat het systeem vlot moet werken en niet binnen 2 jaar de deur weer uit moet.
Zelf kwam ik op:
Processor
pricewatch: Intel Core i3-4160 Boxed
Moederbord
pricewatch: ASRock B85M Pro4
Werkgeheugen
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Solid State Drive
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Behuizing
pricewatch: Sharkoon VS4-V USB 3.0
Voeding
pricewatch: Corsair CS550M
DVD-brander
pricewatch: Samsung Writemaster SH-224FB Zwart
Monitor
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Toetsenbord
pricewatch: Microsoft Wired Keyboard 600
Muis
pricewatch: Logitech Corded Mouse M500
Ik kwam dan op een bedrag van: € 660 plus minus.
Graag hoor ik wat beter kan of waar ik misschien op kan besparen! Ik zit namelijk zelf al een tijd niet meer in de hardware en ben dus niet meer helemaal up to date. Het mag natuurlijk ook gewoon een kant en klaar systeem zijn als deze ergens nu in de aanbieding is! :-)
Ik kwam dit ook nog tegen:
https://azerty.nl/0-5997-731338/azerty-prosumer-i3.html Dan kom je totaal op 637,90 als je de monitor, toetsenbord en muis erbij neemt.
[ Voor 40% gewijzigd door DeEindbaas op 17-10-2015 10:35 ]