Ik heb een mailscriptje in mekaar gezet (Python noob). Uiteindelijk komt het op m'n server te draaien waar het HTML-invoer moet afvangen, maar ik wil eerst zeker zijn dat het überhaupt werkt. Voor het gemak laat ik het script mails sturen via mijn Gmail-account naar de bestemmeling.
Op de server draait een website, en Postfix. Mails gericht aan dat domein worden afgevangen door Postfix en (voorlopig, testfase) naar mijn eigen Gmail-adres gestuurd. Eens alles werkt zal het nog steeds naar Gmail worden gestuurd, maar dan van de eigenaar van de site.
Hoe kan ik de afzender 'spoofen'? Het is de bedoeling dat de website-eigenaar het adres te zien krijgt van de persoon die hem gemaild heeft; niet van mijn mailaccount (waar Postfix 'm naar forward). Ik krijg dit met geen stokken aangepast.
Hieronder het script.
Op de server draait een website, en Postfix. Mails gericht aan dat domein worden afgevangen door Postfix en (voorlopig, testfase) naar mijn eigen Gmail-adres gestuurd. Eens alles werkt zal het nog steeds naar Gmail worden gestuurd, maar dan van de eigenaar van de site.
Hoe kan ik de afzender 'spoofen'? Het is de bedoeling dat de website-eigenaar het adres te zien krijgt van de persoon die hem gemaild heeft; niet van mijn mailaccount (waar Postfix 'm naar forward). Ik krijg dit met geen stokken aangepast.
Hieronder het script.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #!/usr/bin/env python # Import what we need. MIMEText should do just fine. import smtplib from email.mime.text import MIMEText # Create the container msg = MIMEText('Dit is een testmail. Waarom stuurt Google hem niet door??') msg['Subject'] = 'Mail via de website' msg['From'] = 'adres@randomwebsite' # Wat ik er ook van maak, het blijft mijn Gmail-adres tonen in de ontvangen mail. msg['To'] = 'bestemmeling@eigensite' msg.preamble = 'Mail via de website' # Authentication smtpserver = 'smtp.gmail.com' AUTHREQUIRED = 1 smtpuser = 'xx.xx@gmail.com' smtppass = 'blabla' # Send the e-mail mailServer = smtplib.SMTP('smtp.gmail.com',587) mailServer.ehlo() mailServer.starttls() mailServer.ehlo() mailServer.login(smtpuser, smtppass) mailServer.sendmail('adres@randomwebsite','bestemmeling@eigensite',msg.as_string()) mailServer.close() |
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje