Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
Beste Tweakers,

Over niet al te lange tijd verwacht ik te gaan samenwonen met mijn vriendin.

In de proefberekening wordt gevraagd of ik een 'toeslagpartner' heb. Bij de informatie staat dan dat een toeslagpartner iemand is waarmee je samenwoont en waarmee je 1. getrouwd bent of 2. Geregistreerd partner bent.

We zijn niet van plan om ook maar iets op papier te zetten. Zij trekt bij mij in, zonder poespas.
We hebben beide een minimaal inkomen en individueel ontvangen wij momenteel de maximale zorgtoeslag. Ik woon trouwens in een huurwoning.

Houden wij deze toeslagen als wij simpelweg 'samenwonen', maar verder niet getrouwd zijn en geen geregistreerd partnerschap hebben? Dat we geen huurtoeslag meer ontvangen is duidelijk.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:30

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik denk dat je ook even bij de bd moet kijken; http://www.belastingdiens..._op_uw_adres_ingeschreven

Met name het deel over samen huren.

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:03

JdM

Gas?Gas!

Ik denk dat je bij deze rekenhulp moet zijn.

N54 powered

• Zandpad
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:29
quote:
Snowwie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:34:
Beste Tweakers,
Houden wij deze toeslagen als wij simpelweg 'samenwonen', maar verder niet getrouwd zijn en geen geregistreerd partnerschap hebben? Dat we geen huurtoeslag meer ontvangen is duidelijk.
Dat is de situatie bij mij thuis nu ook. Vriendin woont in, niks geregistreerd, krijg huurtoeslag en twee keer zorgstoeslag.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:30

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Yup, dat dus.

Voor huurtoeslag kijken ze naar alle inwoners die bij zouden moeten dragen aan de kosten van de woning en kijken ze dus naar beide inkomens.

Voor zorgtoeslag kijken ze of je een (morele of wettelijke) zorgplicht naar elkaar hebt: als je gehuwd bent/geregistreerd partners bent, samen kinderen verzorgd, samen een woning hebt gekocht (en dus vermogen opbouwt), dan draag je zorg voor elkaar, en gaat de belastingdienst er dus ook van uit dat je zorg draagt voor elkaars zorgverzekering.

En of je geen huurtoeslag meer ontvangt: dan moeten jullie gezamenlijk al meer dan € 29.800 bruto verdienen, dat beschouw ik niet als laag inkomen.

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• 92946
quote:
Zandpad schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:44:
Dat is de situatie bij mij thuis nu ook. Vriendin woont in, niks geregistreerd, krijg huurtoeslag en twee keer zorgstoeslag.
Ook huurtoeslag? Dan moet 1 van jullie geen inkomen hebben.
quote:
ardana schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 01:10:
Yup, dat dus.

Voor huurtoeslag kijken ze naar alle inwoners die bij zouden moeten dragen aan de kosten van de woning en kijken ze dus naar beide inkomens.

Voor zorgtoeslag kijken ze of je een (morele of wettelijke) zorgplicht naar elkaar hebt: als je gehuwd bent/geregistreerd partners bent, samen kinderen verzorgd, samen een woning hebt gekocht (en dus vermogen opbouwt), dan draag je zorg voor elkaar, en gaat de belastingdienst er dus ook van uit dat je zorg draagt voor elkaars zorgverzekering.

En of je geen huurtoeslag meer ontvangt: dan moeten jullie gezamenlijk al meer dan € 29.800 bruto verdienen, dat beschouw ik niet als laag inkomen.
Dat is duidelijk dan. :)

Als je twee minimuminkomens optelt kom je sowieso over € 29.800,- bruto.

92946 wijzigde deze reactie 17-10-2015 14:18 (59%)

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-12 16:22
quote:
Snowwie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

[...]

Dat is duidelijk dan. :)

Als je twee minimuminkomens optelt kom je sowieso over € 29.800,- bruto.
Ligt er aan wat je onder "minimuminkomen" verstaat. Bij een fulltime baan verdien je minimaal €18.000/jaar
Met ieder een part-time baan kun je makkelijk onder de €29.800 zitten.
Of als zelfstandige natuurlijk. Dan kun je onder minimumloon verdienen.

RocketKoen wijzigde deze reactie 17-10-2015 14:25 (7%)

TheS4ndm4n#1919

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-12 06:46
Zo is de situatie hier ook. Samen een huis gekocht, waarbij ik de hele hypotheek op naam heb staan. Mijn vriendin woont bij mij in en krijgt dus ook volledige zorgtoeslag. Zouden we toeslagpartner van elkaar zijn, dan zouden we die zorgtoeslag volledig kwijtraken.

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:32
quote:
MartijnAbel schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:29:
Zo is de situatie hier ook. Samen een huis gekocht, waarbij ik de hele hypotheek op naam heb staan. Mijn vriendin woont bij mij in en krijgt dus ook volledige zorgtoeslag. Zouden we toeslagpartner van elkaar zijn, dan zouden we die zorgtoeslag volledig kwijtraken.
Hier ook hetzelfde. Dat was fiscaal voordeliger dan trouwen / samenlevingscontract. Dus daarom dat maar uitgesteld.

Daarnaast het voordeel dat je d'r buiten kunt zetten als je haar beu bent :+

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13-12 21:42
Ook even goed opletten dat je elkaar niet als pensioenspartner hebt opgegeven bij je pensioensregeling.. Volgens mij ben je dan ook automagisch toeslagpartner van elkaar...meer hier: http://www.belastingdiens..._toeslag_krijgen/partner/

Regel alles goed! En wees er 3x zeker van dat alles ook echt is zoals je denkt.
Geloof me: je zult niet de eerste zijn die vanwege 1000en (in extremen 10000-en) euro's /terugvordering naheffing in de problemen is gekomen omdat ie dacht 'handig' wat geregeld te hebben met toeslagen...

My 2 cts: Ze zouden dat hele toeslagen systeem af moeten schaffen en inde inkomstenbelasting moeten voegen.

• stutrecht
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:48
quote:
Voor het partnerbegrip wordt gekeken naar artikel 3 van de Awir (algemene wet inkomensafhankelijke regelingen) en de Awr (algemene wet inzake rijksbelastingen).

Zolang het huis enkel op jouw naam staat is er niets aan de hand maar als je bijvoorbeeld samen aangifte ib doet wordt je ook toeslagpartner ivm fiscaal partnerschap.

Echter, als je enkel samenwoont en verder niets op papier hebt staan (of een kind etc) dan is er niets aan de hand en krijg je allebei een alleenstaande toekenning zorgtoeslag.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
*knip offtopic*

Rukapul wijzigde deze reactie 17-10-2015 20:42 (92%)

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:30

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik snap dat TS wil weten hoe dat uitpakt, maar de rest van de posts is toch wel redelijk schokkend :X

Wel een huis kopen, maar je vriendin onder de radar houden voor (zorg)toeslag maximalisatie.

Op veel vlakken "lekker sociaal" zowel richting de belastingbetaler alsmede de vriendinnen in kwestie.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
Ehm, wat is hier frauduleus aan? Ik lees echt nergens over fraude. Je bent niet verplicht om te trouwen, samen een huis te kopen of kinderen te krijgen, n dat zijn toch echt de eisen om toeslagpartners te zijn.

Ook de opmerking van Barrycade snap ik niet. Zeker als het gaan om net samenwonen, snap ik het goed als je niet direct die krabbel bij een ambtenaar wil zetten.

Dus leg mij eens uit wat er frauduleus aan is?

Rukapul wijzigde deze reactie 17-10-2015 20:43 (12%)

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
*knip offtopic*

Rukapul wijzigde deze reactie 17-10-2015 20:43 (94%)

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Zolang het binnen de wettelijke grenzen is, is het geen fraude.
Er zijn gewoon concrete normen waar je wel of niet aan voldoet, en daardoor wel of geen recht hebt op toeslag.

Die zijn toevallig voor zorgtoeslag en huurtoeslag anders.

slightly offtopic, maar moest hier aan denken: http://tegenlicht.vpro.nl...2-2013/tax-free-tour.html
Hoe bedrijven zo weinig mogelijk belasting betalen, allemaal binnen de wettelijke grenzen.
Zeer interessante docu voor wie 'm nog niet gezien heeft. Kregen we op de uni aangeboden bij de inleiding belastingrecht.
Disclaimer: Kan door moraalridders als schokkend worden ervaren.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:23

Shabbaman

Got love?

quote:
ardana schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:53:
Je bent niet verplicht om te trouwen, samen een huis te kopen of kinderen te krijgen, n dat zijn toch echt de eisen om toeslagpartners te zijn.
Je fiscale partner is ook je toeslagpartner. Dus mocht het om wat voor reden aantrekkelijk zijn om samen aangifte te doen (vaak als de een meer verdient dan de ander), dan moet je wel rekening houden dat dat gevolgen kan hebben voor de toeslagen van de ander. En volgens mij zit daar ook de reden dat je kan samenwonen zonder toeslagpartner te zijn (los van de administratieve rompslomp van de deur uitschoppen). Frauduleus is het niet, anders was het wel net zo geregeld als bijvoorbeeld de bijstand (tandenborstels tellen...).

Overigens heb ik het idee dat als je nu allebei maximale zorgtoeslag krijgt, je dat blijft krijgen als je elkaars toeslagpartner zou zijn. Maar dat terzijde.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:21
*knip offtopic*

Rukapul wijzigde deze reactie 17-10-2015 20:43 (113%)

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:46

FreakNL

Well do ya punk?

Vind het geen fraude. Mijn vriendin woont ook bij mij in, voor de rest zijn we niks van elkaar. Inkomens zijn ook volledig gescheiden, we hebben alleen een gezamenlijke boodschappenrekening. Zij krijgt zorgtoeslag, ik niet. Wat is daar fraude aan? Vind het niets eens moreel dubieus...

/Edit, was reactie op hierboven weggeknipte reactie :+

FreakNL wijzigde deze reactie 17-10-2015 20:45 (9%)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Er zijn er een paar hier die werkelijk alles aangrijpen om de eigen stokpaardjes van stal te halen of te flamen, zelfs als dat inhoudt dat er dingen gelezen moeten worden die er niet staan. Dat is offtopic en onwenselijk.

• Cartman!
  • Niet online
quote:
ardana schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
Dus leg mij eens uit wat er frauduleus aan is?
Zandpad zegt bijv:
quote:
Vriendin woont in, niks geregistreerd, krijg huurtoeslag en twee keer zorgstoeslag.
Niks geregistreerd terwijl zij wel degelijk meetelt voor de huurtoeslag dus is dat zeker fraude. De constructie met zorgtoeslag is blijkbaar wel toegestaan maar zoals een aantal het hier brengen is het vooral "we doen t maar niet officieel want dat scheelt n paar tientjes per maand" en niet vanwege de reden dat je het allemaal nog niet zo goed weet of je wilt binden.

• RocketKoen
quote:
Cartman! schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:46:
[...]

Zandpad zegt bijv:

[...]

Niks geregistreerd terwijl zij wel degelijk meetelt voor de huurtoeslag dus is dat zeker fraude. De constructie met zorgtoeslag is blijkbaar wel toegestaan maar zoals een aantal het hier brengen is het vooral "we doen t maar niet officieel want dat scheelt n paar tientjes per maand" en niet vanwege de reden dat je het allemaal nog niet zo goed weet of je wilt binden.
Wel samenwonen maar niet laten inschrijven bij de gemeente is wel fraude overigens.
Je krijgt oa huurtoeslag waar je geen recht op hebt en eventueel een (bijstands)uitkering voor je partner als ze niet werkt. En de gemeentelijke en waterschapsbelasting zijn ook lager voor alleenstaanden.

Hier (den haag) wordt daar actief op gecontroleerd bij sociale huurwoningen. Paar huizen verderop hebben ze iemand betrapt, die mocht €16.000 (terug)betalen.

Samenwonen zonder fiscaal partner te worden is wel gewoon toegestaan. En je moet inderdaad goed opletten of dat financieel aantrekkelijk voor je is.
Je kan namelijk wel aftrekposten delen met je partner. Maar het kost je wel je zorgtoeslag. En bij een studieschuld telt het inkomen van je partner mee bij de bepaling van je draagkracht.

TheS4ndm4n#1919

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-12 21:21

Wuursj

want worst is al bezet

quote:
[b][message=45101744,noline]
Je kan namelijk wel aftrekposten delen met je partner. Maar het kost je wel je zorgtoeslag. En bij een studieschuld telt het inkomen van je partner mee bij de bepaling van je draagkracht.
Hoe dat zit hangt ook weer af van in welk systeem je zit.
Oud systeem (<2012) hoef je niet je partner mee te laten tellen maar als je een fiscale partner hebt en je telt die niet mee, gaan je aflosjaren omhoog.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Jelle Brolnir
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-12 16:59
Zorgtoeslag wel, huurtoeslag niet. Huur delen jullie, zorg niet wanneer het geen formeel duurzame relatie is. Dit houdt dus in dat jullie officieel (ga even van een te hoog inkomen uit) geen recht hebben op huurtoeslag als jullie samen op 1 adres wonen.

• 92946
Hoe maak je dan een proefberekening op toeslagen.nl, er vanuit gaande dat je geen huurtoeslag meer krijgt maar nog wel zorgtoeslag? De berekening vraagt namelijk of ik een toeslagpartner heb. Als dat bij de zorgtoeslag niet het geval is, hoe maak je dan die berekening voor de huurtoeslag met twee personen op 1 adres?

• MartijnAbel
quote:
Snowwie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:25:
Hoe maak je dan een proefberekening op toeslagen.nl, er vanuit gaande dat je geen huurtoeslag meer krijgt maar nog wel zorgtoeslag? De berekening vraagt namelijk of ik een toeslagpartner heb. Als dat bij de zorgtoeslag niet het geval is, hoe maak je dan die berekening voor de huurtoeslag met twee personen op 1 adres?
Nergens om, maar binnen 10 seconden heb ik via google notabene gevonden wanneer je toeslagpartner van elkaar bent.

http://www.belastingdiens..._zijn_wij_toeslagpartners

Dus nee, je bent dan nog steeds geen toeslagpartner van elkaar.

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:42
Puur als kinderloze ongehuwde mensen samenwonen: geen toeslagpartner. Ook geen fiscaal partner.
Ik woon samen sinds begin dit jaar met mijn huidige partner, zij was officieel nog getrouwd. Op het moment dat de scheiding officieel werd werd ik haar toeslagpartner, omdat er op ons adres minderjarige kinderen wonen.
Fiscaal partner ligt weer anders, ze kan er nog voor kiezen om 2015 haar ex-man als fiscaal partner te kiezen (mochten ze dat beiden willen), anders ben ik dat, wederom vanwege onze minderjarige kinderen.
Zelfs al huurde ik een kamer hier, dan was ik nog steeds haar toeslagpartner ivm haar inwonende minderjarige kinderen.
Ik zal de details over hoe het zit met mijn eigen kinderen en ex en de belastingdienst even achterwege laten, aangezien de BD dit zelf nog steeds niet helemaal op een rijtje heeft.

Voor de TS: je bent geen toeslagpartner als je gaat samenwonen. Mocht er plotseling een kind geboren worden dan ben je voor dat hele jaar elkaars toeslagpartner, en ook fiscaal partner. Oftewel, plan de bevalling in het voorjaar, dan hoef je minder terug te betalen. Echt waar.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
Snowwie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:25:
Heb je die proefberekening überhaupt al geprobeerd in te vullen? Hij is echt heel makkelijk.

Je maakt een proefberekening voor de zorgtoeslag én de huurtoeslag, je vult in dat je géén toeslagpartner hebt, en daarna vul je in dat je 1 mede-bewoner hebt. Daarna geef je haar geboortedatum en bruto jaarinkomen en krijg je precies te zien op welke toeslagen jij recht hebt.

Je vriendin doet hetzelfde, maar aangezien zij geen huur betaalt (iig geen huur waarover zij gerechtigd is huurtoeslag te ontvangen) hoeft ze alleen een proefberekening voor de zorgtoeslag te maken. Maar eigenlijk veranderd daar niks, dus die kan ze net zo goed over slaan.

• RocketKoen
quote:
zacht schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:15:
Zelfs al huurde ik een kamer hier, dan was ik nog steeds haar toeslagpartner ivm haar inwonende minderjarige kinderen.
Dat is niet waar. Als je relatie puur zakelijk is wordt je geen toeslagpartner.
Daarvoor moet je een huurcontract laten zien. En nooit eerder elkaars toeslagpartner zijn geweest en geen geregistreerd partnerschap hebben gehad.

TheS4ndm4n#1919

• 92946
quote:
ardana schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 02:45:
[...]

Heb je die proefberekening überhaupt al geprobeerd in te vullen? Hij is echt heel makkelijk.

Je maakt een proefberekening voor de zorgtoeslag én de huurtoeslag, je vult in dat je géén toeslagpartner hebt, en daarna vul je in dat je 1 mede-bewoner hebt. Daarna geef je haar geboortedatum en bruto jaarinkomen en krijg je precies te zien op welke toeslagen jij recht hebt.

Je vriendin doet hetzelfde, maar aangezien zij geen huur betaalt (iig geen huur waarover zij gerechtigd is huurtoeslag te ontvangen) hoeft ze alleen een proefberekening voor de zorgtoeslag te maken. Maar eigenlijk veranderd daar niks, dus die kan ze net zo goed over slaan.
Dank je, die optie had ik idd nog niet gezien. Nu komt het goed uit.

• Zandpad
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:29
quote:
Snowwie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Klopt, vriendin studeert nog, en verdient dus niks :)
quote:
Cartman! schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:46:
Ze staat wel degelijk op het zelfde adres ingeschreven en woningeigenaar heeft haar ook in het contract staan. Dat zij volgens de belastingdienst geen toeslagpartner is, kan ik weinig aan veranderen. Ik bedoelde op niks geregistreerd op geen geregistreerd partnerschap.

Zandpad wijzigde deze reactie 18-10-2015 11:06 (62%)

• Cartman!
  • Niet online
quote:
Zandpad schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:02:
Ik bedoelde op niks geregistreerd op geen geregistreerd partnerschap.
Excuus, my bad dan :)

• Jarod
  • Niet online
quote:
Als je samen een huis hebt (en daarbij gaat het dan niet over de hypotheek volgens mij, maar over hoe het eigendom bij het kadaster is vastgelegd) gaat volgens mij de volgende regel op: 'U bent samen eigenaar van een eigen woning.'. Jullie zouden dan dus toeslagpartner zijn (zie keuzehulp toeslagpartner voor 2015).

• MartijnAbel
quote:
Jarod schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Als je samen een huis hebt (en daarbij gaat het dan niet over de hypotheek volgens mij, maar over hoe het eigendom bij het kadaster is vastgelegd) gaat volgens mij de volgende regel op: 'U bent samen eigenaar van een eigen woning.'. Jullie zouden dan dus toeslagpartner zijn (zie keuzehulp toeslagpartner voor 2015).
Mijn huis staat puur en alleen op mijn naam. Mijn vriendin is dus eigenlijk langdurig te logeren en dus geen toeslagpartner ;)

• RocketKoen
quote:
Jarod schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Als de hypotheek op zijn naam staat, dan staat het huis ook op zijn naam. Je kan geen hypotheek hebben op je eigen naam en dan het eigendom van het huis samen hebben.

TheS4ndm4n#1919

• Jarod
  • Niet online
quote:
RocketKoen schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:59:
[...]

Als de hypotheek op zijn naam staat, dan staat het huis ook op zijn naam. Je kan geen hypotheek hebben op je eigen naam en dan het eigendom van het huis samen hebben.
Dat kan volgens mij prima, zie ook deze uitleg: https://www.hypotheker.nl...elijke-aansprakelijkheid/.
quote:
MartijnAbel schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:59:
[...]

Mijn huis staat puur en alleen op mijn naam. Mijn vriendin is dus eigenlijk langdurig te logeren en dus geen toeslagpartner ;)
Dan hebben jullie dus ook niet 'samen' een woning gekocht ;-).

• RocketKoen
quote:
edit: Ah, maar dan moeten ze trouwen :P

RocketKoen wijzigde deze reactie 18-10-2015 21:27 (25%)

TheS4ndm4n#1919

• Jarod
  • Niet online
quote:
RocketKoen schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:00:
[...]

edit: Ah, maar dan moeten ze trouwen :P
Of een geregistreerd partnerschap aangaan. In deze specifieke situatie niet van toepassing, maar het kan wel :-).

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:42
quote:
RocketKoen schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:35:
[...]

Dat is niet waar. Als je relatie puur zakelijk is wordt je geen toeslagpartner.
Daarvoor moet je een huurcontract laten zien. En nooit eerder elkaars toeslagpartner zijn geweest en geen geregistreerd partnerschap hebben gehad.
Inderdaad, I stand corrected.

• 92946
Ik heb het ook nog eens voor de zekerheid bij de woningbouwcorporatie nagevraagd, ik hoef mijn vriendin niet eens officieel bij hun te laten inschrijven. Enkel inschrijving bij de gemeente op dit adres voldoet.

Het klinkt natuurlijk heel negatief om nog voordat je gaat samenwonen al te zeggen dat je voor jezelf wat zekerheden in wilt bouwen, maar laten we eerlijk zijn, wat is in deze wereld nog wel zeker? Liefde hoeft niet altijd te eindigen met ruzie, het kan ook zo uit het niets verdwijnen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True