Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan Windows 7 pro NL niet geinstaleerd krijgen

Pagina: 1
Acties:

• roel_smold
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-05-2023
Hoi,

Ik heb zelf (met hulp) een PC samengesteld. Zie gegevens hieronder.
Nu is het in elkaar zetten goed gelukt. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid Windows geïnstaleerd..

Heb al geprobeerd verschillende USB's te gebruiken om het verwerkte ISO bestand (via Rufus) erop te krijgen. De computer herkent WIndows. In Bios herkent ie ook de schijven. Als ik klik op Windows instaleren dan begint het proces maar wordt vrijwel direct afgebroken met de melding dat ik stuurprogramma mis. Wat kan ik doen? Heb al diverse drivers (MSI/ Intel) geprobeerd maar niets helpt.

Hopelijk hebben jullie een idee??
Alvast dank voor de hulp.
Gr. Roel

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 322,95€ 322,95
1MSI B150A GAMING PRO€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 208,-€ 208,-
1WD Green HDD, 2TB€ 74,-€ 74,-
1Antec P100€ 79,-€ 79,-
1Gigabyte WB867D-I€ 31,27€ 31,27
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 66,-€ 66,-
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 98,-€ 98,-
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 11,67€ 11,67
1Seasonic S12G 450W€ 64,95€ 64,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.190,74

Verwijderd

Probeer het eens vanuit een usb2 poort als die op het moederbord zit.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je Windows 7 ISO heeft niet de juiste SATA controller stuurprogrammas. Misschien een stomme vraag maar waarom geen Windows 8.1 of 10 gekocht?

https://discord.com/invite/tweakers

• roel_smold
redfoxert schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:35:
Je Windows 7 ISO heeft niet de juiste SATA controller stuurprogrammas. Misschien een stomme vraag maar waarom geen Windows 8.1 of 10 gekocht?
Omdat ik geen fan ben van 8.1 en het te vroeg vond om naar 10 te gaan. Op andere PC's draait ook 7.
Maar kan het worden opgelost? Kan ik de SATA controller stuurprgramma's ergens downloaden? Zo ja, hoe krijg ik ze in het instalatieproces?

Je weet zeker dat Windows 8.1 dat probleem niet heeft ?

• roel_smold
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:35:
Probeer het eens vanuit een usb2 poort als die op het moederbord zit.
Had ik reeds geprobeerd :(

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe weet je zo zeker dat de ISO foutloos is? Hoe weet je zo zeker dat de ISO ook foutloos naar de stick is geschreven? De foutmelding die je krijgt is in 9 van de 10 gevallen het gevolg van een corrupte installer, veroorzaakt door een corrupte ISO.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 22:48
roel_smold schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:30:
Heb al geprobeerd verschillende USB's te gebruiken om het verwerkte ISO bestand (via Rufus) erop te krijgen. De computer herkent WIndows. In Bios herkent ie ook de schijven. Als ik klik op Windows instaleren dan begint het proces maar wordt vrijwel direct afgebroken met de melding dat ik stuurprogramma mis. Wat kan ik doen? Heb al diverse drivers (MSI/ Intel) geprobeerd maar niets helpt.
Hoi,

Wat bedoel je, het "herkent" Windows? Je hebt het immers nog niet eens geinstalleerd :?
Je "klikt" op Windows installeren en wat? Toon eens de volledige foutmelding of maak een foto.

Heb je al de Media Creation Tool gebruikt ipv Rufus?

Gr.

• roel_smold
Hero of Time schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:52:
Hoe weet je zo zeker dat de ISO foutloos is? Hoe weet je zo zeker dat de ISO ook foutloos naar de stick is geschreven? De foutmelding die je krijgt is in 9 van de 10 gevallen het gevolg van een corrupte installer, veroorzaakt door een corrupte ISO.
Enige wat ik weet ik dat ik het met 3 verschillende sticks heb geprobeerd. Zowel op FAT32 als NTFS bestandsysteem. De ISO is een gekochte waarvan ik de link heb gekregen via mail.

• roel_smold
Ketho schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:54:
[...]

Hoi,

Wat bedoel je, het "herkent" Windows? Je hebt het immers nog niet eens geinstalleerd :?
Je "klikt" op Windows installeren en wat? Toon eens de volledige foutmelding of maak een foto.

Heb je al de Media Creation Tool gebruikt ipv Rufus?

Gr.
Wellicht een stomme vraag :( maar ik krijg geen foto toegevoegd.
Er wordt aangegeven "selecteer welk stuurprogramma er moet worden geinstaleerd"

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

roel_smold schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Enige wat ik weet ik dat ik het met 3 verschillende sticks heb geprobeerd. Zowel op FAT32 als NTFS bestandsysteem. De ISO is een gekochte waarvan ik de link heb gekregen via mail.
Leuk, maar welk bewijs heb je dat de ISO ook correct is gedownload, of in de tussentijd een bitje is omgevallen op je schijf? De MCT die aangehaald wordt is in principe de beste methode. Stick kan je het beste als FAT32 hebben, dan kan je er tenminste mee werken als je UEFI wilt gebruiken.
roel_smold schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Wellicht een stomme vraag :( maar ik krijg geen foto toegevoegd.
Misschien wordt het dan eens tijd dat je de Forum FAQ leest.

[ Voor 18% gewijzigd door Hero of Time op 16-10-2015 23:04 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
Windows 7 heeft standaard geen ondersteuning voor USB3.0 en de Z170 chipset heeft geen goede USB2.0 backwards compatibilteit meer voor z'n ingebouwde USB3.0 controller, zie daar je probleem. Er zijn een paar workarounds, zie bv dit document van Asus: http://dlcdnet.asus.com/p...s_7_Setup_Guide_print.pdf

• Ketho
De MSI B150A GAMING PRO heeft gewoon 2x USB 2.0 poorten aan de linkerkant (specs).

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000731235.jpeg

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
Maar die worden aangestuurd door de USB3.0 controller. Zie ook: http://wccftech.com/intel...tallation-platform-specs/

• Ketho
Ow, dan heb ik het fout. Dat is best wel erg dan dat Windows 7 niet meer makkelijk op recente moederborden kan worden geinstalleerd, zeker als muis/keyboard op USB niet werken tijdens de installatie :|

Er schijnt een Windows installatie handleiding te zijn te zijn in de manual, het is wel voor een dvd-drive:
Installing Windows® 7/ 8.1/ 10
  1. Power on the computer.
  2. Insert the Windows® 7/ 8.1/ 10 disc into your optical drive.
    Note: Due to chipset limitation, during the Windows® 7 installation process, USB
    optical drives and USB pen drives are not supported.
  3. Press the Restart button on the computer case.
  4. For windows 8.1/ 10, skip this step. For Windows 7, access the BIOS menu
    SETTING > Advanced > Windows OS Configuration > Windows 7 Installation
    and set the item to enabled, save changes and restart.
    Note: It is suggested to plug in your USB Keyboard/USB Mouse to the leftmost
    USB port when installing Windows 7.
  5. Press F11 key during the computer POST (Power-On Self Test) to get into Boot
    Menu.
  6. Select your optical drive from the Boot Menu.
  7. Press any key when screen shows Press any key to boot from CD or DVD...
    message.
  8. Follow the instructions on the screen to install Windows® 7/ 8.1/ 10.

[ Voor 5% gewijzigd door Ketho op 16-10-2015 23:37 ]

• roel_smold
Ketho schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:30:
[...]

Ow, dan heb ik het fout. Dat is best wel erg dat Windows 7 niet meer makkelijk op recente moederborden kan worden geinstalleerd, zeker als muis/keyboard op USB niet werken tijdens de installatie :|

Er schijnt een Windows installatie handleiding te zijn te zijn in de manual, het is wel voor een dvd-drive:

[...]
Met Rufus kan ik alleen een USB maken, geen DVD. Welk programma kan ik daarvoor gebruiken?>

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 17:56
Gewoon een van de programma's die je al jaren gebruikt om iso's te branden.

• roel_smold
Is dit probleem opgelost als ik Windows 8.1 zou aanschaffen? Of is de installatie daarvan net zo moeilijk (A)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows 8.1 heeft wel betere ondersteuning voor USB3, dus ja, dat zal makkelijker gaan en zeer waarschijnlijk ook gewoon werken.

@Ketho,
Je hebt aan een toetsenbord genoeg voor installatie. Als je maar 2 USB2 poorten hebt, ruk je gewoon de muis eruit om plaats te maken voor de stick. Muis is overrated. :+

• Ketho
roel_smold schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:38:
[...]
Met Rufus kan ik alleen een USB maken, geen DVD. Welk programma kan ik daarvoor gebruiken?>
De Media Creation Tool zou ook het branden van een dvd voor zijn rekening moeten nemen en anders dit Wikipedia lijstje.

Voor zover TS een ander systeem met brander heeft en anders heeft die de Samsung Writemaster SH-224FB nog.

Of hopelijk heeft hij ook nog een PS/2 toetsenbord/muis liggen als hij USB 2.0 poorten tekort komt :P

Wat ik me wel afvraag is hoe TS dan op "Windows installeren" kon klikken als zijn muis en toetsenbord niet eens werkten 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Ketho op 17-10-2015 00:04 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 19:55
Je kan een custom ISO maken: http://codeabitwiser.com/...-with-only-usb-3-0-ports/

Wat ook nog kan is de installatiemedia op een tweede harde schijf te zetten, of misschien zelf een tweede harddisk bootable maken met de installatiemedia, maar ik weet niet of dat lukt. Je hebt dan natuurlijk ook nog een PS2 toetsenbord nodig. Muis is minder belangrijk. Zorg er ook voor de drivers voor je moederbord al op de harddisk staan.

Die method 2 van het ASUS document werkte bij mij in ieder geval niet.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 17-10-2015 00:08 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:53:
Je hebt aan een toetsenbord genoeg voor installatie. Als je maar 2 USB2 poorten hebt, ruk je gewoon de muis eruit om plaats te maken voor de stick. Muis is overrated. :+
Lees anders het topic even.

Nielson heeft al een mooi documentje met oplossingen aangedragen. Van die oplossingen zou ik kiezen voor het maken van een slipstreamed versie van Win7, met daarbij gelijk SP1 en alle updates die erna zijn gekomen, omdat het anders lang duurt voordat je na de installatie alle updates hebt gedraaid.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Je kunt ook proberen XHCI uit te zetten in de BIOS (weet niet of dat bord het kan). Dan gedragen de USB3.0 poorten HWmatig als USB2.0 poorten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anders lees je eens goed naar wie de reactie is gericht die je quote of leer je correct quoten.

• roel_smold
GlowMouse schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:07:
[...]

Lees anders het topic even.

Nielson heeft al een mooi documentje met oplossingen aangedragen. Van die oplossingen zou ik kiezen voor het maken van een slipstreamed versie van Win7, met daarbij gelijk SP1 en alle updates die erna zijn gekomen, omdat het anders lang duurt voordat je na de installatie alle updates hebt gedraaid.
In de documentatie van Nielson staat 2e pagina paragraaf 6 staat USB 3.0 driver is geinstaleerd als er komt te staan. Setup is Starting. Bij mij gaat ie daar voorbij. Het lijkt me niet te liggen aan USB omdat mijn draadloze muis en installatie USB gewoon worden herkent en gelezen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Sowieso zal het handig zijn om het OS met UEFI-support te installeren; dat kan pas vanaf Windows 8.1 en Windows 10 is toch een stuk beter.

Dat I/O en boot sectoren werken betekend nog niet dat WinPE ("elevated") overweg kan met USB3...

Nogmaals, Win7 zou niet zo snugger zijn op het moment met die hardware in het bijzonder; als de controller al in AHCI/hoger staat; dan zal dit je probleem kunnen oplossen.

• roel_smold
Ik denk dat ik er verstandig aan doe om gewoon 8.1 of 10 aan te gaan schaffen. Het is niet anders :(

In ieder geval alle bedankt voor het meedenken allemaal.

• Ketho
Er zijn wel meerdere oplossingen aangedragen. Ook heb je nog steeds geen foto gepost van de foutmelding.

Onder andere het document van Asus, het BIOS Windows 7 optie en een dvd branden met bv de Media Creation Tool.

Vanaf Windows 10 Insider Preview Build 10565 kan je trouwens Windows 10 activeren met een Windows 7/8 key zonder eerst te upgraden.

[ Voor 46% gewijzigd door Ketho op 18-10-2015 00:58 ]

Pagina: 1